- matseng
- Medlem ●
- Sollefteå
Posten är som tur är inte inblandad i leveransprocessen.
Jodå, det är dom visst - iallfall i bonnläppsställen som Sollefteå. Där verkar posten vara leveranspartner till TNT eftersom det var den ordinarie killen som levererar postens företagspaket som kom och levererade min Cinema 23" för en månad sen. Fast han hade tagit på sig en annan keps...
Fast han hade tagit på sig en annan keps...
Mitt Tiger ligger i Göteborg sedan 05.23 tydligen. Det är ju bara ett par mil, kan dom inte skicka ett cykelbud eller nåt om alla bilar är fulla?
Edit: Nu kom det!
fick också mail om att Tiger levererats nu
Senast jag köpte mjukvara från apple tog det under ett dygn från att det skickats till att det kom fram, så man kan ju alltid hoppas
Jag sitter och uppdatera min webbmail och kollar men har inte fått något mail om att Tiger skickats... ahhh. Hoppas nu att jag får mail snart.
Med min tur är jag säkerligen på jobbet när den levereras... Sker leverans under hela dagen månntro, eller mellan 17-21 då de flesta är hemma? Hur var det när Panther kom? Vill ju liksom inte missa leverans med en halvtimme pga den sura stockholmstrafiken. Hmmm...
Står det olika för er beroende på om ni loggar in på apple.com eller apple.se ?
på apple.se står det "open" på alla mina beställningar, men på apple.com står det "processing order" på tiger, samt "preparing shipment" på det andra jag beställt
beställde en powerbook i måndags, och det står då som sagt "preparing shipment" på den, och om man klickar på den står det att den ska skeppas "On or before 04/26/2005", fast det är ju den 27:e idag ..?
vill ha den nu!
För att kolla vart prylarna befinner sig vid TNT-leverans från Apple Store gör såhär:
1) Gå in på din Beställningsstatussida på Apple Store
2) Klicka på Detaljer-knappen för din order
3) Under texten Tracking Number(s) : är det en länk. Klicka på den.
4) Du får då upp en Shipmentstatus som visar två Trackingnummer. Kopiera det som har 10 siffror och börjar på 80.
5) Gå in på TNT's trackingsida http://www.tnt.com/webtracker/tracker.do?navigation=1&respLang=sv&respCountry=SE&genericSiteIdent= och klistra in trackingnummret, kryssa i att du vill söka på "Referensnummer" och klicka på "Starta spårning".
Du får då upp en sida med detaljer om din transport, liknande denna:
8020469236 Detaljer
Sändningsnummer 105480787
Upphämtningsdatum 27 apr 2005
Destination Solleftea
Leveransdatum
Signatur
Datum Tid Ställe Status
27 apr 2005 19:34 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
27 apr 2005 17:35 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
För att kolla vart prylarna befinner sig vid TNT-leverans från Apple Store gör såhär:
1) Gå in på din Beställningsstatussida på Apple Store
2) Klicka på Detaljer-knappen för din order
3) Under texten Tracking Number(s) : är det en länk. Klicka på den.
4) Du får då upp en Shipmentstatus som visar två Trackingnummer. Kopiera det som har 10 siffror och börjar på 80.
5) Gå in på TNT's trackingsida http://www.tnt.com/webtracker/tracker.do?navigation=1&respLang=sv&respCountry=SE&genericSiteIdent= och klistra in trackingnummret, kryssa i att du vill söka på "Referensnummer" och klicka på "Starta spårning".
Du får då upp en sida med detaljer om din transport, liknande denna:
8020469236 Detaljer
Sändningsnummer 105480787
Upphämtningsdatum 27 apr 2005
Destination Solleftea
Leveransdatum
Signatur
Datum Tid Ställe Status
27 apr 2005 19:34 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
27 apr 2005 17:35 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
hmmm...jag kanske är dum i huvudet men det står ingenting om nåt tracking number, kollade min ilifeorder som är levererad och den hade inget nr heller...?
Jag har varken fått mail ifrån apple, iofs inte från någon annan nu på x-antal dagar, fast när man granskar ordern är den skickad. Det enda numret som är assignat till skeppningen är ett invoice #.
iBooken tracka man rätt redigt innan den kom
Mitt ex är också i stan! Tjoho!