Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tårtinsamling till Lantmäteriet för utlovat OSX-stöd

Tråden skapades och har fått 299 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kul med middag och kylda drycker igår Creops!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-09 15:02

Mycket nice måste jag säga, maten var riktigt god.
Men jag tycker fortfarande att du har för många skärmar

  • Medlem
  • 2004-06-09 17:08

Klart diplomet ska vara med.....printa ut den bara fort & lätt !!!

Jag har försökt få tag i Creops. Klockan går och snart är det enda alternativet att skicka direkt till Lantmäteriet vilket känns som en sämre lösning.

Förstår inte hur det här beslutet kunde tas. Om priset bara är tårtan så är det ju ingen som minns på fredag vad det handlade om.

"Det kom in någon datakille med kamera och en tårta..."

Nu drar jag hemåt. Jag har diplomet utskrivet på 250 g A4-papper. Färgskrivaren lägger på silikon så den ser lite glossy ut. Jag har på mig till kl 19.00 att lägga på kuvert på posten. Jag behöver veta senast kl 18.45 vilken adress Creops har annars är detta kört...

Kolla med Sheriffen! Antagligen har han Creops adress i medlemsregistret!

Fick tag i Martin nu. Han har inte Creops adress men han gav mig fria händer.

Jag gör då så här. Jag slänger på kuvertet som går till Lantmäteriet. Hon får ju förmodligen brevet på förmiddagen dvs före tårtan så jag skriver "Tårtan kommer separat" i ena hörnet så får hon något att fundera över.

Mot posten!

Då var brevet på posten...

I brevet finns ett diplom och det lilla kortet som El Dolko gjorde. Jag föreslår att det lilla kortet flyttas till blommorna när Creops gör sitt besök.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-09 19:28

Anders > Bra gjort!
Känns som vi får sätta upp fasta ramar (eller vad det heter) för hur allt ska ordnas till nästa gång. Diplom är enligt mig ett måste.
Fråga, hur mycket pengar har vi i potten?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 19:37
Ursprungligen av acke:

Anders > Bra gjort!
Känns som vi får sätta upp fasta ramar (eller vad det heter) för hur allt ska ordnas till nästa gång. Diplom är enligt mig ett måste.
Fråga, hur mycket pengar har vi i potten?

Statuter och kommité

Har vi någon i medlemsregistret som heter 'Nobel' så vi kan använda det namnet

Ursprungligen av acke:

Anders > Bra gjort!
Känns som vi får sätta upp fasta ramar (eller vad det heter) för hur allt ska ordnas till nästa gång. Diplom är enligt mig ett måste.
Fråga, hur mycket pengar har vi i potten?

Jorå... when the going gets tough...

Jag skrev ju tidigare i tråden att jag kan hjälpa till med utskriften. Vi har även inramning men den kostnaden är inte lika försumbar som 1 st utskrift så där måste vi få ta betalt. Jag skulle dock inte ha några problem att ta emot original. skriva ut, rama in och sen skicka till vem det nu gäller framöver.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-09 23:19

Alltså, jag har ju då suttit på kurs nere i Stockholm, inte mycket frisurfande direkt, kom precis hem Ons 23:00 och gick ut här.
Det var väl bra att du skickade diplomet direkt till Lantmäteriet.
När jag och Martin pratade om hur vi skulle fixa med tårtan så visste ingen av oss var diplomet för tillfället fanns, satt i en studentlunchmatsal, så vi bestämde oss för att inte strula till våra liv mer än nödvändigt (hoppas det stämmer Martin, jag har dåligt minne).
Att du tog initiativet att fixa utskrift och skicka det kan jag bara applådera.

Ingen fara Creops. Du gör din del.

Imorrn tar du täten in på lantmäteriet och då marscherar du stolt in till mactalibansången... eh... fan... vi har ingen mactalibansång än va?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-10 00:00

eh.. tror inte det.. och det ska dom nog vara glada för där, jag sjunger som en halt vinkelslip.. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 09:44

Hann vi få iväg en pressrelease till media om detta??

-T

Senast redigerat 2004-06-10 10:32

Va´ bidde de´

Tårta eller pannkaka

  • Oregistrerad
  • 2004-06-10 21:15

En torsdag, då halva sveriges ungar slutar skolan!
Då halva sveriges morsor står på en skolgård och grinar till Idas sommarvisa!

En bra dag för tårtleveranser?

Detta måste vara den mest hypade tråden 99macs historia!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-10 21:47

Nåväl, har lämnat tårta och blommor. Anders diplom, mycket snyggt, hade kommit fram.
Dom var djupt imponerade och väldigt förvånade. Tog en del bilder.
Faktum var att det saknades många men det var inte för skolavslutningen, nästan alla var nämerligen på WinXP kurs! och deras nät låg nere undertiden dom bytte till det

Om någon har Martins mailadress, skulle ni kunna skicka den till mej? Måste skicka bilder och Marcus från i Tisdags skulle också behöva den (du glömde ge honom den Martin (om du läser detta)).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 23:07

Wahoo! Bra jobbat Creops!

Bra jobbat Creops.

Du skriver inte om Birgitta var på plats men det borde hon väl ha varit om hennes post öppnats.

Skicka Martin ett meddelande här på forumet så får du nog hans adress.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-10 23:28

Jodå, nog var hon där.
Jag tror att Martin stackarn drunknar i alla internamess han får

Fick hon klart för sig varför hon "drabbades" av detta? Hon förstår väl nu att macfolket gillar lantmäteriet men kom det fram att det hela började med att en person hade blivit glad för hennes brevsvar?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-11 10:41
Ursprungligen av Anders Täpp:

Fick hon klart för sig varför hon "drabbades" av detta? Hon förstår väl nu att macfolket gillar lantmäteriet men kom det fram att det hela började med att en person hade blivit glad för hennes brevsvar?

Jadå, jag förklarade noggrant att det började som en "notis" och sen eskalerade. Jag pratade om hur glada Macfolket är när vi blir "sedda" av större myndigheter.
Men dom hade ganska roligt åt att vi, som är 2-3% av deras användare, var dom enda som hade gett dom en tårta.
Jag pratade om irritationen med företag som bygger webbaserat och ändå inte plattformsoberoende.
Jag åt ett winerbröd.

Birgitta skrev ut hela tråden så dom skulle kunna kolla på den.
Men det är lite synd att man inte kan ladda in ALLA trådar på en sida för utskrift, som nu kan man få max 40? på en sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-11 15:43
Ursprungligen av Creops:

Jag åt ett winerbröd.

Bra jobbat Creops!

Ursprungligen av acke:

Bra jobbat Creops!

Jag håller med. Det tyder på disciplin att han lät bli tårtan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-11 17:40
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag håller med. Det tyder på disciplin att han lät bli tårtan.

Ehh, snarare att jag inte tålde den, det var ju en princesstårta och jag tål inte nötter

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 17:49
Ursprungligen av Creops:

Ehh, snarare att jag inte tålde den, det var ju en princesstårta och jag tål inte nötter

Vad fasen - köper du en tårta som du inte kan njuta av själv?
Snacka om osjälvisk uppoffring!

Nu fick du massa kharma från mig

Ursprungligen av Creops:

Ehh, snarare att jag inte tålde den, det var ju en princesstårta och jag tål inte nötter

Vi är fler som inte tål nötter. Det är därför vi kör Mac...

Ursprungligen av Anders Täpp:

Vi är fler som inte tål nötter. Det är därför vi kör Mac...

Jag viker mig dubbel av skratt nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-11 00:10

Jag vill se bilder nuuuu!

Bevaka tråden