Hej,
Jag håller på att göra ett dokument i Indesign 3.01 (macversion). Dokumentet är inte konverterat från äldre version eller dyl. Jag kör opentype och postscripttypsnitt och bildformaten är främst .tif men ibland även .eps. detta har aldrig varit några problem tidigare, men när jag ska skriva ut, så får jag hela tiden olika postscriptfel. Detta hände även vid utskrift av ett annat dokument (som har fungerat klanderfritt tidigare), dock är inte alla dokument drabbade. Om jag t ex skriver ut sidan 1-10 så kan jag få ett postscriptfel i en skrivare, ett helt annat postscriptfel i nästa skrivare och i den tredje skrivaren så kan det fungera utan problem. Tyvärr så är det inte samma skrivare som fungerar jämt och ibland skiter det sig i samtliga skrivare. Jag har inte haft några som helst problem med indesign tidigare på jobbet.
jag försökte kasta programinställningarna till indesign, och då fungerade 4 sidor smärtfritt (som hade strulat tidigare), men sen var det kört igen.
om det är fel på filen, finns det något smidigt sätt att föra över all text och bild, eller blir det att föra över sida för sida (då vet jag vad jag kommer syssla med i helgen).
tacksam för all hjälp jag kan få!!
mvh/Tobbe