Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här med språk igen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har varit uppe många gånger förut. Språk i X alltså. I nuläget är alla mappar som systemet skapar på engelska, fast menyerna är på svenska. Jag skulle helst vilja att allt var på svenska. Inte för att jag inte förstår engelska men det är ju så oerhört irriterande att det inte fungerar – det ser inte snyggt ut med ett svengelskt operativsystem. I "rangordna språk" har jag bara svenska.
Varför blir det på detta viset?

Därför att du har inställningen "Visa alla filnamnstillägg" ikryssad. Den betyder egentligen "visa saker med deras egentliga namn"

Det är ändå inte konsekvent, eftersom man kan ha engelska namn när man öppnar en mapp, men svenska då man använder öppna/spara-dialoger.

Själv har jag börjat se det ungefär som Finder-fönster - att det är helt omöjligt att förutse deras visningslägen. Man får se det som en slumpgenerator typ

Kolla om du har en osynlig fil i Users mappen som heter .localized om inte kolla om du har den i din användare. Kopiera in den och logga ut och in igen.

Tack Richard säger jag och höjer kharma med 3! Verkligen dumt att det blir så.

1
Bevaka tråden