Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-19 09:55
Ursprungligen av Micke F:

Nu händer det grejer:
18 Mar 2005.23:19.Eindhoven.Shipped From Originating Depot.
Klickade på länken på Kuhne & Nagels sida.

TNT har tagit över uppdraget!

Micke F, vi ligger lika Jag har samma information jag oxå. Alltså är våra minis grannar just nu, vilket dom inte kommer bli sen.

Tveksamt dock om tnt kör ut på helger... det är ju lite synd att dom inte gör det.

  • Medlem
  • 2005-03-19 11:10

Min ligger i Eindhoven också

kan det ta längre tid än vad som anges alltså on "before or on"
Det suger...

Ursprungligen av Staffy Star:

kan det ta längre tid än vad som anges alltså on "before or on"
Det suger...

Oooo ja det kan det. Det är bara ett preliminärt besked som kan ombekräftas hur många ggr som helst. Slår du upp leveranssäkerhet i en ordbok lär du inte se Apples logga där.

Sen är ju "before or on" bara datumet då den ska lämna fabrik. Efter det tar det beroende på vart den skickas ifrån upp till en vecka innan den når din dörr.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-24 20:47

Så står den då på skrivbordet!

Beställt 23 feb, betalning gick igenom 28 feb ( dvs = beställnigsdatum), försök till leverans 23 mars (ingen hemma), hämtade den idag på postterminalen.

Fiiiin.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-24 21:25

Härligt Micke F. Bara att bita i det söta äpplet

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-25 11:06

Så, sedan i tisdags så står min Mac mini på skrivbordet, synd bara att i samma vända jag fick åka och hämta den på terminalen så var jag tvungen att börja åka mot Stockholm, så nu är min mini i klorna på en galen elektroingenjör med en lödkolv.. Hjälp!

Får äntligen börja mysa med den, om några dar när jag är hemma igen.. *sob*

Woopiee!
Min är skickad och lustigt nog mindre än 14 dagar efter jag girerade pengarna till det där mystiska kontot i Holland.

För tangentbordet:
Shipment Picked Up
.CORK, CO, IE
.24 Mar 2005 20:30

Ingen aktivitet för musen (konstigt).

För Mac mini:
Shipment Picked Up
.PARDUBICE, PA, CZ
.24 Mar 2005 21:35

Så tangentbordet är i Irland och datorn är i Tjeckien.
Varför skickas de inte i samma paket tro? De skickas ju samtidigt ändå!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-30 16:04

Efter 7veckors väntan fick jag nog, har avbeställt beställningen av minin hos lokal leverantör, har istället lagt beställningen själv på apple.se, kanske går det fortare nu

  • Medlem
  • 2005-03-30 20:03

Tycker riktigt synd om er som får vänta. Jag beställde en BTO den 17/3 och fick leveranstid 7 dagar i min orderbekräftelse. Den dök upp i går, 29/3 (borde väl kommit redan i fredags men den blev väl lite fördröjd p.g.a påsken). Den är beställd till ett företag, vet inte ifall det inverkar på leveranstiden.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-03-31 12:48

...hmmm skumt det har stått såhär på trackingsidan sedan i tisdags

1 M9034S/A 1 29 mar 05 30 64 Departed from source Apple, Cork 06 apr 05
29 mar 05 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple, Cork

har inte hänt nåt sen dess...
ingen aktivitet för datorn... men det står att båda är skickade och att det är 3-4 dagars leveranstid på dem...
vill ju ha den innan helgen...

Ursprungligen av poddan:

Efter 7veckors väntan fick jag nog, har avbeställt beställningen av minin hos lokal leverantör, har istället lagt beställningen själv på apple.se, kanske går det fortare nu

Se bara till att betala först, det var inte så tydligt först för mig varför det tog lite längre tid.

Applestore och trackingen verkar funka sämre idag.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 10:43

Jag har också väntat 6-7veckor på leverans från lokal leverantör. Börjar ledsna riktigt nu men frågan är om det är värt risken att avbeställa den och lägga en ny beställning på applestore?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2005-04-04 11:00

Jag beställde en Mac Mini hos Macoteket i januari 2005 (vi sakll kanske börja sätta ut årtalet också numera). Efter telefon- och mailkontakt lovade Macoteket leverans vecka 11. När inte heller det fungerade ringde jag dem vecka 12 och fick då veta att dom hade en Mac Mini med Bluetooth på hyllan. Jag valde då att köpa den i stället för att chansa och vänta ytterligare. Så nu har jag den lilla guldklimpen.

Såvitt jag kunnat de på deras webbsida har den jag beställde ännu inte kommit in.

Men Bluetooth verkar spännande, nu har jag beställt tangentbord och mus till också.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 11:11

Man kanske skulle beställa en med 256MB från applestore och sätta in mer minne själv istället. De utan extra minne ska ju ha kortare leveranstid, 3 dagar istället för 1-2 veckor...... Fan vet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 15:01
Ursprungligen av Stig R:

Jag beställde en Mac Mini hos Macoteket i januari 2005 (vi sakll kanske börja sätta ut årtalet också numera). Efter telefon- och mailkontakt lovade Macoteket leverans vecka 11. När inte heller det fungerade ringde jag dem vecka 12 och fick då veta att dom hade en Mac Mini med Bluetooth på hyllan. Jag valde då att köpa den i stället för att chansa och vänta ytterligare. Så nu har jag den lilla guldklimpen.

Såvitt jag kunnat de på deras webbsida har den jag beställde ännu inte kommit in.

Men Bluetooth verkar spännande, nu har jag beställt tangentbord och mus till också.

Tjena!

Hade också beställt via Macoteket fast i början av Mars. För några veckor sedan gick jag förbi Inlife på sveavägen och lade en beställning där också. Blev faktisk övertalad att göra det av en säljare. Döm om min förvåning när Inlife ringer häromdagen och meddelar att minin är klar för leverans. Kollade av med Macoteket och de har inte ens fått in en enda av den modellen jag beställt (1.42 1gb + rubbet).

Nåja jag är väldans nöjd!

/matt

  • Medlem
  • Thailand
  • 2005-04-04 12:01

3 dagar?? Fan tro´t.

Macoteket får ju inte hem några med 256MB minne. Men dom monterade 512 MB utan kostnad på en dag när jag beställde blåtanden. Alltså jag betalade för minnet men inte för monteringen.

Läs Mac World hur man skall montera minnet, det är nog värsta modellen hittills. Du behöver bl.a. en lagom styv och lagom bred spackelspade. Huuu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-04 14:08

Lite fräckt att de drar pengar från kontot innan de levererat minin, men men, nu kanske den kommer till slut :rolleyes: , den 20 april fick jag som leverans datum.

Senast redigerat 2005-04-04 18:53
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-04-05 10:22

nu är jag lite glad... mina grejor var på sturup tio i sex i morse... nu är det bara tio mil kvar att resa... borde komma under dagen...

Ursprungligen av mnilsson:

nu är jag lite glad... mina grejor var på sturup tio i sex i morse... nu är det bara tio mil kvar att resa... borde komma under dagen...

Yippeeee!
Landvetter i mitt fall, borde vara hos mig i dag någon gång, jag bor inte så långt från Göteborg.
ÄNTLIGEN!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-05 13:45
Ursprungligen av mikaellq:

Yippeeee!
Landvetter i mitt fall, borde vara hos mig i dag någon gång, jag bor inte så långt från Göteborg.
ÄNTLIGEN!!!

Samma status här . Beställde mina grejer den 17 mars. Ringde TNT i morse men bara min macmini var framme. jag kunde inte hämta den enbart. Jag beställde också en iPod mini. Den var "involved in a traffic acciedent" och missade flighten från Belgien till Götet.

Så jag får snällt vänta tills i morrn innan båda kollinena finns hos TNT Landvetter.

ja ja... :eek: så det kan bli ibland......

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 11:40

Nu äntligen ska min komma! På fredag! Sju långa veckor tog det. Ja man ska väl inte ropa hej än kanske jag har den ju inte i min hand än.

Ringde för övrigt och pratade med inlife idag (innan jag fick det positiva beskedet) dom hade 12st 1,42 på lager fast det står noll på internet. Kan ju va nått för er andra som väntar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-06 15:18
Ursprungligen av LarsB:

Nu äntligen ska min komma! På fredag! Sju långa veckor tog det. Ja man ska väl inte ropa hej än kanske jag har den ju inte i min hand än.

Ringde för övrigt och pratade med inlife idag (innan jag fick det positiva beskedet) dom hade 12st 1,42 på lager fast det står noll på internet. Kan ju va nått för er andra som väntar...

Min mini har anlänt idag. Tog styvt två veckor. En 1.25 Ghz med inbyggd DVD-RW -bluetooth- airport extreme - 600 kr i rabatt. Totalt 6000 kr, cirkus fraktfritt ! 7000 kr totalt med 1 Gb ram-minne, excellent mer skall det inte behöva kosta. halvgammal teknik...

Jag är nöjd med min affär från Apple denna gång måste jag säga.

Jag kan varmt rekommendera Apple Store- skulle aldrig köpa av en återförsäljare mer.

Jag har klämt in 1 Gb ram från priskrig . Funkar fint efter 4 timmar.

Jag kör den en vecka för att se att den är okey, sedan klockar jag upp den till 1.58 Ghz. tar bort två stift byglar om den inte är stabil där så kör jag den på 1.5 Ghz.

Det satt en SEAGATE momentus hårdisk i lillingen på 1.25 Ghz. 5400 varv- 2 Mb cache bara så ni vet. Den flyter på okey.. bättre än en 4200 varvarna som sitter standard i 1.42 Ghz minisarna .

Jag kör systemet externt också från min firewire disk. Dubbelt så snabbt jämfört med den interna hårddisken. "just for the record"

Senast redigerat 2005-04-06 17:58

Nu är min mac mini i Örebro. Efter att ha åkt europa runt tycker man ju att man då borde få den nästa dag, men nej.,... Jag har alltså switschat och är nästan redan besviken på apple för de långa leveranstiderna.

Tjohoo! Nu sitter jag framför min mini-Mac och surfar så det ryker.
Min förra Mac är från 1999 (beige PowerMac 267MHz) så skillnaden är för mig enorm.

Web-sidorna blixtrar upp mycket fortare,
importering av CD-skivor går på ett par minuter istället för 20-30 minuter,
iTunes kan nu spela nån 128 kb/s sång från internet-radion och samtidigt visa hypnotisk animering utan att hacka,
spel flyter plötsligt på utan att hacka de heller,

osv. osv.

Mac mini är en makalös manick för priset, ingen tvekan om det.
Jag är mycket nöjd, önskar bara att det hade varit enklare att föra över data från den gamla datorn.

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag har klämt in 1 Gb ram från priskrig . Funkar fint efter 4 timmar.

Betyder det att det tog fyra timmar att få minnet att fungera, eller har jag missuppfattat det hela...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-06 23:41
Ursprungligen av bruksarn:

Betyder det att det tog fyra timmar att få minnet att fungera, eller har jag missuppfattat det hela...

yepp. Det har funkat finfint från första sekunden.

Nu har det gått 15 timmar.

Verkar vara ett reko minne.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-04-30 11:39

orkar inte vänta längre

har beställt en mac mini genom jobbet, detta gjorde jag i runt den 25 feb. nu är det snart maj. var i¤¤#"#¤ är min maskin. snälla gör något någon.
Nu förstår jag vad abstinens innebär.
beställt på Inwarehouse, dom säger att dom inte kan göra något o att dom inte får några leveransdatum av apple?

vad är väl en bal på slottet

25 FEB ! hade du beställt via applestore hade det nog inte tagit mer än tre veckor.... se till så att du får en rejäl rabatt från Inwarehouse...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-02 21:46
Ursprungligen av lilledanne:

25 FEB ! hade du beställt via applestore hade det nog inte tagit mer än tre veckor.... se till så att du får en rejäl rabatt från Inwarehouse...

Kan bara instämma med lilledanne. Jag hade en beställning hos lokal återförsäljare i Gbg, efter 7veckors väntat finns jag nog och bröt beställningen. Sedan beställde jag en ny på Apple Store, det tog 14dagar.. Har fått höra att Apple store är prioriterat före lokala återförsäljare

Hur är då minin

Tycker att den är as-cool. Den har mycket hög finish, den är i princip helt tyst, väldigt lätt att komma igång med alla inställningar och program. Mycket prisvärd..

Ossåå blev man pappa för 3dje gången idag

Bevaka tråden