Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå onsdag 28 juni 2006

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .

T Minus 92 Minutes and counting

Tack för en trevlig kväll. Den blev ju helt lobbad.

Ursprungligen av staed:

Tack för en trevlig kväll. Den blev ju helt lobbad.

Hehe, kan bara hålla med!
Grillfest i augusti nästa gång?

Det kommer väl bilder?
Hoppas att ni hade trevligt (och det låter på Staed som att ni hade det)

Väldigt fin uppslutning, nästa träff på Rött om nån vecka?

Inte för att jag förstår uttrycket "lobbad", men jag tyckte det blev väldigt lyckat. 18 pers samlades, drack pilsner, åt barmat, och snackade dynga. Inte illa!
Fick även flukta lite på Anders kamera... uj... vill ha dina objektiv...

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Inte för att jag förstår uttrycket "lobbad", men jag tyckte det blev väldigt lyckat. 18 pers samlades, drack pilsner, åt barmat, och snackade dynga. Inte illa!
Fick även flukta lite på Anders kamera... uj... vill ha dina objektiv...

Då satt du uppenbarligen vid fel bord

samul: här är den fina länken jag pratade om:
http://www.rathergood.com/looking/

  • Medlem
  • 2006-06-29 18:28
Ursprungligen av Johan S:

samul: här är den fina länken jag pratade om:
http://www.rathergood.com/looking/

WTF?

*garvar*

Instämmer och tackar för en trevlig kväll. Kul med så stor uppslutning!

Det var en väldigt trevlig kväll och det var kul att så många kom.

Tack alla som kom! Det var en trevlig kväll, det enda som var synd var att man inte hann snacka med folk vid det andra bordet. Nytt rekord i antal personer på macpub i Umeå! Nästa gång kanske vi kan träffas under andra former, det snackades om allt från Rött (på Berghem) till grillkväll. Jag bifogar lite bilder från kvällen, helt oredigerade (rätt mycket röda ögon på blixtbilderna).

Fler bilder...

...och ännu fler bilder! Det var allt för ikväll. Skitkul helt enkelt!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-29 01:28

En kanonkväll! Låter givet med en grillkväll i augusti. Men med 17 nya namn plus 99macalias plus pilsner så kommer jag inte ihåg särskilt många namn. Adrian B är ju föredömlig där...

Jag antar nästan att det är fler än jag som inte kommer ihåg namnet(forumnamnet) på alla så därför tycker jag vi gör lite förklarande bildtexter, exempel nedan. Ta nån av adrians bilder och fyll i era namn!

Följer strömmen...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-29 12:07

Mikza magnified...

GuitarFreak, c'est moi!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-29 13:34

Jocke, som på något vis alltid lyckas hamna i bild men inte på bild..

Och jag till vänster om Jocke i den fantastiskt vinröda tröjan.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-29 15:13

Ni lyckades fota det mesta innan jag kom, så här är en bild på min rygg:

  • Medlem
  • 2006-06-29 18:25

Det var ruskigt kul att så många kom, och jag hoppas vi kan ta en träff till i sommar, typ på Rött eller en grillfest någon stans (gärna nära Berghem, aka, Gräddhyllan).

Jag är lite smått bitter över att ha missat stor fin digital systemkamera, men å andra sidan så lärde jag mig nya uttryck som "lobbad", så jag är helnöjd.

Låter som jag missade något, får väl delta nästa gång. Nu när jag åter ska bli ägare av en Mac efter ett (o)frivilligt gästspel på den mörka sidan.

  • Medlem
  • 2006-06-30 04:35

Och jag är han med skägg, brillor och svart tröja. Jag hade råtrevligt. King som fan. Att ha nästa möte på Rött låter som en god idé. Har de inte rätt kul mat där, numera?

Keep it real, dudes.

kul och intressant att träffa macfreaks.
här sitter jag och garvar.

Synd jag inte kunde vara med, hade varit väldigt roligt. Får bli när jag flyttar tillbaka från Irland. Bra att MacUmeå inte stannar av (som det kändes för något år sedan), mer aktiviteter till iFolket! Mycket bra. Finns ju mycket bra MacFolk i Umeå att ha en vettig community med.

Keep up the good work!

Men Adrian, såg du inte att alla Macbrudarna satt vid de 2 borden mittemot?

Det var ju riktiga foxy ena också!

Här satt jag under hela kvällen. Det var som sagt en trevlig kväll trots brist på kvinnliga deltagare. Jag minns att det var en tjej som ville vara med i julas men som tyvärr läste tråden för sent.

Ursprungligen av Johan S:

Men Adrian, såg du inte att alla Macbrudarna satt vid de 2 borden mittemot?

Jag satt med ryggen mot dom och såg bara er macnördar

Bevaka tråden