Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Appleprodukter den 12:e?

Tråden skapades och har fått 418 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av fredrik_bt:

kommer eventet att streamas från apple senare under kvällen, så som var fallet med WWDC?

Kanske....

http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/

Ursprungligen av fredrik_bt:

kommer eventet att streamas från apple senare under kvällen, så som var fallet med WWDC?

Än så länge bara rykten. Du kan sitta o refresha denna sida ikväll om du inte vill förstöra spänningen. Lär dyka upp här http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/
ifall det kommer streamas. Men det blir ingen live-streaming verkar det som. Bara eftersändning, om det överhuvudtaget blir nått alls.

Edit: Sen som vanligt

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 14:30

Idag är det inte bara apple store som ligger nere.

ITMS ligger nere just nu. Istället kan man läsa texten....

just det ...its showtime.

Spännande.

Edit: hamna lite efter där

Ursprungligen av FIIZ:

Idag är det inte bara apple store som ligger nere.

AppleStore är inte nere... inte än...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 14:51
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

AppleStore är inte nere... inte än...

Det va inte riktigt så jag menade.....:D

Den stora frågan är: Hänga på låset ikväll klockan 19.00 eller spara sig och se en [eventuell] videoström imorgon?

Vad gäller kvalitet kan det ju bli "himla" intressant. Om kvaliten på filmerna är vad dagens ITMS Music Videos är blir det kanske ingen superhit el vad säger ni, köpa en film i 320x240, kolla långfilm på en iPod är ju kanske inte direkt det man vill nej. Speciellt inte på sin nya fina 1080P TV/iMac. Fördelen med det lilla formatet är dock att filstorleken hålls nere på rimlig nivå, full NTSC/PAL ger ju en "aning" större filer för att inte tala om vad som skulle vara fallet om det blev HD filmer hehe...

H.264 är ju givet som codec dock..

Den här BitTorrent funktionen som det pratats en del om, eller ja P2P funktionen i Leopard som ännu inte officiellt deklarerats kanske har något med en filmstore o göra?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-09-08 19:57

En iPod med 80 gigs hårddisk hade jag sett fram mot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 03:29

Tror ni att vi får se en 8GB Ipod Nano med samma typ av skal som Mini hade, större/bättre display och med video stöd? Allting verkar ju ha video tema på tisdag...

En iPhone som streamar musik och hd-video?

Ursprungligen av odelsteken:

Tror ni att vi får se en 8GB Ipod Nano med samma typ av skal som Mini hade, större/bättre display och med video stöd? Allting verkar ju ha video tema på tisdag...

Det är rätt troligt.

Frågan är mer kring video stödet. Här skulle Apple kunna jobba med sin touchscreen teknik - då skulle ipod nano bli en aningen bredare och få en skärm som är stor trots att produkten är liten.
MEN vad blir kostnaden. Antagligen för hög - Därför tror jag inte på min tanke.

Idag handlar det fortfarande att många enbart vill ha en enkel mp3 spelare för musik och det billigt. De måste alltså ha en instegsmodell.

Det som är mest intressant är om det kommer en multi-pod med telefon funktion som går att använda i Sverige. Jag skulle verkligen kunna göra inbrott för en sådan.

Det andra är möjligheten att kunna streama film/ bilder till min projektor trådlöst och att Apple gör ett specifikt program för detta och inte enbart försöker tänja itunes gränser, ooch att det är H264 på filmerna som man kan köpa.

PLUS att filmerna går att köpa från Sverige. (önskedröm)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 18:36
Ursprungligen av draags:

...
PLUS att filmerna går att köpa från Sverige. (önskedröm)

Det intressanta är ju att eventet skall streamas till något ställe i UK (om jag minns rätt). Det vore ju rätt bängt att göra det för att introducera en video-butik som bara fungerar i USA. Så det finns väl rätt goda odds för att det blir en parallell europa-lansering?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-09-09 09:51

Ett nytt antivirusprogram för Windows som inte sänker datorn.

Fungerar bara på Mac med Boot Camp.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-09-09 10:16

Vill se en iPod med inbyggd projektor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 10:24
Ursprungligen av Filip:

Vill se en iPod med inbyggd projektor

Har också tänkt tanken. Helst med hologram-funktion, du vet som i StarWars-rullen när R2D2 visar prinsessan Leias meddelande. Det vore cool.

Fast jag skulle bli glad även för en Apple telefon/PDA, dessvärre tror jag aldrig någonsin vi får se något sådant.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-09-09 10:35
Ursprungligen av rasta:

Har också tänkt tanken. Helst med hologram-funktion, du vet som i StarWars-rullen när R2D2 visar prinsessan Leias meddelande. Det vore cool.

haha vore något, men tänk bara vilken grej, använda sina keynote-presentationer, kortare filmer osv, projektera upp dem på närmaste vägg, för att sedan efter mötet ge sig iväg med musik i lurarna.

Eller varför inte -på partyt, spela musik och projektera Albumart +info om låt på väggen
-mumma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 13:33
Ursprungligen av Filip:

haha vore något, men tänk bara vilken grej, använda sina keynote-presentationer, kortare filmer osv, projektera upp dem på närmaste vägg, för att sedan efter mötet ge sig iväg med musik i lurarna.

Eller varför inte -på partyt, spela musik och projektera Albumart +info om låt på väggen
-mumma

Precis. Man kunde tänka sig en Pro-modell med hologram och en konsumentburk som bara projicerar med laser, varför inte på molnen? Då skulle man t ex kunna publicera sin ical-kalender där så att ens vänner kan se vad man håller på med.

Allvarligt talat så gillar jag mer och mer tanken med en ipodvariant med projektor. Jag håller väldigt mycket dragningar så det vore en grymt användbar feature. Men en business-iPod med WiFi, mediaspelare, PDA och telefon är väl i alla dall inte för mycket begärt…?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 12:09
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-09 14:30

Jag har en realistisk förhoppning på en Nano med mer minne :). Video är ju onödigt när jag har en MacBook.

  • Medlem
  • 2006-09-09 14:51

exakt. video kan jag köra på min powerbook - en alu-nano/mini med radio vore nice... (mer utrymme är väl trevligt, men jag har rätt svårt att hitta 4 GB med riktigt bra material redan....)

Super Secret Keynote Speech - Steve Jobs 12 September

We are introducing the new Airport Express Video Unit ... it´s now possible to stream Video from you Mac to your Airport Express Video Unit that is conected to your TV ..

tought to make this new Wireless Video stream standard ... we had to make a new Airport standard ... so we are now updating every mac with this new standard ...

this unfortunally mean that all MacBook, MacBook Pro, Mac Pro, Mac mini and iMacs are obsolete.. yes they are all obsolete .... hahahah ... they are obsolete, obsolete ,obsolete

and finaly .. I will rule the world ..... until the world is obsolete ...

and one more thing ..... this keynote are now ... obsolete

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-09 15:34

Hahaha, den var bra. Länk?

Ursprungligen av Homy:

Hahaha, den var bra. Länk?

.. nä den kom till mig .. som ett ljus från klar himel ... och 4 öl senare på en solig lördageftermiddag ..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-09-09 16:00

Varför är ny macbook så otroligt?
Det har redan börjat komma pc-laptops nu med core 2 duo som ligger i macbookens prisklass. Om inte apple stoppar in en c2d i macbooken så har inte apple någon konkurrerande konsument-laptop.

Åtminstone är det vad jag försöker inbilla mig ;).

En fråga jag har är hur bra det är att ipoden blir en ända tryckkänslig skärm, om man har den i fickan, hur lätt blir det att hoppa fram till en ny låt eller Höja volymen.

Vad tror ni om ni är kritiska.

Ursprungligen av draags:

En fråga jag har är hur bra det är att ipoden blir en ända tryckkänslig skärm, om man har den i fickan, hur lätt blir det att hoppa fram till en ny låt eller Höja volymen.

Vad tror ni om ni är kritiska.

Den lär väl ha en 'hold'-möjlighet precis som dagens iPod har?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Den lär väl ha en 'hold'-möjlighet precis som dagens iPod har?

Jo fast det var inte riktigt det jag tänkte på. Min Nano kan jag i min innerficka höja o sänka volymen på eller hoppa till nästa låt och det genom att jag känner vart scrollhjul och knappsats är. Detta är svårare på en tryckkänslig skärm.

Ursprungligen av draags:

Jo fast det var inte riktigt det jag tänkte på. Min Nano kan jag i min innerficka höja o sänka volymen på eller hoppa till nästa låt och det genom att jag känner vart scrollhjul och knappsats är. Detta är svårare på en tryckkänslig skärm.

Jo, det är klart... Men kräver den inte att man ska vara på ett speciellt ställe med fingret på ytan så borde det fungera.

Det är kul att läsa vad folk "förutspår".. doPod? haha, vilket namn bara det.

Men okej, jag listar gärna vad jag tror kommer:

1. Apple lanserar filmtjänst där pixar/disney, universal och sony erbjuder filmer till en början. Filmtjänsten är world-wide dvs samma utbud i alla stores.

2. Apple släpper ny Airport-enhet som tar över efter Airport Extreme som fått yxan, förra veckan noterade jag att den stod på 3 veckors leverans, nu finns den inte kvar i Apple Store Sverige.

3. Cinema Display-serien uppdateras med nya skärmar, 20" försvinner möjligvis helt och 23" tar över gamla priset, in kommer ny modell på 26/27".

4. iPod uppdateras eventuellt, antagligen med stor bildskärm, trådlös.

5. Apple lanserar ett samarbete med ett stort företag inom mobiltelefonteknik.

6. Eventuellt får bildformatet UDI en roll i sammanhanget, detta är en ny port som kommer att tävla med HDMI, den stödjer HDCP och är beräknad för bruk innan årets slut. Möjligtvis kommer denna port på Cinema Display och nya Airport.

Förvisso brukar inte Apple leverera så här många produkter på en gång, det tror jag inte heller de kommer göra denna gång.

Ursprungligen av MiBook84:

Det är kul att läsa vad folk "förutspår".. doPod? haha, vilket namn bara det.

doPod är ett registrerat varumärke i Japan av Apple Corperation ..

Bevaka tråden