- Ductic
- Medlem ●
Precis som Christofer så kan du själv bara plocka upp saker om DU dödat djuret. Har du däremot dödat något djur i grupp så beror det på vilken s k "looting-metod" som används:
Kolla här och scrolla ner till "Loot options".
Dock så har det tillkommit ett par extra loot-metoder och bl a för när man hittar sällsynta föremål. Då "kastar" man tärningar och den som får högst resultat får föremålet. Detta är helt random och kan då uppskattas av de flesta
*buuuääää* Anmäld och fått inbjudan av Christofer, inge
t mail ännu. Va fasen...
Kör på min Dual 1Ghz 768 ram Radeon 9000 pro 64mb
Med alla inställningarna på lägsta, 1024x768 i 60Hz får jag mellan 20 och 35 Fps. normalt ligger nånstans runt 30men kan droppa ned mot 17 med mycket folk och komma upp i 50+ om man gör saker där inget syns.. men det är inte ofta.
Kommer köpa en pc att spela på, inte lönt att köpa ny mac då den är superbra till allt utom just spel, och nyaste burkarna är inte så jävla heta dom heller på spel.
Blir nått i stil med AMD 3200+, ati 9800 pro flashat till XT, 512 ram
Har de sagt ännu vad det kan komma att kosta? Det blir en månadsavigft också eller?
Inga månadspriser är satta ännu, men ja, de kommer. Själva spelet kan du förhandsboka på diverse ställen, på t ex webhallen.com. Jag har aldrig handlat där så jag kan inte kommenterara inte om de är bra eller dåliga.
Inga månadspriser är satta ännu, men ja, de kommer. Själva spelet kan du förhandsboka på diverse ställen. Du kan förhandsboka spelet på t ex webhallen.com. Jag har aldrig handlat där så jag kan inte kommenterara inte om de är bra eller dåliga.
Webhallen är bra... har handlat grejer där för ungefär en 30000 totalt (ungefär 500 spänn varje gång) och det har gått jätte bra...
Håller mig till Alliance på PvP-servern.
Kör med min Gnome Warlock som heter "Lotty" adda mig å häng me å slakta lite vargar (eller nåt)
Ohh, spelet kommer släppas PC o Mac samtidigt alltså? Behöver inte vänta 1år på att Aspyr skall porta det?
Blizzard har en god vana att släppa spelen samtidigt. I alla fall deras två senaste släpp.. alla äldre spel har portats.
Blizzard har en god vana att släppa spelen samtidigt. I alla fall deras två senaste släpp.. alla äldre spel har portats.
Är på G att beställa WoW + beta key från tradition nu. Vill bara ha svar från dem först i och med att de uttryckligen skrivit PC på sin hemsida, inget om Mac. Jag har ju dock lirat amerikanska betan på macen i ett par veckor så det vore ju konstigt om det inte gick att spela.
Blir bara PvP lira för min del i WoW. Ensam är stark!
Blir bara PvP lira för min del i WoW. Ensam är stark!
Du måste mena; ensam är död. Tro mig, när man får ett gäng spelare från motståndarlaget på sig så är man glad om man har några kompisar vid sin sida
Beror på vilken karaktär du spelar. Vissa är gjorda för att sola med andra inte. Man kutar ju knappast runt ensam med en Paladin. Med erfarehet av Everquest.
Beror på vilken karaktär du spelar. Vissa är gjorda för att sola med andra inte. Man kutar ju knappast runt ensam med en Paladin. Med erfarehet av Everquest.
Vet inte riktigt vad du har tänkt att spela men World of Warcraft är verkligen tänkt att spela i grupp. Det blir betydligt mer av både erfarenhetspoäng och skatter om man kämpar tillsammans.
Ciryon
Vet inte riktigt vad du har tänkt att spela men World of Warcraft är verkligen tänkt att spela i grupp. Det blir betydligt mer av både erfarenhetspoäng och skatter om man kämpar tillsammans.
Ciryon
Jag vet inte om du känner till världens största onlinespel Everquest? World of warcraft är i det närmast en kopia av EQ i form av NPC:s, funktioner, storlek på banor, raser, quests,inventory, spells, PvP etc etc.
Dock är WoW mycket snyggare grafiskt eftersom EQ har 6 år på nacken. Men det var EQ som startade vågen av denna typ av onlinespel. Och EQ är faktiskt vad jag såg i WoW betan bra mycket större fortfarande vad gäller kontinenter och items.
Jag har kikat lite på betan av world of warcraft. Spelet är precis uppbyggt på samma sätt.
Det vill säga:
man kan sola med en karaktär, mångt och mycket går det ut på att "levla" upp till level 60, vilket tar en jävla tid. Under tiden gör man quests, sammlar exp på att slakta NPC:s och gruppa med andra.
Sedan finns det PvP funktionen. Där gruppar man eller alternativt solar ensam beroende på vilket karraktär man har. Man spelar mot andra spelare ooch sammlas lämpligen i en av dom många arenorna som också tydligen skall finnas i WoW (som i EQ).
Sedan finns ett tredje alternativ: Rollspelande.
Så jag säger det en gång till: WoW är inte som WC 3, det kommer finnas massor av folk som solar och bara har som mål att nå level 60, få special abilities och sedan avancera.
Dessutom så vet jag inte hur det är i WoW men i EQ fungerar det som så att om du dödar NPC:s i en grupp så får du mindre exp beroende på hur många ni är i gruppen samt vad ni har för level på era respektive karaktärer.
Jag vet inte om du känner till världens största onlinespel Everquest? World of warcraft är i det närmast en kopia av EQ i form av NPC:s, funktioner, storlek på banor, raser, quests,inventory, spells, PvP etc etc.
Visst känner jag till Everquest. Jag tror dock inte att det kommer vara störst särskilt mycket länge till. World of Warcraft har förstås tagit väldigt mycket inspiration från Blizzards andra spel framför allt Diablo II och Warcraft III, så jag vill inte påstå att allting är taget ifrån Everquest. Många rena rollspelselement fanns ju långt tidigare än EQ också.
Ciryon
Nu har det kommit priser på WoW!
$50 för spelet och en gratis månad.
$15 per månad för att spela.
Fortfarande är jag inte med och testar men nu har jag hittat en väg in bakvägen mohahahaha!
Nu har det kommit priser på WoW!
I övrigt så vill jag hänvisa alla diskussioner om spelet som inte handlar om 99-gillet till tråden World of WarCraft, allmän diskussion (alternativt skapa en ny tråd).
Det är riktigt, riktigt, riktigt tråkigt att spela själv... men det har nog aldrig varit meningen med spelet heller...
För de som har konto på USA-betan så finns jag och Hedman på servern som heter Test24. Hoppa på och skicka ett msg till min dvärg som heter 'Ciryonin'.
Ciryon
Eller dvärgen 'ratnose'.
Eller dvärgen 'ratnose'.
Eller gnomen Filex
Ryktet sprider sig... att jag inte gillar WoW till 100%.
Varför?
Till och börja med går jag på att det kallas för rollspel online. Det är framförallt den biten jag saknar.
Visst jag kan spela rollspel men då förlorar jag så mycket annat. Jag vill Rollspel PvP.
Inte hack n' Slash, lvl hunting som det är nu. Det är precis därför jag aldrig gillat Diablo 1 eller 2.
Det är min främsta invänding.
Jag är en gammal rollspelare som vet hur skoj det är att vara ett gäng som lever ut sina roller i fantasin och sedan går på äventyr tillsammans.
Dessa MMORPG trodde jag skulle vara att realisera fantasin på skärmen.
Där är WoW bra, miljöerna och figurerna passar bra ihop med mina fantasyfantasier.
Men det är spelkänslan, kanske kommer det på högre lvl:ar men då måste jag ägna mig åt det jag inte gillar.
Striderna är verkligen inte bra. Jag vill att en lvl 1 ska kunna spöa en lvl 50.
Jag skulle vilja kunna styra striden mer inte som nu titta på.
Sedan går det alldeles för långsamt med striderna. Jag vill ha strider som i spelet "Rune".
Jag hoppas jag fått med alla mina åsikter nu.
Trots detta tänker jag inte ge upp WoW än. Det är alldeles för imponernande miljöer!
Flyga griffon är hur coolt som helst. Synd att det är lite dyrt bara...
Någon annan som tycker något?