Spelet är svinbra! Det bästa spelet jag spelat! Finns dock ett par saker som jag retar mig på (även fast spelet är det bästa jag spelat så betyder det inte att jag inte har kritik):
1. Musiken är allt för repitiv: det är korta låtar (runt 1 min) som upprepas varje gång man går in i ett område (som blir en jäkla massa timmar, lvl 17 för mig var över 30 timmar speltid) så hör man samma låtar om och om igen. Det är annars mycket fin musik, men låtarna spelas på tok för ofta. Visst, man kan alltid slå av musiken men det måste ju finnas musik i ett spel
Man kan tydligen inte slå av musiken i huvudmenyn, vilket suger eftersom den började störa mig bara efter ett par dagar. Kan inte Blizzard göra som man göra med många andra spel; att ha randominzerade låtar? Myth 2 hade det och då var det inte lika störande att starta spelet.
2. Man springer alldeles för mycket: Visst, det måste alltid finnas negativa saker som gör en mindre villig att dö. Men det är bara så jäkla drygt då man dör så måste man springa tillbaka om och om igen för att hämta sitt lik. Speciellt jag som är rätt vågad då jag spelar (och kör mycket solo) så är jag en sån som brukar dö lite då och då. Mer World of Warcraft och mindre World of Sprintcraft, tack? Dör man på ytterkanten av en karta så börjar man typ mitt i. Skitjobbigt.
3. I Instances så återspawnas monstren. Helt sjukt. Varför då? Om gruppen dör efter har klarat halva instance:en så måste man börja om. Visst, det ska vara svårt och det ska alltid vara så att då man dör (speciellt då hela gruppen dör) så ska det vara ett straff på det, men det här straffet är ju tokigt! Det finns ingen jäkla anledning till varför monstrerna i en raid ska återskapas eftersom det ändå bara ens egen grupp som har tillgång till det området. Jobbigt!
Måste lägga till en till sak då man dör: Om man dör i t.ex. Ragefire Chasm som ligger i Orgrimmar börjar spöket i Razor Hill. Jobbigt att springa HELA VÄGEN till Orgrimmar, runt i stan och in till sin Instance bara för att se att monstrerna i Instancen återskapats så man blir tvungen att börja om? Drygt.
4. Det kanske är typiskt som med andra MMORPG-spel, men då jag spelar WoW känns det mindre som ett spel och mer som ett arbete helt enkelt. Det känns inte det så värst mycket, men känslan av att sitta och nöta och sitta och nöta finns där. Diablo 2 som är mycket mer repitivt (imho) hade mycket mer spel- än arbetskänsla över det. World of Warcraft är ett spel som känns lite som ett arbete -- ett kul arbete!
Annars så är det nog det bästa spelet jag har spelat. Får rysningar ibland då jag spelar.