Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer på tisdag ?

Tråden skapades och har fått 387 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-25 22:19

Så kanske nyheten om uppdaterade G5:or släpps 13:e april och skeppning i maj eller?
Om jag tolkar detta ryktet rätt:
http://www.appleinsider.com/news.php?id=402

häpp!

  • Medlem
  • 2004-03-26 10:58

Jag tror mer på att det släpps något nytt och spännande den 17:e april, för det har Jazzper lovat oss i en annan tråd. Det är iofs en lördag, men har han sagt det så...

Ursprungligen av Giggs:

Jag tror mer på att det släpps något nytt och spännande den 17:e april, för det har Jazzper lovat oss i en annan tråd. Det är iofs en lördag, men har han sagt det så...

Nu skrev jag väl iofs att det senast till NAB skulle lanseras nya PowerBooks. Om Apple släpper dom då så lär det bli tisdagen innan eller under NAB.
Nya G5 Powermacar lanseras nog på tisdag ........

har du tittat i kristallkulan eller råkar du vara en av de tre profeterna?

allvar - har du "inside"-information?

har sålt både min ibook och min powermac (G5) :rolleyes: så jag väntar med spänning ...

Ursprungligen av jazzper:

Nu skrev jag väl iofs att det senast till NAB skulle lanseras nya PowerBooks. Om Apple släpper dom då så lär det bli tisdagen innan eller under NAB.
Nya G5 Powermacar lanseras nog på tisdag ........

Ursprungligen av el gringo:

har du tittat i kristallkulan eller råkar du vara en av de tre profeterna?

allvar - har du "inside"-information?

har sålt både min ibook och min powermac (G5) :rolleyes: så jag väntar med spänning ...

Grattis , du sålde i tid nästa vecka kommer priserna rasa

Kanske........

Senast redigerat 2004-03-27 01:38

ok - tack, skall bli skoj och se vad som händer - eller inte händer

har i alla fall beställt en iPod mini av en kompis som är i USA - kommer hem om 1 vecka - så blir det inte PM eller PB så blir det iPod

Ursprungligen av jazzper:

Grattis , du sålde i tid nästa vecka kommer priserna rasa

Kanske........

Ursprungligen av jazzper:

Nu skrev jag väl iofs att det senast till NAB skulle lanseras nya PowerBooks. Om Apple släpper dom då så lär det bli tisdagen innan eller under NAB.
Nya G5 Powermacar lanseras nog på tisdag ........

Jo det är ju bara att fortsätta gissa. Förr eller senare blir det ju rätt.

  • Medlem
  • 2004-03-28 18:19
Ursprungligen av Rickard A:

Jo det är ju bara att fortsätta gissa. Förr eller senare blir det ju rätt.

Exakt!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-26 11:05

Hur många tisdagar har passerat, sedan denna tråd skapades...

vem é "jazzper"?

Ursprungligen av el gringo:

vem é "jazzper"?

http://99mac.se/forum/member.php?u=5492

Nu får Apple skärpa sig, det är nästan 9 mån sedan PowerMac G5 lanserades på WWDC, dom behöver komma med singel 2.0 och dual-2.5-2.6 Ghz datorer NU!!! för att hinna med den av Steve Jobs utlovade 3 Ghz vallen som skulle nås vid kommande WWDC.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-26 21:59

Kanskje de drøyer powermacoppdatering til wwdc, for å så overraske med gå gå direkte til dual 3ghz...

Ursprungligen av Oyvind-A:

Kanskje de drøyer powermacoppdatering til wwdc, for å så overraske med gå gå direkte til dual 3ghz...

Kanske, men det tvivlar jag på, skulle se konstigt ut i marknadsföringshänseende.
Risken är att det är ännu ett av Apples munväder och att vi inte ser 3 Ghz PowerMac och iMac G5 förrens sent på hösten eller tom nästa år.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-27 01:02

Att vänta suger........

  • Medlem
  • 2004-03-27 09:27

ja, nu är det f-n dags att det händer nåt. Tror dock inte så mycket på snacket om tisdagar längre. Tidigare PowerMac-revisioner har ju faktiskt släpps på måndagar ibland

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-27 12:19

Jag tror att det blir ett hål i tidsrymden vid midnatt på måndag, och vi slungas direkt till onsdag,,,
,,men det är iof bara vad jag tror..

  • Medlem
  • 2004-03-27 12:34

Haha, grymt bra. Jag tror på dig Fredric!

BAD NEWS! Detta kan väl ändå inte betyda att nästa uppgradering av PM sker i slutet av JUNI!?!?!?!

Apple has launched a new promotion called Brilliant Savings:

Between March 28, 2004, and June 26, 2004, purchase a Power Mac G5 and a 23-inch Cinema HD Display at the same time -- and get $500 back by mail. The promotion runs until 2 days before WWDC (June 28th) 2004. Earlier rumors had claimed LCD price drops this week... it's unclear if this promotion is related to that rumor.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-28 16:58
Ursprungligen av el gringo:

BAD NEWS! Detta kan väl ändå inte betyda att nästa uppgradering av PM sker i slutet av JUNI!?!?!?!

Apple has launched a new promotion called Brilliant Savings:

Between March 28, 2004, and June 26, 2004, purchase a Power Mac G5 and a 23-inch Cinema HD Display at the same time -- and get $500 back by mail. The promotion runs until 2 days before WWDC (June 28th) 2004. Earlier rumors had claimed LCD price drops this week... it's unclear if this promotion is related to that rumor.

Då får inte Apple sälja någon PM till mig förrän till sommaren......

Ursprungligen av el gringo:

BAD NEWS! Detta kan väl ändå inte betyda att nästa uppgradering av PM sker i slutet av JUNI!?!?!?!

Apple has launched a new promotion called Brilliant Savings:

Between March 28, 2004, and June 26, 2004, purchase a Power Mac G5 and a 23-inch Cinema HD Display at the same time -- and get $500 back by mail. The promotion runs until 2 days before WWDC (June 28th) 2004. Earlier rumors had claimed LCD price drops this week... it's unclear if this promotion is related to that rumor.

Tyder väl mer på att det inte kommer nya skärmar förrän i juni. Men vi får väl se.

ja - det är ju inte nödvändigtvis så att dom inte kan släppa uppdaterade powermacs...men det är underligt att ha en så stor rabatt efter att ha uppdaterat PMs - fast rabatten är kanske mest riktad mot 23"-aren...:rolleyes:

det vore mkt konstigt om nästa uppdatering sker i slutet av juli...

Citat:

det vore mkt konstigt om nästa uppdatering sker i slutet av juli...

Nä, det är väl en naturlig tidpunkt för att uppdatera PowerMacar. Det har hänt förr så att säga... Sätter mina pengar på Juli.

Frågan är om det kommer någon ny iMac med G5 innan dess, eller om det blir en ketchupeffekt när dom "nya" svalare IBM propparna börjar skeppas.

Är lite osäker. Har fått uppfatningen att Apple inte vill fokucera på data-hårdvara på mässorna längre (om man bortser från helt nya modeller som t.ex. PM G5 var) utan istället släppa data-hårdvara vid andra tillfällen. Tror det vore ett mycket dumt drag av Aple att vänta till 28 juni med att uppdatera PowerMacarna.
Det bästa vore väll att släppa PowerMac G5 2,5GHz nu och sedan fokucera allt på iMac G5 på WWDC.

Det senaste från Powerpage.org är att det kommer uppdaterade PB G4 den här veckan.

Ursprungligen av Daniel Bergvall:

Det senaste från Powerpage.org är att det kommer uppdaterade PB G4 den här veckan.

Well....ärligt talat känns det inte som nån sida just nu kan kännas trovärdig när det gäller "insideinformation" om nya produkter. Skulle powerpage få rätt denna gång känns det inte som mer än ren tur då det redan bommats i ca 3 månader av i stort sett alla sajter. Kommer det inte denna vecka skulle ju 99mac kunna släppa bomben att det är nästa vecka det sker. Kanske blir det rätt då... Om inte kan ju macnytt ta över nästa. Förr eller senare kommer ju nån lyckas.

Ursprungligen av Rickard A:

Well....ärligt talat känns det inte som nån sida just nu kan kännas trovärdig när det gäller "insideinformation" om nya produkter.

Nu är det ju dessutom så att Apple medvetet sprider desinformation internt bl.a. för att kunna täppa till läckor och dessutom så skjuter Apple fram releasedatum på produkter regelbundet på grund av bl.a. komponentförseningar, översättningsproblem, lager/försäljningssituation , buggar , födelsedagar och SJs andra uppdrag.

Senast redigerat 2004-03-29 16:32

tro på media

Helt klart att det kommer nya PB. Mediamac.dk förmedlade ryktet. Släpp(t)es i början av denna månad, men nyheten fick leveransproblem. Perfekt timat av SJ. Nu snackas det om påskägg!!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-30 10:42
Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

...Mediamac.dk förmedlade ryktet. Släpp(t)es i början av denna månad, men nyheten fick leveransproblem. Perfekt timat av SJ...

Öh, va? Vadå leveransproblem? Timing? Jag kopplar inte riktigt detta, eller så har jag fått en släng av tisdagsfeber. Igen.

Jag har inte sett något om denna kampanj på svenska hemsidor. Gäller 23''-kampanjen bara för USA-marknaden?

Senast redigerat 2004-03-29 10:40
Bevaka tråden