Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype äger

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur gör man så att bara ens kompisar på kompislistan får ringa en? I inställningarna så finns ju alternativet att enbart tillåta att dom som är "authorized" eller dom på sin kompislista får ringa. Har på "authorized" alternativet, men det fortsätter att strömma in en massa ringningar. Likadant om jag väljer att dom på kompislistan ska få ringa. Tyvärr verkar inte nåt utav det ha nån effekt

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 17:06

Vadå, är det strangers som vill prata med dig? Har aldrig hänt mej.

Jo, det händer iaf ett par gånger om dagen. Var glad över att det inte händer dig, bara störande i dom flesta fall.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 10:02
Ursprungligen av janiuutela:

Jo, det händer iaf ett par gånger om dagen. Var glad över att det inte händer dig, bara störande i dom flesta fall.

Jag har iofs aldrig på det om jag inte ska prata med nån.

Skype ägare

Har installerat Skype på min burk, men hur får man miken att funka ? jag har en G4/450 jag jackade in ett headset och ljud ut funkar hur bra som helst, men inget hör ett ljud vad jag säger. Köpte en "Foldable Nackband Handsett" på ClasOlsson. Jad ringde upp en polare, jag hörde honnom men han hörde ej mej. Är det någon som vet hur man gör för att få jlud i i datorn från miken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:15
Ursprungligen av Sven-Erik Andersson:

Har installerat Skype på min burk, men hur får man miken att funka ? jag har en G4/450 jag jackade in ett headset och ljud ut funkar hur bra som helst, men inget hör ett ljud vad jag säger. Köpte en "Foldable Nackband Handsett" på ClasOlsson. Jad ringde upp en polare, jag hörde honnom men han hörde ej mej. Är det någon som vet hur man gör för att få jlud i i datorn från miken.

Har du kikat på Systeminställningar/Ljud/Ljud in?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-28 13:49

Är det nån som har kört Konferens (mer än två i samtal) med Skype?
Jag testade det igår med Skype 1.0.0.7 med två PC-nissar. Det blev inget ljud för mig och så fick den inbjudande parten ett meddelande att min Skypeversion inte stödde Konferens.
Vi testade även att jag var den inbjudande parten, fast utan bättre lycka.
Jag som trodde att det var fixat iom 1.o-versionen. Nån som har lyckats bättre?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 13:52

Jag körde konferens med två PC-polare, det funkade bara bra. Ena killen hade lite probs först men det var hans mik som strulade. Sen gick och lät det som en dans.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 13:53

Min sambo snackade senast igår med två PC-nissar och det funkade utmärkt som jag förstod det i alla fall. Har Skype 10.0.0.7.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 20:26

Konferensfunktionen är inte helt stabil. Bjuder man in någon som redan har ett samtal igång - eller gör något annat oförutsett - slutar ljudet att fungera. Det har åtminstone hänt mig ett par gånger. För att få ljudet att fungera igen måste man starta om Skype. Det går att ringa - men inget ljud.
Men när saker är gratis ska man inte klaga...

så 100 minuter kostar alltså 1.7 Euro!? vilket blir runt 15 kronor för SkypeOut till usa och liknande länder! nice

http://www.skype.com/products/skypeout/rates/

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-01-09 22:18

Fax? Nä - no can do... finns inte i applikationen.

Hej
Fast om du har en dator med modem och OSX, samt fast telefonlina, så har du nog allt som behövs för att faxa till fransosen, titta i systeminställningar - skrivare och fax. Du ska alltså koppla datorn till telefonjacket. Jag förmodar att fransmannen har en vanlig faxapparat kopplad till en fast lina, och att du har hans faxnr.
Lycka till
Lennart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 22:53
Ursprungligen av leni45:

Hej
Fast om du har en dator med modem och OSX, samt fast telefonlina, så har du nog allt som behövs för att faxa till fransosen, titta i systeminställningar - skrivare och fax. Du ska alltså koppla datorn till telefonjacket. Jag förmodar att fransmannen har en vanlig faxapparat kopplad till en fast lina, och att du har hans faxnr.
Lycka till
Lennart

Och om du inte har fast telefonlina, kan du väl kolla upp e-post - faxtjänster på webben!

Vänligen, Ylan

Ja men det hämder inget, är det något annat man skall göra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:21

Välja built in microphone?

Vänligen, Ylan

Skall det vara på extern mikrofon/ linjeingång sen har jag Volym in (det finns 5 sträck) jag har satt det på 4

tar det på svenska för min engelska är kaput

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:26

Det är inget USB-headset?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:28

Jag vet inte hur ljudingången på en PM G4 450 ser ut. Är det standard 3,5 mm teleplugg från mikrofonen?

Vänligen, Ylan

Nej det är två stift kontakter en som man sätter i mikingång och en i högtalar utaget på baksidan av datorn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:31

Det måste ju vara 3,5 mm tele. Och ja, det skall vara på extern mikrofon!

Vänligen, Ylan, som inte vet vad annat kan vara fel!

Jag få gå tillbaka till affären ock kolla om handsettet fungerar.
Tack för hjälpen så länge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:45

Personlig fildelning över internet via Chello?

Ursprungligen av Sven-Erik Andersson:

Jag få gå tillbaka till affären ock kolla om handsettet fungerar.
Tack för hjälpen så länge

Det skall förresten synas om du har någon signal in till datorn. Se bifogad bild:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-10 00:00

Skype är svenskt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-11 13:04

Skype är tydligen ännu mer estniskt och som det verkar, lika danskt - "The Skype Group is headquartered in Luxembourg with offices also in London and Tallinn". (förlåt, off-topic, men missuppfattnigen är irriterande)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-01-11 13:29

Du, vad zweden89 syftade på var väl Niklas Zenströms ursprung - sen kanske faktumet att hälften av grundarna är från Svedala inte räcker för att med framgång hävda att Skype är svenskt numera men - give him a break!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 13:36

Sven-Erik Andersson, det finns ingen mic-ingång på din dator. Därför hör din polare inget ljud. Du har ju pluggat in en mic i LINE-ingången. För att få det att fungera måste du skicka in en linesignal eller köra ett USB-headset eller USB-ljudkort med ditt vanliga headset.

Mattias!
Hur gör jag för att skicka in en linesignal ????

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 08:59

Apple hade för länge sedan en speciell mic som kunde användas med deras datorer. Den hade inte en vanlig 3,5 mm plugg utan en som var något längre och matades med ström för att kunna leverera linjenivå. En sådan mic kan du kanske hitta nånstans i din närhet (jag slängde nån härom månaden, men har för mig att det ligger en på hyllan med väldigt gamla sladdar på jobbet). Alternativet som jag tror är bättre är att använda ett USB-ljudkort som i ena ändan har en USB-sladd och i andra ändan har en liten låda med mic- och hörlursjack. Jag plockade faktiskt bort min sådan och mitt headset förra helgen eftersom jag tyckte det blev för mycket sladdar på skrivbordet. Så om det är intressant kan du ju spara några kronor på att köpa min. Inköpt på Biltema för 169 kr.

Bevaka tråden