Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign CS 3.01. olika postscriptfel vid utskrift!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag håller på att göra ett dokument i Indesign 3.01 (macversion). Dokumentet är inte konverterat från äldre version eller dyl. Jag kör opentype och postscripttypsnitt och bildformaten är främst .tif men ibland även .eps. detta har aldrig varit några problem tidigare, men när jag ska skriva ut, så får jag hela tiden olika postscriptfel. Detta hände även vid utskrift av ett annat dokument (som har fungerat klanderfritt tidigare), dock är inte alla dokument drabbade. Om jag t ex skriver ut sidan 1-10 så kan jag få ett postscriptfel i en skrivare, ett helt annat postscriptfel i nästa skrivare och i den tredje skrivaren så kan det fungera utan problem. Tyvärr så är det inte samma skrivare som fungerar jämt och ibland skiter det sig i samtliga skrivare. Jag har inte haft några som helst problem med indesign tidigare på jobbet.

jag försökte kasta programinställningarna till indesign, och då fungerade 4 sidor smärtfritt (som hade strulat tidigare), men sen var det kört igen.

om det är fel på filen, finns det något smidigt sätt att föra över all text och bild, eller blir det att föra över sida för sida (då vet jag vad jag kommer syssla med i helgen).

tacksam för all hjälp jag kan få!!

mvh/Tobbe

Jag skriver aldrig ut direkt från InDesign utan gör en pdf först. Jag tycker mig känna igen de där symptomen med struliga utskrifter från den grå forntiden då jag bårjade med InDesign (två år sedan eller så),

De vanligaste orsakerna till postscript-fel är:

* Skrivare med "emulerad" postscript
* Trasiga EPS-filer (byt filformat till något annat, t.ex. tif, psd, pdf)
* Trasiga teckensnitt (installera om teckensnitt från originalkälla/CD/diskett)
* Skadade dokument (försök "spara som", exportera till inx-format och tillbaka igen, klippa och klistra in i nytt dokument)

1
Bevaka tråden