Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En närmare titt på Mac mini

Tråden skapades och har fått 156 svar. Det senaste inlägget skrevs .

apple kommer inte sälja den...den är ju riktigt ful. ett tydligt exempel att wintel-sidan inte kan design och har dålig koll på detaljer. Man ser på bilden att den är "smäckig". Dom kommer sälja precis samma macmini fast med intel-cpu i. vänta tills dess? varför? macmini fungerar bra nu och kommer fungera bra sen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 11:31
Ursprungligen av el gringo:

apple kommer inte sälja den...den är ju riktigt ful. ett tydligt exempel att wintel-sidan inte kan design och har dålig koll på detaljer. Man ser på bilden att den är "smäckig".

Jodå, det är ju det här som är vitsen med Apples skifte till x86. Apple kommer att sälja denna. Men med ett annat skal. Så att den inte är ful och smäckig. Och med ett annat OS som du inte kan få från de andra. Så att det som syns på skärmen och upplevelsen är bättre. Och folk kommer att betala 1000:- (t.ex.) mer för detta. Fast det är samma järn inuti.

Detta är inte konstigare än att GM har en gemensam bottenplatta för bilar de säljer med olika märken till olika pris och med olika inredning/extrautrustning. Det är ju precis detta Apple kan göra då de bytt till x86. Ha gemensam moderkort/chipset/etc-teknologi som de billiga kina-PCisarna.

Ursprungligen av el gringo:

apple kommer inte sälja den...den är ju riktigt ful. ett tydligt exempel att wintel-sidan inte kan design och har dålig koll på detaljer. Man ser på bilden att den är "smäckig". Dom kommer sälja precis samma macmini fast med intel-cpu i. vänta tills dess? varför? macmini fungerar bra nu och kommer fungera bra sen också.

Det är dina pengar..

Lovar du äta upp din hatt din mössa om Apple börjar sälja just denna burk från AOpen, men med egen logga.

Hur ser man på bilden att innehållet är smäckigt? Jag har ingen röntgenblick så jag ser det tyvärr inte

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-20 12:12
Ursprungligen av Macce65:

Det är dina pengar..

Lovar du äta upp din hatt din mössa om Apple börjar sälja just denna burk från AOpen, men med egen logga.

Hur ser man på bilden att innehållet är smäckigt? Jag har ingen röntgenblick så jag ser det tyvärr inte

Har du feber?

pesc: instämmer med det du säger!

Varför skulle Apple börja köpa chassin från andra tillverkare mitt i allt och bli en i mängden? De kommer ju naturligtvis att fortsätta ta fram egna designs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-18 17:47

Ehhhh,,
Macce65,, Så du menar att Apple skulle börja sälja en ful kopia på sin egna dator?? menar du verkligen allvar!!!??

Jag lovar att jag ska äta upp alla min kläder om just den burken kommer med en Apple logga!!!!

Bevaka tråden