Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bild på din Mac mini!

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-04 08:51
Ursprungligen av Doktor G:

Vad är det för belyst tangentbord du har?

mkee
Tangentbord i all ära (vilket förövrigt finns på www.thinkgeek.com) men det jag vill veta är hur man kan sitta med en 8" skärm ?? eller hur många tum det nu är. Kan inte vara speciellt bra ur arbetssynpunkt va?

Eller du kanske har en större undangömd?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-04 09:29
Ursprungligen av danny:

mkee
Tangentbord i all ära (vilket förövrigt finns på www.thinkgeek.com) men det jag vill veta är hur man kan sitta med en 8" skärm ?? eller hur många tum det nu är. Kan inte vara speciellt bra ur arbetssynpunkt va?

Eller du kanske har en större undangömd?

Jag vet inte om du läst hans inlägg efter när han postade bilderna?. där skriver han att han skall ha den i bilen. sen är det en 7" widescreen lilliput

Ja, här är min då. Är mkt nöjd över mitt köp.

mkee, är lite nyfiken, var har du fått skärmen ifrån (macdrivisar)? Jag funderar också på en touchscreen...

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-02-01 23:42
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

mkee, är lite nyfiken, var har du fått skärmen ifrån (macdrivisar)? Jag funderar också på en touchscreen...

Köpte min på ebay men jag tror att komplett.se har dom nu. Drivisar för mac, linux, win m.m. finns här.
http://www.egalax.com.tw/Download.htm
Tror att det är samma skärm och drivrutin för alla "no name" skärmar. Min är i alla fall en Lilliput 629GL-70NP/C/T

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 17:24

Kan man ställa in processorhastigheten på Mac Mini? På samma sätt som G5or och bärbara menar jag...

Min Mac Mini-me

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-02-05 18:08
Ursprungligen av motif:

Min Mac Mini-me

Ser bra ut. Är det en 20" skärm?

Ursprungligen av Adl:

Ser bra ut. Är det en 20" skärm?

Japp.. hade 2 men sålt en

Bilder var det!

Uppgraderat till 512 MB nu (hade en modul över hemma). Med 256 MB minne är minin oanvändbar. Badbollen hela tiden och under långa stunder.

Trevlig uppsättning Motif. Hur är det att ha spegel placerad sådär? Funderar på att göra samma sak själv... Antar att de känns det större, luftigare. Men blir man inte irriterad på blänk från lampor etc, och att se sin egen nuna hela tiden!?

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Trevlig uppsättning Motif. Hur är det att ha spegel placerad sådär? Funderar på att göra samma sak själv... Antar att de känns det större, luftigare. Men blir man inte irriterad på blänk från lampor etc, och att se sin egen nuna hela tiden!?

Det är inga problem, man tänker inte på det! Men som du säger det blir luftigare och snyggare !
Har dock inte möblerat klart än.. kanske bli att man sätter de så man ser ut genom stora fönstren istället! SNyggt på natten när man ser hela riket på kullen med 500 tända fönster.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 13:42

Om man kör BT-tangentbord och -mus, hur länge håller batterierna då?

Ursprungligen av Anders Båth:

Om man kör BT-tangentbord och -mus, hur länge håller batterierna då?

Min räcker 2-3 månader!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-07 17:54
Ursprungligen av motif:

Min räcker 2-3 månader!

Inte musens väl?
I så fall har du fått Stålmusen! Och jag en mycket mer krävande sort. Eg två, både Apples vita orig och Bluetake minimus.
Eg annan tråd.

Ursprungligen av Le:

Inte musens väl?
I så fall har du fått Stålmusen! Och jag en mycket mer krävande sort. Eg två, både Apples vita orig och Bluetake minimus.
Eg annan tråd.

Nej använder inte Apples mus.. tycker inte enknapp är ngt smart drag från Apple som jag vill stödja genom betala för ännu en sådan bara för att få blåtand!

Nej jag kör en Logitech MX 1000 Laser som laddas på 20-30 min och håller 2-3 veckor.
Litium batteri tror jag det är eller nåt !

Nu håller den här tråden på att spåra ur. Bilder vill vi ha!

Jag vill också se bilder, men det står att jag inte har tillräcklig behörighet

kolla här uppdaterat med fler bilder:

http://www.motif.se/macmini/

Ursprungligen av motif:

kolla här uppdaterat med fler bilder:

http://www.motif.se/macmini/

Vad är det för skrivbord du har? Behöver själv något ganska långsmalt längt väggen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 17:50
Ursprungligen av motif:

kolla här uppdaterat med fler bilder:
http://www.motif.se/macmini/

Var hittar man bakgrundsbilden?

Köpte på Verktygsboden runt en femhundring!
Fanns en utragsskiva också i gråfärgad trä.. som av ngn anledning kommit bort!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 00:05

Offtopic: motif: Var ifrån fick/köpte du din osx musmatta?

Ursprungligen av Lysmask:

Offtopic: motif: Var ifrån fick/köpte du din osx musmatta?

Min bror fixade några från Apple!
Men tror vissa fick den över disk när man köpte Panther i butik.

Man bara måste ju ha en, så snygga som dom är (både musmattan och datorn)

Personligen skulle jag vilja ha en musmatta med samma design som ovansidan på en Mac Mini...

Ursprungligen av Tiny Turtle:

Personligen skulle jag vilja ha en musmatta med samma design som ovansidan på en Mac Mini...

Sån här

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-07 17:43
Ursprungligen av motif:

Sån här

Inte har du den där i högre upplösning?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 14:31

En polare (som även finns på detta forum) tog denna bil på sin Mac mini:

(Säg till om du inte vill ha den här nillon så tar jag bort den)

Ursprungligen av bogg:

En polare (som även finns på detta forum) tog denna bil på sin Mac mini:

(Säg till om du inte vill ha den här nillon så tar jag bort den)

I manualen står det att man inte ska placera något ovanpå minin. Har för mig att det var för att cd'n inte skulle ta skada.

Bevaka tråden