Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar jag Mac OS9 i Classic?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 15:38
Ursprungligen av Konrad:

Tala om vilka som är idioter, tack!:mad:

ja DU är ju en av dom som dömer utan att veta sanningen...skyll dig själv...o var inte så jävla kaxig och besserwisser

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 15:41
Ursprungligen av Elajtenworld:

ja DU är ju en av dom som dömer utan att veta sanningen...skyll dig själv...o var inte så jävla kaxig och besserwisser

Det märks att du kommer från sweclockers.
Den attityd du har passar illa här. Jag skriver här för att jag ofta kan hjälpa folk med saker. Och för att jag ibland behöver fråga saker. Dock inga som jag förväntar mig att du ska kunna svaret på.
Om du inte byter ton så kommer du inte att få någon hjälp här i fortsättningen.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 16:07
Ursprungligen av Konrad:

Det märks att du kommer från sweclockers.
Den attityd du har passar illa här. Jag skriver här för att jag ofta kan hjälpa folk med saker. Och för att jag ibland behöver fråga saker. Dock inga som jag förväntar mig att du ska kunna svaret på.
Om du inte byter ton så kommer du inte att få någon hjälp här i fortsättningen.

Tror du jag hade skrivit en tråd om jag hade kunnat svaret?? Återigen, DÖM INTE UTAN ATT VETA FAKTA (sanningen). DU visste inte innebörden eller anledningen till att det blev dubbelpost från min sida igår, ändå dömer du mig och säger att jag inte ska få någon hjälp här. Är det rätt tycker du?? NEJ DET ÄR DET VERKLIGEN INTE!

Sen att blanda in fjortisforumet Sweclockers är ju bara rent löjligt. Där låser moderatorerna trådar till höger och vänster utan att ens kolla noga och de bannar även folk utan att ta reda på vem som är den skyldige! Sweclockers hör INTE hit!

Vem är du att bestämma om vem fan som ska få hjälp här eller inte?? Inte fan är det du iallafall.
och återigen angående min "attityd", hade du inte svarat så jävla kaxigt och påstått att jag dubbelpostat så hade jag inte blivit irriterad heller. Eller är det så jävla svårt att fatta att man blir arg när man blir falskt anklagad? Ta reda på fakta innan du yttrar dig. Kolla igenom dina EGNA fel innan du klagar på andra.

och jag ska påminna dig igen: JAG VISSTE INTE ATT JAG HADE RÅÅÅÅÅKAT DUBBELPOSTA FÖR DET SYNTES INTE PÅ GRUND AV SAFARI SOM BUUUUUGGGGAAAARRRR SIIIIG!!!!!!!!!!

SER DU NU ELLER SKA JAG SKRIVA MED ÄNU STÖRRE TEXT?

sluta nu döma mig, hota mig och komma med dumma påståenden.

Vil du inte hjälpa eller kan vara trevlig så ge fan i att skriva i MIN tråd då. Skapa en egen att skriva vad fan du vill i då.

Ursprungligen av Elajtenworld:

och jag ska påminna dig igen: JAG VISSTE INTE ATT JAG HADE RÅÅÅÅÅKAT DUBBELPOSTA FÖR DET SYNTES INTE PÅ GRUND AV SAFARI SOM BUUUUUGGGGAAAARRRR SIIIIG!!!!!!!!!!

Den förklaringen håller inte. Det är lite konstigt att du inte kan förklara närmare vad som hände i Safari. Men om det nu hände något konstigt och oförklarligt i Safari, så kunde du väl åtminstone klickat en enda gång på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" så hade du sett att ditt första inlägg faktiskt hade kommit in. Om du inte ens har gjort den enkla kontrollen innan du skickade in ditt inlägg igen, så får du nog finna dig i att bli kritiserad för dubbelpostning.

Sen kan jag tycka att proportionerna på kritiken inte stämmer med "regelbrottet". Lite överdrivna reaktioner kanske...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 16:15
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den förklaringen håller inte. Det är lite konstigt att du inte kan förklara närmare vad som hände i Safari. Men om det nu hände något konstigt och oförklarligt i Safari, så kunde du väl åtminstone klickat en enda gång på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" så hade du sett att ditt första inlägg faktiskt hade kommit in. Om du inte ens har gjort den enkla kontrollen innan du skickade in ditt inlägg igen, så får du nog finna dig i att bli kritiserad för dubbelpostning.

Sen kan jag tycka att proportionerna på kritiken inte stämmer med "regelbrottet". Lite överdrivna reaktioner kanske...

Är det en överdriven reaktion om man reagerar när man blir kallad för idiot och att få svar med svaveldrypande svordomar?
Den stilen passar inte ens på sweclockers.:mad:

Ursprungligen av Konrad:

Är det en överdriven reaktion om man reagerar när man blir kallad för idiot och att få svar med svaveldrypande svordomar?
Den stilen passar inte ens på sweclockers.:mad:

Med tanke på hans svar så är dina senare reaktioner helt befogade... Absolut... Men jag tänkte mer på den allra första reaktionen...

Kanske bättre att först bara komma med ett vänligt påpekande att han har dubbelpostat, och att man inte bör göra så om man vill ha några svar.

Och SEN när han har villat bort sig i misslyckade förklaringar, och har börjat använda fula ord, DÅ kan man ösa på med ett annat språk...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 18:07
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Med tanke på hans svar så är dina senare reaktioner helt befogade... Absolut... Men jag tänkte mer på den allra första reaktionen...

Kanske bättre att först bara komma med ett vänligt påpekande att han har dubbelpostat, och att man inte bör göra så om man vill ha några svar.

Och SEN när han har villat bort sig i misslyckade förklaringar, och har börjat använda fula ord, DÅ kan man ösa på med ett annat språk...

Jag ska förklara 1 gång till i DETALJ vad som hände igår.

IGÅR installerade jag Classic-stöd i mitt OSX Tiger via min tilläggsprogram-cd som en HJÄLPSAM person här på forumet tipsade om. Efter det var klart provade jag att installera mitt C&C som jag köpt av en annan hjälpsam person här på forumet. Spelet installerades. Efter installationen ville datorn INTE starta spelet för att den sa att en fil saknades. Jag visste INTE vad detta var för slags fil och skrev i Spel-forumet för den tråden handlade om just detta spelet.

Jag skrev EXAKT det som spelet hade sagt i sin lilla varningsruta samt en fråga om hur jag skulle rätta till detta felet. När jag tryckte på knappen "Submit Reply" så hände det något som jag INTE med datortermer kan förklara. Först hände ingenting....sen efter en liten stund verkade det som att datorn hade skickat inlägget. Men jag var inte säker. För den återvände till fönstret med texten jag hade skrivit, precis som om det inte skickades. Jag sökte efter inlägget och kunde inte hitta min nyinskrivna text. Tänkte att det kanske är något fel på forumet eller Safari (Som jag i minst 1 tråd skrivit att det beter sig ostabilt och bråkar).

Så jag tänkte att jag provar en sista gång att skriva ett inlägg om mitt fel. Jag hade innan jag skickade det förra inlägget kopierat just den text som stod i spelet varningsruta. Nu valde jag att testa skicka ett inlägg i denna tråden istället för att det kanske skulle fungera bättre denna gång. Så jag klistrade in min text och skrev min fråga och tryckte sedan på Submit-knappen.

Nu denna gång verkade ALLT fungera som det skulle. Och just eftersom datorn konstrade innan och jag ej kunde hitta mitt förra inlägg så antog jag att det aldrig skickades.

Sen idag när jag loggar in här och ska läsa min tråd för att se om jag fått nya inlägg möts jag av följande kommentarer:

"Konrad
Plus

Join Date: Oct 2005
Posts: 1,103
Elajtenworld postar om samma sak på flera ställen här. Så det är ingen större idé att försöka hjälpa honom, tycker jag."

" #20
Creops

Join Date: May 2002
Age: 34
Posts: 822
irriterande, då är denna tråd slut för mej..."

Sedan när jag reagerar på kommentarerna så får jag följande tillbaka som svar:

"Konrad

Du måste vara medveten om att du frågat samma sak i två olika trådar. Undrar man något och vill ha svar så kan man inte inte räkna med svar om man lägger ut frågan i flera olika trådar. Skyll inte på Safari.

Capice? (som det heter)."

"Konrad
Plus

Join Date: Oct 2005
Posts: 1,103
Stäm om näbben lite nu va.
Jag kommer inte att svara på dina frågor även om jag vet svaret i fortsättningen."

och även detta:

"Konrad

Det märks att du kommer från sweclockers.
Den attityd du har passar illa här. Jag skriver här för att jag ofta kan hjälpa folk med saker. Och för att jag ibland behöver fråga saker. Dock inga som jag förväntar mig att du ska kunna svaret på.
Om du inte byter ton så kommer du inte att få någon hjälp här i fortsättningen."

Klart som fan att man blir irriterad då när man inte ens får hjälp och blir falskt anklagad.

Ursprungligen av Elajtenworld:

...ej kunde hitta mitt förra inlägg så antog jag att det aldrig skickades.

Jättetråkigt att du har sådana problem med din dator. Men du verkar ju inte ens ha försökt att kontrollera om det första inlägget kommit in.

Ett klick hade räckt. Antingen på "Nya inlägg", eller "Dagens inlägg", eller "Bevakade diskussioner". Då hade du hittat ditt inlägg.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 15:38

Återigen, vilka är idioterna?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 16:12

Det står i din profil att du hittade hit via sweclockers.
Du öser svordomar över mig och i samma veva påstår du att JAG är otrevlig.
Vem är det som är otrevlig? Jag har bara påpekat att du dubbelpostar, that´s all.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-16 16:23

Hej Elajtenworld

Angående din fråga om OS 9, se denna länk:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=95131

Och till er alla. Vad är det här? En svensk tvättstuga eller ett frågeforum? Ät en bit godis, pussa tjejen, ta en bastu och varva ned lite.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 16:27

Det är inte rätt tråd du länkar till, den rätta är f ö uppstädad av nåt mod nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-16 16:43
Ursprungligen av Konrad:

Det är inte rätt tråd du länkar till, den rätta är f ö uppstädad av nåt mod nu.

Jodå. Det är visst rätt länk. Läs igenom tråden jag länkar till, ska du se att jag svarar på hans fråga om OS 9 i den här tråden...

Jaha, och så sansar vi oss allihop då.

Alla har fattat de poänger som såväl frågeställaren som de sopm klagar på dubbelpostning harså då kan vi återgå till ämnet och lägga ner tjafset.

Vet nån ens om det ska gå att köra command & conquer under classic? Vad jag har hört så är det inte garanterat att alla program är funkis.

Bevaka tråden