Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 13:55
Ursprungligen av odelsteken:

Går det att göra på samma sätt från telefonen då, alltså att skicka ala kontakter samtidigt?

Jepp!

Hur funkar M600 efter de nyaste firmware uppdateringen? Man har ju läst skrämmande saker på nätet att den är fortfarande buggig som attan. Har inte vågat köpa en... Ni som äger en, hur är den? Batteri osv? har den blivit mycket bättre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 21:33

Jag tycker min M600 fungera väldigt bra. Det som strejkar i den är att golfspelet som ibland inte går att starta. Ska jag vara ärlig tycks jag ha haft tur eftersom jag fick min M600 bland de första men aldrig haft några större problem med den. I början hade jag problemet att den tappade kontakten med nätet ibland vilket gjorde att det inte gick att skicka sms. Men efter tredje uppdateringen har min varit helt felfri - förutom spelet då.

odelsteken: hur är batteri kapaciteten då? har hört att den måste laddas typ varje dag vid normalt användande (typ 10-15 sms, 30 mins telefoni och lite sånt)? stämmer det? sedan undrar jag om man kan uppdatera M600 genom XP via boot camp?

Ursprungligen av Kristoffer N:

sedan undrar jag om man kan uppdatera M600 genom XP via boot camp?

ja, självklart kan du det, när du startar windows genom bootcamp så blir det ju som vilken windows dator som helst.

i parallels därmot, där fick jag det inte att funka.vete katten heller om jag vill göra nått så "riskfullt" som kan gå så fel genom en programvara som går igenom en annan programvara eller hur man ska säga

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-09 20:16
Ursprungligen av Kristoffer N:

odelsteken: hur är batteri kapaciteten då? har hört att den måste laddas typ varje dag vid normalt användande (typ 10-15 sms, 30 mins telefoni och lite sånt)? stämmer det? sedan undrar jag om man kan uppdatera M600 genom XP via boot camp?

Japp laddar en gång per dygn. Har också kört uppdateringer genom Boot Camp, fungerat perfekt. //Kidde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-30 10:07

Nää!

Häpp då kom det ju ingen updatering för isync och min 2 månader gamla m600i.
Trist.. vi har verkligen under dessa två åren njutit av att ha en mac utan problem istället för pc och windows.
Men i och med att jag bytte från n70 nokia till se m600i och det fortfarande inte finns något stöd (vet att jag borde kollat upp det innan) så måste vi byta till pc igen...
Vi använder som sagt dessa möjligheter så mycket.
Så är det någon som vill byta en mac mini G4 1.4. med 1 gigs minne mot en liten pc?
Eller ska vi behöva köpa en ny pc? har ni några råd var man får tag i en bra billig pc?
Hmm kanske fel forum att fråga sånt

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-30 12:52
Ursprungligen av Khayman:

Häpp då kom det ju ingen updatering för isync och min 2 månader gamla m600i.
Trist.. vi har verkligen under dessa två åren njutit av att ha en mac utan problem istället för pc och windows.
Men i och med att jag bytte från n70 nokia till se m600i och det fortfarande inte finns något stöd (vet att jag borde kollat upp det innan) så måste vi byta till pc igen...
Vi använder som sagt dessa möjligheter så mycket.
Så är det någon som vill byta en mac mini G4 1.4. med 1 gigs minne mot en liten pc?
Eller ska vi behöva köpa en ny pc? har ni några råd var man får tag i en bra billig pc?
Hmm kanske fel forum att fråga sånt

Det låter dyrt och ganska omständigt att byta dator, operativsystem och alla programvaror istället för att byta telefon, till en som synkar med iSync.

Jag tror du kommer ångra dig grymt mycket när du inser att m600:an synkar med iSync och du sitter med en Windows-dator som klagar på korrupta DLL-filer och potentiella virus...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 12:18

@ Kristoffer N
Batterikapaciteten är helt OK för att vara en så slimmad telefon med så mycket kraftfulla verktyg och stor display. Jag laddar min varannan dag och då använder jag den kanske för 10 sms, 30min telefon och lite spel/webb varje dag.

odelsteken: Tackar! Väntar till efter tisdagen om nu apple kanske släpper multi funktions "ipoden". Annars köper jag en vit M600i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 15:38
Ursprungligen av Kristoffer N:

odelsteken: Tackar! Väntar till efter tisdagen om nu apple kanske släpper multi funktions "ipoden". Annars köper jag en vit M600i.

Jag tror att en vit M600 kommer ge dig fler funktioner jämfört med en multifunktions Ipod, fast å andra sidan är en ipod en ipod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 15:38
Ursprungligen av Kristoffer N:

odelsteken: Tackar! Väntar till efter tisdagen om nu apple kanske släpper multi funktions "ipoden". Annars köper jag en vit M600i.

Jag tror att en vit M600 kommer ge dig fler funktioner jämfört med en multifunktions Ipod, fast å andra sidan är en ipod en ipod.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-09 15:26

Hur avinstallerar jag program? Testade några av de medföljande demoprogrammen, men hur får jag bort dem från programmenyn sedan?!

Annars är jag verkligen nöjd med min M600 - bästa telefon jag haft!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 15:39
Ursprungligen av Oscar:

Hur avinstallerar jag program? Testade några av de medföljande demoprogrammen, men hur får jag bort dem från programmenyn sedan?!

Annars är jag verkligen nöjd med min M600 - bästa telefon jag haft!

Hjälp-till-självhjälp: Bläddra dig in till Kontrollpanelen så hittar du...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 14:10

Någon som har kunnat uppdaterat firmwaren till CXC 162037 R5A006 eller är den endast för P990i?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 15:48

Det är i alla fall ingen uppdatering till M600. Testade precis att uppdatera men det finns ingen nyare än R4A002 neligt SEUS.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-17 22:10

Lite info om iSync:

Citat:

Really? i've read the M600i is not yet compatible with isync.

friend of mine has one, and it worked first go...
Edit: Thinking about it, he works at Apple , I will ask him if it works on the standard isync

Citat:

Okay.

From what he told me, the next version of iSync will be using SyncML and will work with the m600 and p990, a development kit has been provided to all phone manufacturer and it's very easy for them to make their phone working with isync through syncml...

sorry for the false report.You can remove your smiley
JY

Källa: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/583378.html
Nästan längst ner

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 09:31

Hrm, undrar när det här blir offentligt då?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-25 10:15

Jag har nu köpt en M600i. Är faktiskt grymt nöjd! Inga buggar, relativt snabb i menyerna och jäkligt bra funktioner. Jag är faktiskt förvånad över hur nöjd jag är med den, det trodde jag inte jag skulle vara när jag köpte den

Några frågor:
• Hur kollar jag vilken version jag har? Går det att göra i telefonen eller måste jag koppla in den i en PC?
• Ringer inte alarmet om man har telefonen avstängd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 11:26

@ Rasmus
När telefonen är i standbyläge, tryck på Mer och sen Status. Där står telefonversion. Senaste versionen (bara någon dag gammal) är R9A002 och innehåller en del fixar och förbättringar.

Tyvärr ringer inte alarmet när telefonen är avstängd, det är så med alla smartphones.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-25 16:09
Ursprungligen av odelsteken:

@ Rasmus
När telefonen är i standbyläge, tryck på Mer och sen Status. Där står telefonversion. Senaste versionen (bara någon dag gammal) är R9A002 och innehåller en del fixar och förbättringar.

Tyvärr ringer inte alarmet när telefonen är avstängd, det är så med alla smartphones.

Tack för snabbt svar! Då ska jag plugga i telefonen i en PC och uppdatera programvaran.

Synd att telefonen inte ringer när man har den avstängd

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-25 18:04

Finns det någon här som har en överblicksbild på hur man formar bokstäverna när man skriver på skärmen på M600? Jag har ju hittat den i telefonen men vill ha den framför mig samtidigt som jag skriver.

Det är några tecken jag inte får till nämligen och det är lite drygt att gå tillbaka till hjälpfilen varje gång man inte lyckas för att sedan försöka memorera hur man ska forma tecknet på skärmen

Har sökt info på sonyericsson.com och googlat men inte hittat något.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-25 18:33

Sidan 19-20 i manualen

//Kidde

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-25 19:00
Ursprungligen av Kidde:

Sidan 19-20 i manualen

//Kidde

Ah! Fan vad pinsamt
Man är så datorifierad att man inte ens tänker på att det finns en pappersvariant med information. Bättre än Google. Tack!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 12:48

Hur uppdaterar ni luren när SEUS bara funkar på PC?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-27 12:52
Ursprungligen av themos:

Hur uppdaterar ni luren när SEUS bara funkar på PC?

Boot Camp med Windows XP Pro på en MacBook Pro.

//Kidde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 13:53

Ingen uppdatering?

När jag kollar statusen på telefonen så har jag:
Telefon: R4A002
Och
Organizer: R3B01
Enligt er så finns det alltså en nyare updatering? men när jag kopplar in telefonen med seus så säger den att jag redan har den nyaste???
Är det för att min är låst hos tre??
Någon som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 15:45
Ursprungligen av Khayman:

När jag kollar statusen på telefonen så har jag:
Telefon: R4A002
Och
Organizer: R3B01
Enligt er så finns det alltså en nyare updatering? men när jag kopplar in telefonen med seus så säger den att jag redan har den nyaste???
Är det för att min är låst hos tre??
Någon som vet?

Brandade telefon, som t.ex. Vodafone, Tre, Telia mfl. säljer är modifierade för att passa operatören. Om vi tar t.ex. tre så har du säkert märkt att det finns länkar till Tres portal i teleonen. Eftersom dessa länkar m.m. ska finnas kvar när mjukvaran uppgraderas tar det alltid lite längre tid innan brandade telefoner kan uppdateras. Operatören måste ju hinna lägga dit sina modifieringar innan kunderna uppdaterar sina telefoner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 17:21

Okej.. grr.. trist... viste att det var något som gjorde att jag borde köpt den rakt av.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-27 20:11

Jag måste bara säga en sak, som jag tänkt på de senaste dagarna:
Jag är så SJUKT nöjd med m600! Det är den bästa "telefon" jag någonsin ägt och använt. Just love it! Hela min vardag är lite ljusare och lättare nu

Nu väntar jag bara på iSync-stödet!

Bevaka tråden