- Gäst
- Oregistrerad ●
World of Warcraft är det bästa spelet jag spelat på väldigt lång tid -- om kanske en av dom bästa spelen jag någonsin spelat. Sjukt trevlig atmosfär, musik och liknande. Att sedan så finns det oändligt många olika quests gör det ännu bättre och mycket trevligare.
Word
Och att det sedan är WarCraft gör inte spelet sämre heller
Någonting som man inte tänker på då man spelar spelet är alla dessa detaljer. Blizzard har verkligen finkammat alla deras spel och böcker för att försöka göra världen så konsistent och canon som möjligt. T.ex. för många tusen spelare så är Northshire Abbey inget mer än ett vanligt ställe. Men för Warcraft-fanatikerna så känner man igen det från det 8nde Orc Mission av Warcraft: Orcs and Humans.
"...A wolfrider brings you news that our best spy, the half-Orc Garona, has been discovered by the Humans of Northshire Abbey and imprisoned there. She has valuable information concerning new and powerful magics that would aid you in the destruction of your counterpart, King Llane. Trusting no one to complete this vital mission in time, you must find her, then completely destroy the Abbey to protect her secrets."
Någonting som man inte tänker på då man spelar spelet är alla dessa detaljer. Blizzard har verkligen finkammat alla deras spel och böcker för att försöka göra världen så konsistent och canon som möjligt. T.ex. för många tusen spelare så är Northshire Abbey inget mer än ett vanligt ställe. Men för Warcraft-fanatikerna så känner man igen det från det 8nde Orc Mission av Warcraft: Orcs and Humans.
"...A wolfrider brings you news that our best spy, the half-Orc Garona, has been discovered by the Humans of Northshire Abbey and imprisoned there. She has valuable information concerning new and powerful magics that would aid you in the destruction of your counterpart, King Llane. Trusting no one to complete this vital mission in time, you must find her, then completely destroy the Abbey to protect her secrets."
Kan bero på att story är inte särskilt implementerat ännu
Jag har fått höra lite insider information att spelet kommer gå guld ganska snart. Jag skulle inte bli förvånad över att spelet kommer ut kanske direkt efter Europas Closed Beta.
Men vad händer då med Open Beta?
Open Beta kommer nog bara vara en allmän "stress test" som vem som helst kan använda i begränsad tid. Ungefär som en demo version kan man säga. Som släpps samtidigt som originalet kommer ut i butikerna. Det är min spekulation, men det med att spelet går guld snarat är inte min spekulation.
Shit!
Min källa säger att jag borde beställa spelet (Amerikansk kopia) innan nästa veckas slut.
Mer än det tänker jag inte säga förutom att källan är extremt pålitlig och att han är en riktigt trevlig typ
Kanske bäst att vänta med det, verkar som det kan bli IP blockering så man blir tvungen att spela på Europeiska servrar i Europa, dock står det att man eventuellt kommer at lösa det till den Europeisk Releasen (Många befintliga guilds har klagat antar jag) Men initialt verkar det inte funka i alla fall, men vi får väl se.
"Initially servers will be forced. This means that people in the US will have to choose between East and West. Europeans wont be able to play on the US servers and vice versa. The Asian servers will obviously also be cut off from others.
The servers are being forced as the Producer stressed the need for a low latency, but I was told that there will be an option shortly after launch for people to change to any server (against Blizzards recommendation), as they know there are people desperate to play on specific servers regardless."
http://worldofwar.net/articles/london2004/
http://wow.warcry.com/scripts/news/view_news.phtml?site=19&id=29901
Tror inte Blizzard kommer köra med IP blockering. Dom har inte sagt det (hittar inte något sånt citat någonstans). Dom gjorde det inte för sin USA beta signup. Och dom måste väl också låta folk som åker utomlands spela sin spel som man betalat för även om dom inte befinner sig i USA?
Tror definitivt det inte är IP blockering. Det enda som det kommer vara är att man får välja mellan US West of US East servrar från starten och sen är det låst. Det är nog allt.
Har följt WoW rätt länge nu, i alla fall det som skrivits på nätet. Jag kommer ialla fall sitta timmar framför datorn och hoppas att tiden runt omkring stannar den också...
Är det någon som vet om det finns material man kan printa och läsa vid sidan av datorn, nån slags samlad "manual" eller liknande?
Z.
Meddela gärna allt eftersom ni kommer in. Själv fick jag nyss mitt brev.
det var ju fan att du skulle hinna få det före :/
kan man köra med en bt klient eller måste man använda någon variant som de själva har meckat ihop? (skulle vilja köra hem det på en loonix burk pga storleken)
Både och
Jag gillade inte Blizzards klient eftersom man inte kunde sätta cap på uploaden.. Med ADSL så blir nerladdningshastigheten lidande så jag tog saken i "egna händer"
Steg för steg för de som vill använda valfri BitTorrent-klient:
1. Ta ner deras "Blizzard Downloader"-klient
2. Högerklicka (kontrollklicka) på klienten och ta "Visa paketets innehåll"
3. Contents > Resources
4. Öppna "downloader.torrent" med ett BitTorrent-program!
5. Börja ladda!
P.S Vill du slänga Blizzards klient så är det bäst om du tar ut "downloader.torrent" och lägger den på skrivbordet först
Lycka till Johan och ni andra!
Hur är spelet då? Är det bra känsla och grafik? Kommer det vara värt pengarna när det släpps? Vilken maskin rekommenderar ni att man ska ha för att det ska flyta?
Spelet är extremt välgjort! Det är i sann Blizzard-anda och jag är ingenting annat än extremt nöjd! Känslan är superb och väldigt skön.. Det är mer fantasy än realistiskt (ungefär som andra MMORPG, bortsett från FFXI) vilket jag tycker är kanon. Grafiken kan gå från väldigt slätt och detaljfritt till extremt vacker och detaljfullt! Allt beror på vad din dator klarar. Tycker att Blizzard har gjort ett bra arbete i att anpassa utseendet.
Jag kommer definitivt att köpa detta spel vid release, skriv upp det!
Maskin.. Tjadu... Dual 2 GHz?
Skämt åsido, på min Dual 2 Ghz med R9600 Pro så får jag 35-50 FPS utomhus med alla inställningar på högsta (utom far clip som är på medium) och 1280x1024. Inomhus är det uppe i 70-100 FPS. Dock så vet jag att det är en del buggar med shaders i detta bygget av WoW samt även en del ATI-problem som Blizzard erkänt. Detta är dock under uppsyn och håller på att fixas.
Hör med Buck som kör det på en lite äldre dator och kolla!
Slutsats, du avgör själv vilken dator som krävs beroende på hur du vill att det ska se ut
Finns info om varje klass när man ska registrera sig?
Funderar nu på antingen hunter eller warrior. Tveksam om hunter dock då jag läst hur mycket jobb det är, som att betala för pilar/kulor, mat till djuret osv.
Info om varje klass finner du på http://en.wow-europe.com/
Välj bara Races eller Classes och läs på!
Hunter är inte så jobbig som det låter, faktiskt. Pilar/kulor är inte alls dyra och du lär knappast få slut på dem såvidare inte du är extremt snål med pengarna Jag kan ju säga att majoriteten av alla pengar man får är från att man säljer föremål. Det är i alla fall vad jag har upplevt. Mat till djuret är inga problem det heller... När du dödar s k "Beasts" så tappar de ofta mat så det är ingen fara med
Själv kör jag Paladin... Han är lite svagare än Warrior men kan å andra sidan hela sig väldigt snabbt vilket jag tycker är en fördel. Warrior måste antingen dricka potions (rätt så sällsynta jämfört med mat) eller sätta sig ner och äta. Problemet med att äta är att man inte kan göra det under en strid. Det tar några sekunder efter att du avslutat din strid innan du kan börja äta..
Nåja, hoppas ha klarat upp lite nu
Fråga gärna Christofer om hur det är att lira Hunter ty han spelar Night Elf Hunter på Beta-servern
Paladin-frågor kan ställas till mig
Ah, då kanske det blir Hunter (främst Night Elf som jag alltid brukar vara i WC3)
Hur är det med items och så, de dyker upp där djuren dör?
Eftersom man står en bit bort och skjuter så kommer ju dem andra att plocka dem så fort dem dyker upp ?
Hände ganska ofta när jag lirade ett annat MMORPG och teamade med några jag fann på plats. Gäller då att ha osjälviska medspelare.
Vill spela!
Är du ensam och dödar ett djur så är det bara du som kan plundra djuret på saker. Går man i grupp så får man en, om jag fattat rätt, turordning att följa.