Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zodijackyl:

Hm. Jag hade inte tänkt att spela som hunter och har aldrig gjort det heller, men jag måste fråga, kan man ha vilka djur som helst som pets alltså? Råttor och kaniner och sånt? Getter? Jag har bara sett folk med "tuffa" djur. Mycket roligare med en ful ko eller nått...

Tyvärr inte... Under betan försökte jag att ha en groda som kompanjon, men det gick sig inte. Antagligen beror det på att grodor, samt de djur du radade upp, inte har någon möjlighet att försvara sig (springer bara iväg när de tar skada).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-14 15:06
Ursprungligen av zodijackyl:

Hm. Jag hade inte tänkt att spela som hunter och har aldrig gjort det heller, men jag måste fråga, kan man ha vilka djur som helst som pets alltså? Råttor och kaniner och sånt? Getter? Jag har bara sett folk med "tuffa" djur. Mycket roligare med en ful ko eller nått...

Det måste vara "Beast" djur.
http://hunter.worldofwar.net/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=3&page=1

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 08:35

Villken server kör ni på? Jag kör på bla Deathwing

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-15 09:37

Silvermoon är "officiell" svensk server.
Mycket svenskar och ett antal tokiga norrmän som pratar norska i General kanalen och hela tiden får utskällnigar för det

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 12:22

Samma sak med Shattered Hand som jag kör på

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-15 12:57
Ursprungligen av KKriss:

Samma sak med Shattered Hand som jag kör på

Japp, "shattered hand" är svenska PvP servern.
"Silvermmon" är svenska PvE.

Vill hem och spela nu!!!!!

Finns ingen "officiel" Svensk server. Själv så verkar alla i Umetrakten spela på Warsong.

  • Medlem
  • 2005-02-15 18:56

vet någon vart WoW kan köpas i stockholm?,,
har provat de flesta game butikerna men icke!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 22:10

Alla som kör på Deathwing hojtar till med namn och ras!

  • Medlem
  • 2005-02-16 07:23

Det hade varit bra om vi kunde rösta fram en server som är 99macs "officiella" spelserver.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 11:16

Em.. det var väl redan bestämt innan spelet släpptes?

  • Medlem
  • 2005-02-16 11:25

Och vilken är det?

Det finns ingen officiell server för 99mac. (Innan releasen så fanns det dessutom inget info om vad servrarna här i Europa skulle heta.) Tanken från början var att skapa ett 99-gille, men det fanns misstankar om att det skulle bli för få deltagande för att kunna hålla det aktivt under en längre tid. Istället kördes gillet The Cult of Mac igång som nu tar in Mac-spelare från hela Europa. Just nu består gillet till största delen av svenskar, men vi ser gärna att fler utifrån vill vara med.

Ursprungligen av Christofer:

Det finns ingen officiell server för 99mac. (Innan releasen så fanns det dessutom inget info om vad servrarna här i Europa skulle heta.) Tanken från början var att skapa ett 99-gille, men det fanns misstankar om att det skulle bli för få deltagande för att kunna hålla det aktivt under en längre tid. Istället kördes gillet The Cult of Mac igång som nu tar in Mac-spelare från hela Europa. Just nu består gillet till största delen av svenskar, men vi ser gärna att fler utifrån vill vara med.

Hade gärna joinat er. Skickade iväg ett sånt där formulär i fredags, men det har inte hänt något ännu

Ursprungligen av GuitarFreak:

Hade gärna joinat er. Skickade iväg ett sånt där formulär i fredags, men det har inte hänt något ännu

Erhm... jag ska kolla upp läget

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 05:16

var det så det var confusing.. jag missade gillet och hamnade på fel server. oh well.. kan ju alltid köra om mina 24 levels på en annan server

På vilken server håller The Cult of Mac till?

Ursprungligen av GuitarFreak:

På vilken server håller The Cult of Mac till?

Vi håller till på den engelska PVP-servern Agamaggan.

Synd bara att ni är lite inaktiva på Horde sidan i Cult of Mac... :/

/Zikk, Undead Mage på Al'Akir

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 12:55
Ursprungligen av Viklund:

Synd bara att ni är lite inaktiva på Horde sidan i Cult of Mac... :/

/Zikk, Undead Mage på Al'Akir

min förkärlek till min palladin håller mig mycket till alliance-sidan, men min warlock Riki (moget nog taget från Silver Fang för jag tyckte han såg ut som en ful hund) springer runt i Al'Akir med jämna mellanrum ska vinka om jag ser dig!

nån som vet hur bra WOW funkar på de nya Powerbooksen? Tänkte mig de med 1 gb minne och 128 mb grafikkort. kan man ha grafikinställningarna på max då?

Ursprungligen av nightcrawler:

nån som vet hur bra WOW funkar på de nya Powerbooksen? Tänkte mig de med 1 gb minne och 128 mb grafikkort. kan man ha grafikinställningarna på max då?

Jag tvivlar.
På en PowerBook av förra modellgänget (G4 1,5 GHz, 512 MB RAM, 64 MB ATI RAGE Mobility 9700) så måste man dra ned rätt rejält på grafiken och ändå hackar det ibland utom inne i grottor och sånt.

Fast spelet är roligt ändå måste jag säga. Även med nedskruvad grafik.
Testade på en kompis Windows-burk som man kan köra allt max på med bra flyt. Klart mycket roligare, men vad gör man?

vad man gör? man köper pc såklart

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 12:52
Ursprungligen av nightcrawler:

vad man gör? man köper pc såklart

det får du göra själv

Ursprungligen av nightcrawler:

vad man gör? man köper pc såklart

Jag har faktiskt på allvar funderat på det ett par gånger. Att köpa en PC för att få bra spelprestanda. Men oj vad farligt det hade varit. Tiden går ju som bekant minst 3 gånger så fort när man spelar.

World of Warcraft tillhör den typen av spel där det går åt ofantligt med tid. Man skulle egentligen behöva ha ett liv till som bara är där inne i fantasivärlden och springer omkring. Det märkliga är att en del som spelar verkligen verkar ha det så. Eller så har de bara det ena. Livet i spelet alltså. Hur hinner man annars med? Kanske är jag himla oeffektiv...

Är det någon som vill köpa WoW Collectors Edition i nyskick?
Jag ångrar mig nästan att jag köpte...
Roligt är det, men tid tar det. Nej, det fullkomligt SLUKAR tid!

(Det skulle inte förvåna mig om man i framtiden kommer kunna försörja sig på att spela en roll i en virtuell verklighet.)

Ursprungligen av nightcrawler:

nån som vet hur bra WOW funkar på de nya Powerbooksen? Tänkte mig de med 1 gb minne och 128 mb grafikkort. kan man ha grafikinställningarna på max då?

Jag kör med 512 Mb ram och 64 mb grafik.
Det funkar utmärkt. Kör med standard inställningar på grafiken och har inga problem.
ska uppgradera minner till 768 för det är mycket diskswappande kan jag säga...
mest för att spara på disken inte för att de segar ner spelet.

Slukar tid nåja... det beror på hur bråttom du har att komma upp i level i spelet.
Jag antar att PvE är något lugnar i det än PvP.
Själv jagar jag fanatiskt personerna i Cult Of Mac som verkar ha hur mycket tid som helst till spelet.
Jag spelar oftast ett par timmar per kväll och är inte ens i närheten av den lvl dessa herrar och damer har.
Har de inga liv????

  • Medlem
  • 2005-02-21 15:49

Jag undrar om det är möjligt att byta från en server till en annan utan att börja om från början med en ny character? Jag råkade hoppa in i en tysk server å har visserligen inte kommit så långt, level 10.

Ursprungligen av Moore:

Jag undrar om det är möjligt att byta från en server till en annan utan att börja om från början med en ny character? Jag råkade hoppa in i en tysk server å har visserligen inte kommit så långt, level 10.

Det går tyvärr inte, det blir till att börja om...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 20:00

Man skaffar en G5a

Bevaka tråden