- mmmikael
- Medlem ●
- Göteborg
16 Jun 2006 18:08 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
16 Jun 2006 18:06 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
15 Jun 2006 11:34 Amsterdam Potential Connection Delay
13 Jun 2006 20:09 Suzhou Shipped From Originating Depot
13 Jun 2006 09:41 Suzhou Consignment Received At Transit Point
ETA för min är den 19 med senastedatum den 22a
Så det finns väl iaf en chans att din kommer nån dag tidigare eller två
Hoppas det... Jag har iofs 23 som senastedatum. Var bor du? Vet att jag ska kunna få datorn samma dag som den anländer i HBG, har jobbat med TNT tidigare brukar aldrig vara några problem. Verkar ju som det tar 2 dagar från Arnhem innan den är i Helsingborg - frågan är om helgen räknas?
vafan du ska till new york, sluta böla
Skit skoj och åka till New york utan en dator jag har alltid med min dator till new york men nu har jag ingen kvar efter min pc gick sönder jag börjar bli lite desperat nu...
Somsagt får vi hoppas min kommer innan jag åker. annars borde man väl kunna skicka den från Sverige ytill usa eller något sånt ??
Det verkar som om TNT jobbar lite på helgen också.
17 jun 2006 02:36 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
16 jun 2006 20:01 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
16 jun 2006 19:59 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
Kan man hoppas på att få den på måndag måntro?
2 mil söder om Örebro, det borde inte vara en omöjlighet.
Ursprungligen skriven av jbn
är du nöjd? ska beställa på måndag..
Visst är jag nöjd. Allt fungerar, den blir dock sjukt varm, men det hade man ju hört om tidigare. Har aldrig varit med om en så varm dator tidigare, men det blir väl bra i vinter om inte annat...
Är fortfarande en del saker man inte fattar, är ju helt ny i Macvärlden, men det är ju det som är lite av tjusningen. Att packa upp en dator som fungerar precis som den förra är ju inge vidare spännande.
Qvintus. Den blir sjukt varm, det håller jag med om. Jag har liksom uppe tre saker nu. Firefox, nedladdningsprogram och CoreDuoTemp och temperaturen visar 70 grader. Stekhett! Nu vill man inte sitta ute i solen där det är 27 grader, haha.
Vad är det för saker du inte förstår då? :>
Beställde den vita med 1.83GHz cpu, 1Gb ram å 80Gb disk plus en dvi-kabel. Den skall byggas ihop tillochmed den 23:e å levereas den 30:e, men den 30:e är en söndag så den kommer väl på fredagen innan (nää det tror jag inte heller eller på måndagen den 31:a. Fin present till migsjälv, arbetslös som man är i sommar.
Ingen som vill köpa en iBook G4 1.2GHz dyrt som f*n ? )
Till er som fått era : Hur blir den varm, alltså varm å "hålla" i? Är iofs inte så ovanligt nu mera... iBooken blir ju svettig å ha i knät efter ett tag...
Som du såg i mitt förra inlägg blir min svarta MB väldans varm. Just nu har jag tre saker uppe och temperaturen är på 70 grader. Det är inte normalt heller. Och om man installerar eller kör Parallels med Win så går temperaturen upp till 83-85 grader. Jag kommer troligtvis inte ha min dator i knät så ofta, men jag menar en bärbar ska inte vara såhär varm.. Det är inte kul.
Som du såg i mitt förra inlägg blir min svarta MB väldans varm. Just nu har jag tre saker uppe och temperaturen är på 70 grader. Det är inte normalt heller. Och om man installerar eller kör Parallels med Win så går temperaturen upp till 83-85 grader. Jag kommer troligtvis inte ha min dator i knät så ofta, men jag menar en bärbar ska inte vara såhär varm.. Det är inte kul.
Ok att cpu:n blir varm men hur varm blir själva "lådan" ? Skalet på datorn blir inte 85 grader hoppas jag! Att cpu:n blir varm är jag inte orolig för då cpu:erna klarar typ 80-90 grader utan att gå sönder, alltså temperaturen på själva kiselbrickan i cpu:n.
Kommer ihåg när jag labbade på universitetet med en spänningsstabilisator (en samling transistorer i en kapsel). Den lastade vi och temperaturen gick upp till 150 grader innan värmeskyddet slog ifrån. Så nog pallar transistorerna värme
Ok att cpu:n blir varm men hur varm blir själva "lådan" ? Skalet på datorn blir inte 85 grader hoppas jag! Att cpu:n blir varm är jag inte orolig för då cpu:erna klarar typ 80-90 grader utan att gå sönder, alltså temperaturen på själva kiselbrickan i cpu:n.
Kommer ihåg när jag labbade på universitetet med en spänningsstabilisator (en samling transistorer i en kapsel). Den lastade vi och temperaturen gick upp till 150 grader innan värmeskyddet slog ifrån. Så nog pallar transistorerna värme
skalet blir itne så varmt nej, då skulle jag då bränna mig när jag tog på det, vilket jag inte gör. har eprsonligen inga problem o hålla i datorn där den är som varmast. visst är den varm där, men inte så att jag bränner mig.
och precis som du säger, så har ju processorn värmeskydd, alltså att den slår ifrån innan den blir så varm att den kan skadas.
skalet blir itne så varmt nej, då skulle jag då bränna mig när jag tog på det, vilket jag inte gör. har eprsonligen inga problem o hålla i datorn där den är som varmast. visst är den varm där, men inte så att jag bränner mig.
och precis som du säger, så har ju processorn värmeskydd, alltså att den slår ifrån innan den blir så varm att den kan skadas.
Skalet tycker jag blir varmt, men kanske inte 85 grader.. Jag märkte att idag när jag hade typ 4 program uppe och temperaturen låg på 70-75, då brände jag mig faktiskt på under sidan för att se hur varm den var där.. Och vid typ längre upp vid tangentbordet, där var det ohyggligt varmt tycker jag.. Och jag började trötta på detta. Ska inget göras eller? Någon fix eller vad tusan som helst, jag vill inte ha en stekande bärbar dator för de pengar jag betalat för den.. Jag vet att det är mycket komponenter i den som kanske spelar in, men ändå! Det börjar bli lite jobbigt faktiskt.. Och jag vet igen, att det kan att ha med barnsjukdomar att göra, men liksom.. Vem orkar vänta tills i höst? Inte jag.
Jo, processorn har värmeskydd och jag vågar inte direkt pressa så mycket så den blir så himla varm, det blir den ju ändå.. Det mesta jag har kommit upp i är 85-88 grader när jag installerade Parallels... Haha.
Skalet tycker jag blir varmt, men kanske inte 85 grader.. Jag märkte att idag när jag hade typ 4 program uppe och temperaturen låg på 70-75, då brände jag mig faktiskt på under sidan för att se hur varm den var där.. Och vid typ längre upp vid tangentbordet, där var det ohyggligt varmt tycker jag.. Och jag började trötta på detta. Ska inget göras eller? Någon fix eller vad tusan som helst, jag vill inte ha en stekande bärbar dator för de pengar jag betalat för den.. Jag vet att det är mycket komponenter i den som kanske spelar in, men ändå! Det börjar bli lite jobbigt faktiskt.. Och jag vet igen, att det kan att ha med barnsjukdomar att göra, men liksom.. Vem orkar vänta tills i höst? Inte jag.
Jo, processorn har värmeskydd och jag vågar inte direkt pressa så mycket så den blir så himla varm, det blir den ju ändå.. Det mesta jag har kommit upp i är 85-88 grader när jag installerade Parallels... Haha.
jahadu, när min processor är 60-70 grader varm kan jag ta i datorn/skalet på min där processorn sitter utan att jag bränner mig. men det är jag det. och jag vidhåller, min P3 1000 Mhz Lifebook blev minst lika varm, o då gick fläkten duktigt mycket oxå.
men som sagt, det är jag det. pallar du det inte, varför skickar du inte in den? inte för att jag tror du får tillbaka nån som är hemskt mycket bättre, inte ännu i alla fall.
firmwire kommer nog skaru se, det har ju redan hunnit komma nytt till macbook pro o mac mini, vet dock inte om de uppdateringarna gör nått på deras kylning. men de datorerna kom ju några månader innan. så vi kan nog vänta en ny firmwire för fläktkylning till efter sommaren, OM apple nu tycker att det verkligen är ett problem
och jag vidhåller, min P3 1000 Mhz Lifebook blev minst lika varm, o då gick fläkten duktigt mycket oxå.
Kan tala om att batteriladdaren till min iBook G4 blev duktigt varm, kunde inte ta i den när jag hade laddat datorn längre än två timmar. Att datorn blev lite varm undertill sg jag bara som en fördel. När man bor i en dragig studentlägenhet är det mysigt att lägga sig med en varm laptop i famnen å se på film
jahadu, när min processor är 60-70 grader varm kan jag ta i datorn/skalet på min där processorn sitter utan att jag bränner mig. men det är jag det. och jag vidhåller, min P3 1000 Mhz Lifebook blev minst lika varm, o då gick fläkten duktigt mycket oxå.
men som sagt, det är jag det. pallar du det inte, varför skickar du inte in den? inte för att jag tror du får tillbaka nån som är hemskt mycket bättre, inte ännu i alla fall.
firmwire kommer nog skaru se, det har ju redan hunnit komma nytt till macbook pro o mac mini, vet dock inte om de uppdateringarna gör nått på deras kylning. men de datorerna kom ju några månader innan. så vi kan nog vänta en ny firmwire för fläktkylning till efter sommaren, OM apple nu tycker att det verkligen är ett problem
Ah okej. Jag kan inte göra det tyvärr. Redan nu när jag skriver detta till dig är datorn väldigt varm och det känner jag verkligen. Gillar inte att den ska vara såhär varm, det blir ju väldigt jobbigt i längden. Jag vet inte om jag ska skicka in den, som du säger det lär ju inte bli någon skillnad. Men nu har jag ju den här 14 dagars ångerrätten liksom, men jag vet inte om det hjälper liksom.. Utan att man kanske tvingas vänta på något som kanske inte kommer hända, eller hjälpa.. Och då blir det svårt. Tycker inte ni alla , som har en MacBook med för hög värme, att det är ett problem? Jag gör det i alla fall..
Datum Tid Ställe Status
19 jun 2006 01:12 Malmo Out For Delivery
17 jun 2006 18:49 Malmo Import Received
16 jun 2006 22:16 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
16 jun 2006 22:15 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
16 jun 2006 01:20 Suzhou Shipped From Originating Depot
15 jun 2006 22:43 Suzhou Consignment Received At Transit Point
verkar ju lovande...
ska du vara där länge eller?
annars låter det omständigt o skicka efter datorn ända dit.
vad ja syftade på var att New york måste det ju finnas annat o göra än att sitta framför datorn. jag hade då inte slösat bort tid där med att göra nått ja lika gärna kan göra hemma :D:D men det är jag det. du kanske åker dit ofta
ska du vara där länge eller?
annars låter det omständigt o skicka efter datorn ända dit.
vad ja syftade på var att New york måste det ju finnas annat o göra än att sitta framför datorn. jag hade då inte slösat bort tid där med att göra nått ja lika gärna kan göra hemma :D:D men det är jag det. du kanske åker dit ofta
Jag ska vara där 1½ månad.. Saken är den att jag är där runt 6 månader om året och så.. Jag vet inte men det kanske går o skicka över den annars får man lösa det på något sätt eller hur men men.
Ni borde komma över o va i New york lite skönaste staden i hela världen.
Jag ska vara där 1½ månad.. Saken är den att jag är där runt 6 månader om året och så.. Jag vet inte men det kanske går o skicka över den annars får man lösa det på något sätt eller hur men men.
Ni borde komma över o va i New york lite skönaste staden i hela världen.
ja, då förstår jag att du vill ha den att du inte beställde den i usa då, me´d svenskt tangentbord, för det borde ju gå
Nu har jag hunnit njuta ett antal timmar av min nya MacBook. Snabba intryck: Ruggigt läcker! Fantastisk skärm. Tangentbordet är ok, men inte lika skönt som på PowerBook. Man vänjer sig snabbare än man tror vid det nya dock. Musknappen är det enda som inte är 100, tycker jag. Lite sladdrig och inte speciellt distinkt vid nedtrycket. Avslutningsvis kan jag säga att min MacBook inte blir ett dyft varmare än min PowerBook, och den är inte mer högljudd heller. Summa sumarum; ett underbart bra köp!
Nu har jag hunnit njuta ett antal timmar av min nya MacBook. Snabba intryck: Ruggigt läcker! Fantastisk skärm. Tangentbordet är ok, men inte lika skönt som på PowerBook. Man vänjer sig snabbare än man tror vid det nya dock. Musknappen är det enda som inte är 100, tycker jag. Lite sladdrig och inte speciellt distinkt vid nedtrycket. Avslutningsvis kan jag säga att min MacBook inte blir ett dyft varmare än min PowerBook, och den är inte mer högljudd heller. Summa sumarum; ett underbart bra köp!
får hoppas min blir som din
19 jun 2006 11:04 Stockholm Delivered
19 jun 2006 08:12 Stockholm Out For Delivery
18 jun 2006 23:10 Stockholm Import Received
16 jun 2006 18:08 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
Sådärja nu är datorn levererad... Jiha!
Men tyvärr är den levererad hem och jag sitter på jobbet... känns som detta kommer bli en lång dag
Sådärja nu är datorn levererad... Jiha!
Men tyvärr är den levererad hem och jag sitter på jobbet... känns som detta kommer bli en lång dag
när beställde du din??
min dator är inte än registerad hos tnt än
iuddee:
Beställde den den 9 juni. Den dök upp på tnt den 13e. Se nedan:
16 jun 2006 18:06 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
15 jun 2006 11:34 Amsterdam Potential Connection Delay
13 jun 2006 20:09 Suzhou Shipped From Originating Depot
13 jun 2006 09:41 Suzhou Consignment Received At Transit Point