Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag gör annonser som publiceras i våra största dagstidningar. Ofta har jag vit text mot en mörk bakgrund. För att undvika misspass har jag övergått till att göra 100% svarta bakgrunder i InDesign. När jag tittar på färgseparationerna där så är det ingen annan färg inblandad. Men trots det så är det ändå en "skuggad" text i tidningen, som vid misspass vid tryck av flera färger. Vad kommer dessa färger från? Händer något när jag gör pdf? Använder färgpressens ICC-profil när jag exporterar.
Men trots det så är det ändå en "skuggad" text i tidningen, som vid misspass vid tryck av flera färger. Vad kommer dessa färger från? Händer något när jag gör pdf? Använder färgpressens ICC-profil när jag exporterar.
/Ann
Det låter som smetning eller dubblering, sådana tryckfenomen som uppstår i själva trycknypet. Färghållningen kan vara för hög eller så kan gummiduken sitta för löst spänd eller felaktiga färgvalsinställningar, förmodligen det sistnämna. Det skulle vara intressant att se trycket.