Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Appleprodukter den 12:e?

Tråden skapades och har fått 418 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 12:41
Ursprungligen av MiBook84:

Det är kul att läsa vad folk "förutspår".. doPod? haha, vilket namn bara det.

Men okej, jag listar gärna vad jag tror kommer:

1. Apple lanserar filmtjänst där pixar/disney, universal och sony erbjuder filmer till en början. Filmtjänsten är world-wide dvs samma utbud i alla stores.

2. Apple släpper ny Airport-enhet som tar över efter Airport Extreme som fått yxan, förra veckan noterade jag att den stod på 3 veckors leverans, nu finns den inte kvar i Apple Store Sverige.

3. Cinema Display-serien uppdateras med nya skärmar, 20" försvinner möjligvis helt och 23" tar över gamla priset, in kommer ny modell på 26/27".

4. iPod uppdateras eventuellt, antagligen med stor bildskärm, trådlös.

5. Apple lanserar ett samarbete med ett stort företag inom mobiltelefonteknik.

6. Eventuellt får bildformatet UDI en roll i sammanhanget, detta är en ny port som kommer att tävla med HDMI, den stödjer HDCP och är beräknad för bruk innan årets slut. Möjligtvis kommer denna port på Cinema Display och nya Airport.

Förvisso brukar inte Apple leverera så här många produkter på en gång, det tror jag inte heller de kommer göra denna gång.

1. Detta ser vi alla som självklart. Kanske inte World-wide men ändå.

2 Airport extrem får tillsammans med isight inte längre säljas i Europa pga miljödirektiv.

3. Cinema displys kan du glömma. Detta är ett konsument event. Inga pro produkter här inte.

4. Skulle inte tacka nej till detta. Tror dock det är nanon som får sig en uppgradering

5. Kanske kanske...kräver mycket samarbete med andra företag för att ge sig in på denna marknad. Vill och klarar apple av detta?

6. Nån form av koppling mellan dator och tv lär vi få se...vad vet vi ju inte..spännande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 13:25
Ursprungligen av FIIZ:

3. Cinema displys kan du glömma. Detta är ett konsument event. Inga pro produkter här inte.
.

Så du menar att vanliga konsumenter inte bhöver skärmar till sina datorer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-11 13:48

Han menar väl det!

Annars tror jag så här: om det blir så att Apple verkligen lanserar Showtime-whatever, då blir det liksom två program som hanterar uppspelningen av film och musik.

Eftersom Apple strävar efter förenklande av saker och ting, kan Showtime och iTunes bli en enda program, för att smidigt kunna hantera all sin media som film och musik, på samma ställe och även köpa dem på en och samma ställe. Ett förslag kan ju vara att när programmet startas får man välja mode, typ Showtime eller iTunes, movie or music mode. Eller kommer Apple på nån smartare sätt det är så säkert..

Längtar så tills imorgon.. spänningen är olidlig.. ska kolla www.apple.com varje rast!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 14:38
Ursprungligen av Fredric:

Så du menar att vanliga konsumenter inte bhöver skärmar till sina datorer?

Haha...nää det menar jag inte...Men just apples skärmar riktar sig till pro kunderna..
Pro produkter = silver
Konsumentprodukter = vitt (eller svart )

Sedan är detta ett media event vilket gör att det inte rör datornerna utan ipod, itunes, quicktime osv.

Att folk fortfarande har svårt att se detta.

Ursprungligen av FIIZ:

Sedan är detta ett media event vilket gör att det inte rör datornerna utan ipod, itunes, quicktime osv.

Att folk fortfarande har svårt att se detta.

Svårt, därför att det inte är sant...
Det kan mycket väl handla om datorer på ett Media Event. Mac mini Intel presenterades vid ett Media Event i februari 2006. Och det finns säkert fler exempel...

va? stämmer detta jag som behöver en isight till min son...

Ursprungligen av FIIZ:

2 Airport extrem får tillsammans med isight inte längre säljas i Europa pga miljödirektiv.

Ursprungligen av el gringo:

va? stämmer detta jag som behöver en isight till min son...

Ja, det stämmer. Länkar med mer info hittar du i den här tråden:
http://www.99mac.se/nyheter/99854-eu-tvingar-apple-dra-produkter-pa-europamarknaden.html

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-12 08:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det stämmer. Länkar med mer info hittar du i den här tråden:
http://www.99mac.se/nyheter/99854-eu-tvingar-apple-dra-produkter-pa-europamarknaden.html

Fast du kann fortfarande köpa i Norge, finns på lager hos Eplehuset i Trondheim. www.eplehuset.no

Ursprungligen av FIIZ:

2 Airport extrem får tillsammans med isight inte längre säljas i Europa pga miljödirektiv.

Airport Extreme kan jag förstå, det är väl strålningsnivåer antar jag. Är alla snabba WLAN förbjudna eller bara Apples? Men iSight? Har nån fått för sig att den utstrålar farliga titt-strålar?

Källa? (Jag skummade tråden och såg ingen.)

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Airport Extreme kan jag förstå, det är väl strålningsnivåer antar jag. Är alla snabba WLAN förbjudna eller bara Apples? Men iSight? Har nån fått för sig att den utstrålar farliga titt-strålar?

Källa? (Jag skummade tråden och såg ingen.)

Har med materialet att göra. Finns ingen recycling för den som jag förstod det.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Airport Extreme kan jag förstå, det är väl strålningsnivåer antar jag. Är alla snabba WLAN förbjudna eller bara Apples? Men iSight? Har nån fått för sig att den utstrålar farliga titt-strålar?

Källa? (Jag skummade tråden och såg ingen.)

Kanske inte mycket till källa, men här finns lite mer information:
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1830

Det har alltså inget med strålning att göra. Det handlar om ämnen som används vid tillverkningen av produkterna.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Airport Extreme kan jag förstå, det är väl strålningsnivåer antar jag. Är alla snabba WLAN förbjudna eller bara Apples?

AirPort Extreme får nog räknas som ett långsamt WLAN numera (med alla MIMO/Pre-N/Draft-N-produkter som kommit ut sedan 802.11g). Och det finns inte en chans att man nu helt plötsligt skulle förbjuda WLAN pga av strålningsrisk, det är så väldigt etablerat numera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 17:23

exakt,, min ipod hoppar runt som fan om jag glömmer hold knappen..

Kommer det komma någon stream på detta event efteråt.

Jag tror inte det blir ett långt event .. tror det blir som följer:

Steve Jobs on Stage
statestik om nerladdade tv-shower från iTunes Music Store ... (efterfrågan / behov)
presentation av ny filmtjänst (showtime) (lösning)
gästframträdande av ev film stjärnor ...
presentation av Airport Express Video (lösning för streama till TV)
one more thing ....
presentation av ny produkt ... doPod (multi-functional iPod)
demo om samspelan melan Airport AV, doPod, din tv och din mac ..

Vilken (svensk) tid kör det igång!?

Det öppnar ju kl. 10:00 i Paris så det är samma tid här.
Frågan är när "vårt" event börjar och hur vi följer det..
.. det blir väl ingen LiveFeed?
IRC kanske?
.. måste kolla upp det.

EDIT:
Det ska hållas ett Keynote i San Francisco som ska streamas till London där journalister är inbjudna.

EDIT2:
10:00 lokal tid i Yerba Buena Center for the Arts Theater i San Francisco.
Länk till info.

EDIT3:
Det blir alltså kl. 19:00 svensk tid.

Senast redigerat 2006-09-11 10:16
Ursprungligen av Robert R:

Det öppnar ju kl. 10:00 i Paris så det är samma tid här.
Frågan är när "vårt" event börjar och hur vi följer det..
.. det blir väl ingen LiveFeed?
IRC kanske?
.. måste kolla upp det.

EDIT:
Det ska hållas ett Keynote i San Francisco som ska streamas till London där journalister är inbjudna.

EDIT2:
10:00 lokal tid i Yerba Buena Center for the Arts Theater i San Francisco.
Länk till info.

EDIT3:
Det blir alltså kl. 19:00 svensk tid.

är det någon som vet någon sajt som kommer ha "coverage" av eventet ?

macrumorslive.com verkar inte fått access till eventet .. än så länge i alla fall ...

Från TUAW

Luktar Video-iPod!

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Från TUAW

Luktar Video-iPod!

Luktar fake...

Ursprungligen av Hagelin:

Luktar fake...

Jo, det också, när jag kollar närmare. Första intrycket var dock att det kändes rätt.

Större version av bilden

iMacen sticker upp ovanför bannern.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 17:46

att folk orkar hålla på att lägga tid på sånt..

att vi orkar hålla på att disskutera sakerna är iof lika oklart..

Ursprungligen av Fredric:

att folk orkar hålla på att lägga tid på sånt..

att vi orkar hålla på att disskutera sakerna är iof lika oklart..

jo sant ... men säger inte det hur mkt mac nördar vi igentligen är .. även fast man kanske inte ser sig själv eller andra ser sig som en nörd så är vi innerst inne mac nördar ....

fast MacManiacs låter ju grymt bättre ...

Joy of tech säger allt !

http://www.gizmodo.com/gadgets/announcements/live-event-coverage-of-apples-showtime-event-on-sept-12--be-here-199513.php

verkar ha live coverage av eventet ... jag hoppas att fler sajter kommer ha live information .... typ www.macrumorslive.com

Från macrumors (via tuaw från någon anonym):

"Let's just say I have been informed by a little reliable birdy about Tomorrow's event. The line-up will follow this similar structure:
• Welcoming of Media Members
• Discussion on iTunes software, iTMS integration into iTunes, and iTMS sales and facts.
• Announcement of iTunes version 7.0
• Announces better search feature for Music Store
• Announces Movie Store. Available Immediately will be movies from Disney and Pixar, among other studios.
• New iPod Nano Announcement (nice brushed casing, while it will have same features as first gen, only a longer battery life)
• New iPod Announcement (Widescreen, Bluetooth, and featuring virtual touchweel. Does not include Wi-Fi, or any other protocols)
• One More Thing....TubePort. A $99 2-piece set that includes a dongle that connects via USB to your mac, and another dongle that connects via included HD cables or regular Component cables to your TV. The movie is accessed on your Mac via an iDisk-like storage component hosted by Apple.
Jobs will then explain the pricing structure of the Movie Store. Movies will be available as either a smaller iPod-format (which will cost $9.99 per movie), or as a larger, streamed movie to be streamed to your TV via TubePort. This cost $14.99 per movie. To purchase an iPod-formatted movie and a streamed version of the same movie, it will cost you $19.99.""

Ursprungligen av brokewind:

Från macrumors (via tuaw från någon anonym):

"Let's just say I have been informed by a little reliable birdy about Tomorrow's event. The line-up will follow this similar structure:
• Welcoming of Media Members
• Discussion on iTunes software, iTMS integration into iTunes, and iTMS sales and facts.
• Announcement of iTunes version 7.0
• Announces better search feature for Music Store
• Announces Movie Store. Available Immediately will be movies from Disney and Pixar, among other studios.
• New iPod Nano Announcement (nice brushed casing, while it will have same features as first gen, only a longer battery life)
• New iPod Announcement (Widescreen, Bluetooth, and featuring virtual touchweel. Does not include Wi-Fi, or any other protocols)
• One More Thing....TubePort. A $99 2-piece set that includes a dongle that connects via USB to your mac, and another dongle that connects via included HD cables or regular Component cables to your TV. The movie is accessed on your Mac via an iDisk-like storage component hosted by Apple.
Jobs will then explain the pricing structure of the Movie Store. Movies will be available as either a smaller iPod-format (which will cost $9.99 per movie), or as a larger, streamed movie to be streamed to your TV via TubePort. This cost $14.99 per movie. To purchase an iPod-formatted movie and a streamed version of the same movie, it will cost you $19.99.""

Vilket antiklimax det skulle vara.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 09:44

Som den trailer-fantatiker man är... så kan man ju ana att de har en hel del att göra på sin "film-avdelning" på Apple... Inga uppgraderingar av trailers sedan den 1 september. Kan nog ha att göra med att de preppat ganska rejält inför ikväll...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-12 10:06
Ursprungligen av Cohiba:

Vilket antiklimax det skulle vara.

Ja verkligen, faan vad jag inte ser fram emot kvällen längre om det där stämmer :P. Fast dom kanske passar på att uppgradera MPB i tystnad iofs. Hoppas!

Bevaka tråden