Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fått nya iMac G5? Rapportera dina intryck

Tråden skapades och har fått 1005 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-09-23 18:53
Ursprungligen av draags:

Det låter ju bökigt värre ju.

Om bussen är 64 eller 128 är väl inte hela världen?
Du får ju massa minne i vilket fall…

Ursprungligen av Pär:

Om bussen är 64 eller 128 är väl inte hela världen?
Du får ju massa minne i vilket fall…

så sant... men vad är då problemet

Det är nog mest ett typiskt i-landsproblem. Tusan vet om det inte som Pär menar att det viktigaste är antalet meg minne, sen är det nog endast en marginell fördel att ha dem i par.

Ursprungligen av Ian Curtis:

Det är nog mest ett typiskt i-landsproblem. Tusan vet om det inte som Pär menar att det viktigaste är antalet meg minne, sen är det nog endast en marginell fördel att ha dem i par.

Jo det är det säkert, men eftersom frågan var uppe o man inte vet vad problemet var så bör man fråga, trots att det är ett typiskt i-landsproblem, vilket det mesta mer eller mindre är i detta forum i jämförelse med deras.

Draags, du har naturligtvis helt rätt!

Satt o mätte på skrivbordet för att se hur stor plats imacen skulle ta, o shit 20" är STOR. Vilket jag i o för sig förstod men nu undrar jag om det ändå inte får bli en 17" med lite mer stuff i. Jag ska ju ändå enbart ha den till mer vardagliga saker som mail, internet, word, excel kanske lite spel osv.

Jag har redan idag en fullfjädrad redigering i mitt kontor med dubbla monitorer plus ref monitor så att sitta hemma o klippa blir nog inte aktuellt ändå.

Men man vill ju alltid ha det bästa och det största

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 08:48

Är det ingen här på 99Mac som har fått sin iMac G5 än? Vi som väntar på våra vill ha bilder, synpunkter och intryck, så att vi kan dämpa det värsta suget!

Ursprungligen av Arnold Corns:

Är det ingen här på 99Mac som har fått sin iMac G5 än? Vi som väntar på våra vill ha bilder, synpunkter och intryck, så att vi kan dämpa det värsta suget!

Jag tror vi lugnt kan anta att ingen fått den än, ingen som fått en sån guldklimp skulle kunna låta blir att skryta om det, speciellt om man är först i Sverige

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-27 12:39
Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror vi lugnt kan anta att ingen fått den än, ingen som fått en sån guldklimp skulle kunna låta blir att skryta om det, speciellt om man är först i Sverige

Då kanske man åtminstone får skryta med hur långt fram i processen man är :

Från http://www.apecode.com/appletrack/:
23 sep 04 32 05 Flight Booked Apple Shanghai
21 sep 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
21 sep 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
21 sep 04 00 05 Data received from supplier Apple Shanghai
21 sep 04 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai

Den har stått kvar i Shanghai oroväckande länge... eller så är jag bara oroväckande otålig.

Är det en standardkonfigurerad iMac eller en med options?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-27 12:53

Standard.

Shipment Picked Up (CNSHA02).18 Sep 2004 06:00
Depart Terminal.LUXEMBOURG, LU, LU.23 Sep 2004 17:11
Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL.24 Sep 2004 22:11

"on or before" 28 sept.

...eller
24 sep 04 90 75 truck arrived at final destination Apple Shanghai
23 sep 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
21 sep 04 32 05 Flight Booked Apple Shanghai
18 sep 04 00 05 Data received from supplier Apple Shanghai
18 sep 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
18 sep 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
18 sep 04 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai

Nu...
27 sep 2004. 16:49. Arnhem Hub. Consignment Received At Transit Point
Arnhem i Nederländerna, antar jag. Det går inte fort.

Jag tror att du har den på onsdag! Fortsätt gärna att rapportera om leveransläget och när du har fått den så får du gärna komma med en snabbrecension.

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 18:31

Fick äntligen mitt trackingnummer för TNT. Antar att skiten är i Holland. Perkele vad långsamt det går.

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 18:45

Wow vad ni får fram mycket info! På min står det bara "Merge in transit" hela tiden. Ingen förändring alls sedan jag beställde den. Jag har ett W-nummer och ett annat som börjar på 701, men inget nummer som börjar på 80 för att funka här; http://www.apecode.com/appletrack/ - vad göra? Man börjar nästan fundera om man verkligen lade en beställning eller ej... typ. Väntans tider!!!

Ursprungligen av PF:

Wow vad ni får fram mycket info! På min står det bara "Merge in transit" hela tiden. Ingen förändring alls sedan jag beställde den. Jag har ett W-nummer och ett annat som börjar på 701, men inget nummer som börjar på 80 för att funka här; http://www.apecode.com/appletrack/ - vad göra? Man börjar nästan fundera om man verkligen lade en beställning eller ej... typ. Väntans tider!!!

Samma här, antar att det är något man får räkna med när man inte kör standardkonfigurerat. Lade beställningen den 31/8, så snart har det stått oförändrat i en månad...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-27 19:32
Ursprungligen av PF:

Kolla på er "Shipment status"-sida.

Carrier Name				Tracking Number
KUEHNE & NAGEL HIGH TECH LOGISTICS	RTMLxxxxxxxx, 8xxxxxxxxx

Där är 80-numret.

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 19:05

Vad kan man räkna för tid från Holland och hit?

• Medlem
  • 2004-09-27 19:10

Tja jag har kört nonstop Amsterdam-Göteborg ..trött var jag men fort gick det

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 20:01

Var hittar man den då?

Jag går in här och kollar: https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatus.woa/-/FindOrderPage.wo

Allt som finns där:

Citat:

Order Status :

Details

Order Status as of 11:02 AM PDT, 09/27/2004 Open

Learn More about Order Status

Order info

Web Order Number
W7-------

Sales Order Number
701-------

Order Date
09/01/2004
08:03 AM PST

Payment Method
----
XXXXXXXXXXXX----

Shipping Method
Merge In Transit

Shipping Options
Items shipped when all items are available.

Order Items

Part No.

Est. Ship

Qty

THIN FIREWIRE CABLE, 6-6 PIN, 0.5M-GEN

M8708G/A

On or before
09/29/2004

1

Open

IMG5 17/1.8/256MB/160GB/SD/S

Z09505G1B

On or before
09/29/2004

1

Power Supply, WW

065-5256

256MB DDR400 SDRAM

065-4711

160GB HD

065-4703

SuperDrive

065-4705

No BlueTooth

065-4717

No Airport Card

065-4716

Not Applicable

065-4681

Keyboard/MAC OSX-S

S065-4696

Accessory Kit-S

S065-4695

Open

Learn More about Order Status

You can also order from The Apple Store by calling 1-800-MY-APPLE.
Sales and Refunds | Terms of Use | Privacy Policy
Copyright © 2004 Apple Computer, Inc. All rights reserved.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-27 20:09
Ursprungligen av PF:

Var hittar man den då? Jag går in här och kollar: https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatus.woa/-/FindOrderPage.wo

Och priset för dagens längsta postning går till...........

Så länge den är "Open" så är den fortfarande under tillverkning vad jag förstår. 80-numret får du upp först när datorn har överlämnats till transportören.

Om man nu vill ha sin imac snabbt så kanske man bör köpa den genom tex Macoteket.

Ursprungligen av draags:

Om man nu vill ha sin imac snabbt så kanske man bör köpa den genom tex Macoteket.

Varför skulle det gå fortare?

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Varför skulle det gå fortare?

Antog det eftersom dom kommer att ha ett lager av imacar som man kan köpa direkt i butik.

Ursprungligen av draags:

Antog det eftersom dom kommer att ha ett lager av imacar som man kan köpa direkt i butik.

Intressant. Vart har du läst det?

Intressant. Vart har du läst det?

De nämnde det när jag ringde, de sa i o för sig också att de har många på listan över de som ska få sina burkar.

Ursprungligen av draags:

Någon har pratat i nattmössan...

Citat:

Johan Åsberg är inköpschef och berättar: "Vi tog emot dom första orderna på iMac G5 bara några minuter efter att dom lanserats - vi väljer att leverera maskiner enligt den ordning vi fått in beställningarna. Dom första maskinerna kommer troligen nå kunderna redan innan Fredag. Just nu har vi 97 beställningar innestående."

Dom kommer alltså inte att sälja några maskiner i affären, som du blev lovad via telefon.

Såg dock på första sidan att det var några andra som skulle sälja ett fåtal exemplar i affären på Fredag.

Någon har pratat i nattmössan...

Dom kommer alltså inte att sälja några maskiner i affären, som du blev lovad via telefon.

Såg dock på första sidan att det var några andra som skulle sälja ett fåtal exemplar i affären på Fredag.

Jo nån pratade i nattmössan, hoppas du inte menade mig, det enda jag kan säga att jag gjorde i sådanafall var att prata i "önskemössan".

Nej man ska inte lita på försäljare, enligt Applestore så nämnde jag detta och jag sa att jag trodde det skulle gå snabbare genom en ÅF - det trodde inte han, eftersom de måste beta av de som först står på listan..

Så glöm det jag skrev tidigare.

Det blir ett lotteri, antingen Applestore eller en ÅF men det kan bli som när man väljer fel kö i affären.

Bevaka tråden