Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När skeppas Tiger, tror ni?

Tråden skapades och har fått 140 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 13:55
Ursprungligen av stile:

Nix, beställde 12:e, bor mitt i Sthlm:s innerstan. Verkar som att det är lotteri. Min order är fortfarande "open". Ångrar att jag beställde via AppleStore, nästa gång blir det att gå till en butik istället.

Okej, då glömmer vi den teorin. Skönt att veta på ett sätt, men fortfarande surt att beställningen fortfarande är "open"...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-28 12:35

Jag bor i Gävle och har ett paket som ska komma någongång idag. Så jag tror inte det stämmer. Vet inte hur dom har prioriterat faktist, dom borde ju köra efter när man beställt men det verkar ju inte heller stämma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-28 12:41

Blir ju tokig. Beställde den 12:e och det står fortfarande 'Preparing Shipment'. Bor i Göteborg så det verkar ju inte ha spelat någon roll.. eller så gör det uppenbarligen det
Funderar på att ringa och klaga.. men det ger nog inget.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 12:47

Datum Tid Ställe Status
28 apr 2005 09:31 Stockholm Out For Delivery

Hoppas bara de ringer innan de åker ut -- eller så får jag anställa nån som godsmottage -- det här är ju viktiga grejer!!!

/jensa

Det ringde en kvinna från TNT i morse och sade att "ett paket från Apple" är på G.
Så jag fick besök av TNT vid 13-tiden. Snacka om höjden av lycka. Kanske tur att man bor centralt i Gbg...
På listan jag kvitterade paketet såg jag fler som fått eller kommer att få ett paket från Apple. TNT-snubben hade mycket att göra.
Så nu är det bara att installera Tiger och njuta.

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-04-28 13:16

Mitt kom vid 11-tiden. Har installerat (eller uppdaterat, får bli en ren installation till kvällen) nu och är hur nöjd som helst!

Dock så har safari krashat runt 4 gånger snart.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 13:24

Mitt är "shipped" nu iallafall. Fast något trackingnummer har jag inte fått.

Nåväl, det dyker väl upp...

Nejdå, jag är inte sur för att det står "Open" på min beställning

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 14:36

Nu! 14.30 kom budet. Mums...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 14:52

Jag såg precis en TNT-bil utanför huset, men den åkte direkt igen. Antagligen eftersom mitt namn är felstavat på porttelefonen.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 15:03

Beställde den 23:e, budet från Box Delivery kom runt 14.00 idag.. bor i Solna.
Fin box, de slängde med en trial på iWork för de som vill testa.. Rooaaaar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 15:13

AHHH!! kommer inte Tiger snart!!! Klockan är 15.30... Den är i alla fall i Stockholm men den borde väl komma snart

Status In Transit
Leverans
Signatur
Details:- 28 Apr 2005, 09:16, Stockholm, OUT FOR DELIVERY
Details:- 28 Apr 2005, 08:18, Stockholm, IMPORT RECEIVED
Details:- 28 Apr 2005, 01:05, Liege, CONSIGNMENT PASSED THROUGH TRANSIT POINT
Details:- 27 Apr 2005, 19:35, Limerick, SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT

Fått Tiger

Jag fick Tiger vid 11 i dag. Ett helt dygn för tidigt. Spotlight är helt otroligt snabbt.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 15:30
Ursprungligen av Bengt Renander:

Jag fick Tiger vid 11 i dag. Ett helt dygn för tidigt. Spotlight är helt otroligt snabbt.

Spotlight? De flesta fick sitt med TNT.

Spotlight i Tiger

När jag skrev om Spotlight som otroligt snabbt menade jag den nya sökfunktionen i Tiger. För övrigt har allt blivit påtagligt snabbare. Jag har en Power Book G4 1,25 med 1 GB RAM.

TNT ringde nyss. Tiger kommer ikväll.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 15:54
Ursprungligen av Bengt Renander:

När jag skrev om Spotlight som otroligt snabbt menade jag den nya sökfunktionen i Tiger. För övrigt har allt blivit påtagligt snabbare. Jag har en Power Book G4 1,25 med 1 GB RAM.

Jodå, jag förstod precis hur du menade, läste man ditt inlägg snabbt så kunde det bli lite kul syftningsfel. Hoppas du inte tog illa upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 15:17

Jag missade budet med 25 minuter! AAAA!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 15:18

AAA.... Vad jobbigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 15:46

Ringer dom alltid innan leverans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 16:03

YES!!! nu kom mitt Tiger också!!! nu ska jag instalera :DD

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-28 16:59

Ringde även till mig från TNT i förmiddags, paketet kommer under morgondagen. Det som var lite roligt vara att hon sa att vi verkar ha ett massutskick från Apple! Så jag fick förklara hur det ligger till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 17:07

haha... massutskick aja, Tiger är verkligen grymt :-O!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-28 17:19

Weee jag fick mitt vid 13 tiden idag...har inte vågat uppgradera än dock...har en massa filmer som jag ska komprimera och avkoda och jag vet ju inte om min mpeg2compnent funkar efter uppdatering. Någon som vet???

/henke

Piss-Apple. Mitt har inte ens skickats än. Då tänker jaf f-n ladda ner det till imorrn. Är det som vanligt de som handlat på Applestore edu som får först eller?

  • Medlem
  • 2005-04-28 17:58

Jag fick ta mig iväg och hämta tigern själv. Var inte hemma när det var utanför dörren, men nu är frågan, skall man vänta tills att installera på release-dagen Nje jag tror inte det.. Ca 2 minuter kvar på installationen

Beställt från Apple Store (inte Edu) kom idag på eftermiddagen! Skall installera nu - sedan skall jag synka min Motorola Razr!

Anders

Tack Apple. Nu tankar jag.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 19:23
Ursprungligen av Rickard A:

Tack Apple. Nu tankar jag.

Been there, done that.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 19:30

Väldigt trist att Apple inte kan skicka ut Tiger till oss alla som beställt i tid. Så jävla svårt kan det inte vara. Här har en del beställt i helgen och redan fått Tiger levererat (grattis till er), borde inte vi som beställde redan den 12:e också ha fått Tiger nu eller åtminstone så borde den vara på väg och inte ligga kvar som "open". Nä, mycket irriterande att den inte kommer innan helgen.
I en annan tråd står det att det skickas både från Holland och Irland, i Holland vet man tydligen hur man jobbar effektivt, det är tydligen dom som anlänt nu till Sverige. Irländarna har visst inte lika bråttom att få ut Tiger till väntande kunder.

Bevaka tråden