Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hehe, om det ändå hade varit en SuperDrive. Då hade jag gärna väntat längre då jag inte betalat för en sådan

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-10 17:09
Ursprungligen av bogg:

CMD/S ? vad menas med S?

CMD borde ju stå för Combo Drive ellernått, står S kanske för Superdrive? Vad jag fattat är superdrivarna i stort sett helt slut

Jaså, får man fråga efter en källa till detta?
Kanske förklarar varför vissa minis kommer mycket senare än andra..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-10 17:14
Ursprungligen av Kaveh:

Jaså, får man fråga efter en källa till detta?
Kanske förklarar varför vissa minis kommer mycket senare än andra..

Äh,bara lösa rykten..säkert inget att ta notis om

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 15:03

Beställde min Mini 31/1, betalning med kort. Pengarna reserverades på en gång men idag såg jag att pengarna har kommit tillbaka på mitt konto. Mins beställning är fortfarande Open men vad ska man dra för slutsatser av detta? Man blir ju lite nervös...

Får väl ta och ringa AppleStore och höra, men om nån här varit med om nåt liknande så vore det trevligt att får reda på...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-10 15:12
Ursprungligen av coach:

Beställde min Mini 31/1, betalning med kort. Pengarna reserverades på en gång men idag såg jag att pengarna har kommit tillbaka på mitt konto. Mins beställning är fortfarande Open men vad ska man dra för slutsatser av detta? Man blir ju lite nervös...

Får väl ta och ringa AppleStore och höra, men om nån här varit med om nåt liknande så vore det trevligt att får reda på...

dom kan inte reservera pengar längre än 7 dagar..

coach: Så blev det för mig också. Jag var helt säker på att den skulle skickas dagen efter för dem brukar släppa pengarna just innan dem skickar iväg varan. Så flyttas pengarna över till deras konto efter det.
Men nu när bogg säger hur det är så förstår man ju varför

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 15:36

Hur lång tid tar det innan dem drar pengarna? Fick min mini igår morse och dem har fortfarande inte dragit några pengar från kontot. Betalade med VISA.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 17:33
Ursprungligen av bogg:

dom kan inte reservera pengar längre än 7 dagar..

Ahhh då förstår jag. Ska jag lägga ifrån mig min valium nu

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-10 16:44

paje: då flyttar du över alla pengar till ett annat konto..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-10 16:56
Ursprungligen av bogg:

paje: då flyttar du över alla pengar till ett annat konto..

haha, sant
dom borde redan ha dragit pengarna för ett tag sedan.
man kan alltid beställa en till med pengarna

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-11 13:09

woho, min ska komma idag, skeppades som sagt 2 feb, så den var lite seg att ta sig hit..

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-11 14:55

Order Date
30/01/2005

On or before
14/03/2005

Hmm, känns nästan som att dom lottar ut leveranstiderna. Jag har aldrig tur i lotterier

Switchandet får vänta ett tag helt enkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-11 16:16

Det ser helt klart ut som att den är på väg genom europa nu och vänder norrut snart. Beställd den 7 feb!

Activity. Location. Date / Time (GMT)

Shipment Picked Up .CORK, CO, IE. 08 Feb 2005 19:00
Arrive Terminal. LUXEMBOURG, LU, LU.11 Feb 2005 13:40

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-02-11 16:36

Beställde 12/1, skickades i förrgår, fick den idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-11 16:38
Ursprungligen av Files:

Beställde 12/1, skickades i förrgår, fick den idag.

Vilka har ni legat med för att få Minin så fort!? *avis*

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-11 17:10

skriver på min mac mini nu, kom vid 14:15 idag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-11 18:15

Beställde 4/2, fick den 10/2. Helt ok leveranstid.

MACMINI 1.42GHZ/512/80G/CMD/AP/BT/S

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-11 18:25
Ursprungligen av spett:

Beställde 4/2, fick den 10/2. Helt ok leveranstid.

MACMINI 1.42GHZ/512/80G/CMD/AP/BT/S

:eek:

Ursprungligen av magnur:

Det ser helt klart ut som att den är på väg genom europa nu och vänder norrut snart. Beställd den 7 feb!

Activity. Location. Date / Time (GMT)

Shipment Picked Up .CORK, CO, IE. 08 Feb 2005 19:00
Arrive Terminal. LUXEMBOURG, LU, LU.11 Feb 2005 13:40
Idag 14:55

båda beställda mer än en vecka efter mig
och min e fortfarande inte shipped...
menmen, sålänge dom håller vad dom lovat så kan jag inte klaga

Ni får gärna posta några hundra bilder i "Bilder" tråden för oss som fortfarande väntar

  • Medlem
  • 2005-02-14 19:50
Ursprungligen av spett:

Beställde 4/2, fick den 10/2. Helt ok leveranstid.

MACMINI 1.42GHZ/512/80G/CMD/AP/BT/S

Är du nöjd med grejorna?

Ursprungligen av bogg:

skriver på min mac mini nu, kom vid 14:15 idag

Som en Carlsberg; "It was well worth waiting for!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-11 19:10

Man får informationen om vad som händer ganska sent.
Från Kuehne&Nagel:

11 feb 05 accept scanned at EDC Apple, Cork
11 feb 05 Arrived at EDC KN Luxemburg
08 feb 05 on hold due to bad weather KN High Tech Logistics
08 feb 05 Departed from source Apple, Cork
08 feb 05 Picking confirmed, EDI received Apple, Cork

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 20:03

Nu har jag fått pengar, eller nåja, den 25:e kommer de, men då ska jag köpa en, direkt efter skolan, snacka om rolig helg och sen är det sportlov, gissa vad för sport jag ska ägna mig åt :).

Väntar...

Beställde min Mini 1.25/512/CMDS/ m. tangentbord och mus den 20/1. Fortfarande open... Lite synd. Kan ju dra ut pga att jag beställde OS X Int Eng och en DVI to S-VHS adapter. Får hoppas den kommer i nästa vecka. 17/2 står det på applestore så man får se

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-12 19:59

Är lite förvirrad. har bestält mini 1.42GHZ/256/80G/CMD/AP/BT/S + tangentbord +ACD 20"

Så är står det på Order status på apples sida: " Items shipped when all items are available. " vidare så kan jag se att allt har blivit skickat.. ser bra ut.

Men om jag kollar på Apecode så ser jag bara ett paket som innehåller mitt tangentbord.

Är alltså inte allt skickat på samma gång? Jag förväntar mig att allt kommer på samma gång, samma dag. Men enligt apecode så kommer jag den 16 feb att bara få ett tangentbord... och vart håller dom andra grejerna hus? Det står ju att dom ska vara skickade.. eller har jag missat något?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-12 20:45

tangentbordet snurrar runt lite själv innan det slås ihop med minin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-14 20:23

Nu är jag sjukt lack.

Har väntat på min G5 2x2,5:a sen siste december - beställd vid Appel Center (Macsupport) i Malmö. I fredags var jag i närheten av Kullander&Kullander och tittade in. De Hade G5 2x2,5 or PÅ LAGER!!!

Hur i helvete fugerar detta? Varför kan inte Apple skärpa sig!? Hur kommer det sig att ett Apple återförsäljare kan ha en modell på lager, och en i samma stad bara skakar på axlarna och jag har väntat i 7 veckor nu... Man blir fan gråtfärdig.

Jag vill ha min jävla dator NU!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-14 22:55

Jag har haft min Mac Mini sedan en vecka tillbaks. Helt underbar dator.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-16 13:06

Efter 5-6 dagar med min mini så måste jag säga att jag är oerhört nöjd med den..

Fungerar över förväntan och har nog aldrig varit såhär direkt nöjd med en dator förr.

Inte startat min PC sen i fredags.. (vilket är lite synd då det är en 3000+ Athlon 64)

Mini med Engelsk OS X

Jag undrar om det är någon som beställt en mini med den engelska versionen av OS X och fått den. Själv har jag väntat sen den 20/1 och det har fortfarande inte hänt nått...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-18 12:39
Ursprungligen av xerxes42:

Jag undrar om det är någon som beställt en mini med den engelska versionen av OS X och fått den. Själv har jag väntat sen den 20/1 och det har fortfarande inte hänt nått...

Beror nog inte på vilken OS X version du har beställt..
Beställde du med superdrive?

Du får gärna lägga ut hela din beställning så vi kan se, inklusive ditt "on or before" datum.
Om jag räknar rätt så borde ditt datum från första början varit igår? Vilket betyder att om den inte shippats igår så borde dom ha ändrat det tills idag.

Låt oss veta hur det ligger till!

Bevaka tråden