Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS och CS2 LÅNGSAMT

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-05 16:57

Jag upplever Photoshop CS och CS2 (engelsk) väldigt mycket långsammare än Photoshop 7,
speciellt när man jobbar på tunga filer ( 200-500mb ).
Har en MP 2,7 med 4,5 gig internminne så burken borde ju inte vara nått problem!
Någon som har samma problem eller en lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-05 18:04

jag misstänker att någon med 4.5 gb minne redan vet detta, men jag skriver det i varje fall...

det första jag kommer i tanke om är virtuellt minne.

photoshop använder en hel del vanligt minne + virtuellt minne, och, i varje fall tidigare, var det problem när man råkade ha mer ram än hårddiskplats.

har du för lite plats på startskivan (där mac os x hittar sitt virtuella minne), tex. <1gb på kan det ge problem. sedan, kolla också vilka diskar photoshop använder som 'scratch' och hur mycket plats dessa har.

(sedan kommer jag inte ihåg om Adobe har fixat det så PhotoShop kan allokera mer än 1 gb minne...(kör själv på ps 7))

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-06 10:47

har tilldelat photoshop 70% av det tillgängliga minnet och har 35 gig ledigt på startskivan, så det är nog inte det heller, tror helt enkelt att dom är taskigt optimerade för mac och osx. Har en bestämd känsla av att Adobe skiter allt mer i MAC-plattformen!!!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-06 12:51

Känns faktiskt som att saker och ting går lite kvickare när man aktiverat den pluginen,
kände inte till den!!!

Återkommer när jag har hunnit testa lite till.

Jättetack!!!

1
Bevaka tråden