Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Appleprodukter den 12:e?

Tråden skapades och har fått 418 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"iPod with Full sized display (50GB, 80GB)"

...enligt den här "läckan" från Apple Store New Zealand:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=232708

Fake?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"iPod with Full sized display (50GB, 80GB)"

...enligt den här "läckan" från Apple Store New Zealand:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=232708

Fake?

Ser lite fake ut tycker jag. Kolla hur upphöjt "50GB, 80GB" är jämfört med resten.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 12:55

Tycker att det är lite dåligt med bilder inför detta event.

Har hittils bara sett "the stars" fejkbilden. När 5G ipod presenterades fick vi se en riktig bild innan den hade presenterats.

Ingen som lyckats hitta några smaskiga bilder ännu?

Ursprungligen av FIIZ:

Nää. en iphone är det inte. En mobil från apple skulle kräva ett eget event. Känns inte som showtime har med det att göra.

Jag känner precis samma sak. Apples fokus är på film den här gången och då passar en mobiltelefon inte alls in (däremot en AirPort Express AV). En ny iPod är ju delvis passande också då videoförsäljningen varit starkt knyten till iPod hittills. Ryktena pekar på en mindre uppdatering av iPod-serien och det är nog vad vi får.

Ursprungligen av brokewind:

Från macrumors (via tuaw från någon anonym):

[...]

• One More Thing....TubePort. A $99 2-piece set that includes a dongle that connects via USB to your mac, and another dongle that connects via included HD cables or regular Component cables to your TV. The movie is accessed on your Mac via an iDisk-like storage component hosted by Apple.

Den där rapporten tror jag inte på. TubePort? Näe, känns inte alls Apple.

Ursprungligen av Cohiba:

Vilket antiklimax det skulle vara.

Tro mig, Jobs kan lansera precis vadsomhelst och ändå kommer folk att tycka det var ett antiklimax (Va? Ingen MacBook Pro? Jag blir sååå besviken!!!)

Ursprungligen av Adrian B:

Jag känner precis samma sak. Apples fokus är på film den här gången och då passar en mobiltelefon inte alls in (däremot en AirPort Express AV). En ny iPod är ju delvis passande också då videoförsäljningen varit starkt knyten till iPod hittills. Ryktena pekar på en mindre uppdatering av iPod-serien och det är nog vad vi får.

[...]

Den där rapporten tror jag inte på. TubePort? Näe, känns inte alls Apple.

[besserwissermode]Det känns ju skönt att man fick rätt. Igen. [/besserwissermode]

  • Medlem
  • 2006-09-12 09:42

Någon som vet vilken tid ev screencast är?

/hpe

Finns det någon live-feed?

Det blir svårt - men Apple måste börja konkurrera mot alla mobiltelefoner med Mp3-möjligheter etc.

  • Medlem
  • 2006-09-12 10:56

Han som gjorde det erkände på sid tre i den tråden.

/hpe

Ursprungligen av hpe:

Han som gjorde det erkände på sid tre i den tråden.

/hpe

Han erkände två minuter innan du skrev det där inlägget. Dagens super information highway är verkligen galen.

  • Medlem
  • 2006-09-12 11:57
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Han erkände två minuter innan du skrev det där inlägget. Dagens super information highway är verkligen galen.

Det lade jag inte märke till.

Även jag kan vara snabb tydligen.

Staed, det var aldrig min mening att dumföklara någon. Inte på det här forumet i alla fall.

/hpe

Ursprungligen av hpe:

Staed, det var aldrig min mening att dumföklara någon. Inte på det här forumet i alla fall.

Det trodde jag inte heller, därav min smiley.

  • Medlem
  • 2006-09-12 12:12
Ursprungligen av staed:

Det trodde jag inte heller, därav min smiley.

Antog nästan det, men man kan i mitt tycke sällan vara för tydlig i vissa fall.

/hpe

Blev jag dumförklarad nu för att jag inte läste alla inlägg?

fejk !

ok . var första gången jag skrev ordet fake .. men seriöst .. all sådan här information är FAKE ! fake fake fake fake ..

varkar som om MacRumorsLive komemr ha Live coverage av eventet ...

5 timmar kvar ...

http://www.macrumorslive.com/

Ska bli riktigt spännande vad som än lanseras. Patentansökan är intressant.

Ursprungligen av Calleponken:

Ska bli riktigt spännande vad som än lanseras. Patentansökan är intressant.

Vilket av alla patent tänker du på.

Något är på G!

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Något är på G!
/M

Å tusan! Inte för att jag tror att en eventuell filmsatsning kommer att vara tillgänglig i Sverige, men spännande är det i alla fall. Nästa lika bra (fast nej, inte riktigt) som Pro, Go, Whoa 1996

Jadu Adrian.. Vi är nog många som brottas med den frågan just nu. Det är ju just det där med "eventuell" som ställer till det.

Man skulle känna sig lite lurad om man stängde av yttervärlden till imorgon för att upptäcka att det inte finns någon videoström.

OK, nu är det så här: Jag har paxat att se strömmen först. Är så jäkla trött på att se hackiga videostömmar med Jobs i, så ni får ge f** i att titta tills dess att jag postat ett meddelande och sagt att jag är klar. Då kan den som paxat plats 2 i kön titta, osv.

Vänligen respektera mina regler och bilda en kö på ett lungt och sansat sätt. Vill inte se någon som tränger sig före.

  • Medlem
  • 2006-09-12 15:38
Ursprungligen av Hagelin:

OK, nu är det så här: Jag har paxat att se strömmen först. Är så jäkla trött på att se hackiga videostömmar med Jobs i, så ni får ge f** i att titta tills dess att jag postat ett meddelande och sagt att jag är klar. Då kan den som paxat plats 2 i kön titta, osv.

Vänligen respektera mina regler och bilda en kö på ett lungt och sansat sätt. Vill inte se någon som tränger sig före.

Håller med, är det cachningen som fungerar dåligt? Man borde ju kunna signa in, pausa och låta spelaren vara i en timme eller vad som kan krävas, för att sedan kunna se hela filmen utan hack. Det fungerar ju i MS variant MP. Inte ens det verkar fungera när det är hård press på Apples servrar.

/hpe

Ursprungligen av hpe:

Håller med, är det cachningen som fungerar dåligt? Man borde ju kunna signa in, pausa och låta spelaren vara i en timme eller vad som kan krävas, för att sedan kunna se hela filmen utan hack. Det fungerar ju i MS variant MP. Inte ens det verkar fungera när det är hård press på Apples servrar.

/hpe

Nä, Quicktime fungerar inte likadant som WMP. Men själva grejjen är helt enkelt att det är sjukt hårt tryck. Finns ingen motsvarighet.
Runt 2002-2003 så minns jag Jobs pratade om 50,000 som såg strömmen live. Då funkade den hyffsat. Inte mer. Betänk hur det är idag. Hur många fler har fått snabba linor sedan dess? Om det är samma antal som ska se, och alla vill ta hem den högsta kvaliteén... då blir det galet hårt tryck. Finns helt enkelt ingen möjlighet att klara av sånt tryck.

Ursprungligen av Hagelin:

OK, nu är det så här: Jag har paxat att se strömmen först. Är så jäkla trött på att se hackiga videostömmar med Jobs i, så ni får ge f** i att titta tills dess att jag postat ett meddelande och sagt att jag är klar. Då kan den som paxat plats 2 i kön titta, osv.

Vänligen respektera mina regler och bilda en kö på ett lungt och sansat sätt. Vill inte se någon som tränger sig före.

Haha:p

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-12 16:41

Rädd för att servern blir direkt överbelastad och man kommer inte kunna komma fram... Vill se sändnigen först!!

Blir nog jätteledsen om jag måste vänta i typ 1 dag till..:rolleyes:

Vet ni om bandbredden påverkar vem som kommer fram till söndningen först?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 16:42

Hoppsan... titta här vad som händer när man försöker auktorisera en låt på sin dator!

(Var visst lite sen såg jag sen)

Blir intressant att se om vi pallar trycket ikväll. Allt är relativt optimerat och vi har tre Xserve G5 som svarar på webbanrop trots allt.

Ursprungligen av Björnström:

Blir intressant att se om vi pallar trycket ikväll. Allt är relativt optimerat och vi har tre Xserve G5 som svarar på webbanrop trots allt.

Vad är det för slags belastning som brukar få dem på knäna?

Bevaka tråden