- Beleg
- Medlem ●
- Malmö
Tänkte att vi skulle ha en egen tråd till 99mac-utmaningen där man kan anmäla sig och tjata lite med varandra. Även om man inte tror sig ha en chans att vinna så kan det ju vara roligt att delta ändå. Utbyta tips och erfarenheter med de andra deltagarna. Ha kul helt enkelt. Man ska inte känna att man behöver bevisa något. Vi springer ju alla för vår egen skull och inte för någon annans.
Anmäl er genom att skicka ett PM till hkim eller skriv i denna tråden. Om ni är rädda för spam i inboxen så skriv er adress så här: pellekaninAThotmailPUNKTcom, eller något liknande.
Vi har just nu 2 olika utmaningar på 99mac varje månad:
1. Först till 99 km.
2. Snabbaste 5 km.
Alla tidigare resultat lägger jag upp här också.
Den första augusti/septemberutmaningen slutade med seger för Micke.
Oktoberutmaningen står mellan hkim och jonas.f, med fördel den senare.
Novemberutmaningen sätts igång snart så alla ni som skrivit att ni vill vara med i nyhetstråden, se nu till att anmäl er här. Om jag har förstått det rätt så gör det inget om man är lite sen in. Allt man sprungit sedan starten kommer med i utmaningen när man går med.
Om man är intresserad av fler utmaningar så se även här: 99mac-Run+
Äsch. Fy vad buggit Nike+ sidan är. Sprang precis 5.66 km. Loppet är med bland "My Runs" men det har inte registrerats i alla challenges. Bara i Fastest 3K men inte i Fastest 5K eller 99mac 5K.
Sessutom vann jag 3 challenges förra veckan men har bara fått vinsten registrerad i en av dem.
Surt, Nike.
Äsch. Fy vad buggit Nike+ sidan är. Sprang precis 5.66 km. Loppet är med bland "My Runs" men det har inte registrerats i alla challenges. Bara i Fastest 3K men inte i Fastest 5K eller 99mac 5K.
Sessutom vann jag 3 challenges förra veckan men har bara fått vinsten registrerad i en av dem.
Surt, Nike.
Det var tråkigt att höra! Jag har som tur är inte råkat ut för liknande problem... En sak du skulle kunna göra är att kontakta Nike och meddela om problemen. De svarade faktiskt på ett mejl jag skickade för ett tag sedan...
Vi är nu 8 (snart 10) anmälda till Novemberutmaningen! Mycket roligt! Novembermörkret kräver ju sin motivation! Som kuriosa så föreslår jag att vi presenterar oss själva en aning. Jag börjar:
Ålder: 37
Kön: Man
Löpt regelbundet sedan: 2005 (mest i samband med styrketräning 3-5 ggr/vecka; fristående löpträning först sedan Nike+!)
Målsättning: 5K = 20 min, 10 K = 40 min, Midnattsloppet 2007 på 40 min, överleva Stockholm Maraton 2008
Löprundor: Aspudden (Vinterviken/Trekanten), Aspudden-Fridhemsplan, Universitet (LillJansskogen, Brunnsviken)
Utrustning: Nano 8GB, Sannheiser hörlurar, Marware SportRelay, Nike+ AirZoom, lämplig klädsel
Musikval: Kravitz, Springsteen, "Move Your Body", någon samling från PodRunner + slumpmässigt urval från ett par tusen låtar. Variation förnöjer.
Power Song: Nada.
Hört Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: 4 ggr senaste veckan !!!
Ålder: 25
Löpt regelbundet sedan: Våren 2005
Målsättning: Till en början för att gå ner i vikt och få bättre kondis. Stockholm Maraton 2007
Löprundor: Vad som känns rätt den dagen. Brukar kolla upp en runda på gmap.
Utrustning: Nano 1GB, Sony MDR-EX71SL, ASICS Kayano
Musikval: Allt ifrån White Stripes till Johnny Cash
Power Song: Ingen.
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: 0 ggr senaste veckan.
Ålder: 40
Löpt regelbundet sedan: September 2006
Målsättning: Midnattsloppet
Löprundor: Zinkendamms IP, Mälarstranden runt samt diverse rundor på södermalm
Utrustning: Ipod Nano 2GB, Nike SHOX TURB OH+
Musikval: Asian dub foundation, White stripes, Timo Räisänen mfl
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: 2 ggr senaste veckan
Hej alla,
Nike raderade all data på mitt konto imorse (min dator hängde sig när den skulle koppla upp, och otroligt nog verkar det ha raderat Nike-kontot...). Det får INTE hända i november!
Anyway, här är jag:
Ålder: 35
Löpt regelbundet sedan: 1900-talet, med ett par skadeuppehåll, barn och andra avbrott på sistone. Tack Nike+ för att ge mig motivationen tillbaka...:-)
Målsättning: 10 K = 40 minuter, Sthlm Marathon = 3,30
Löprundor: Runt Ribersborg/Pildammsparken i Malmö
Utrustning: Nano 2GB, Apple-hörlurar, Kardborrar på sensorn, Reebok på fötterna.
Musikval: För tillfället mycket från Get Physical-etiketten
Power Song: Har ingen.
Hört Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: Varje runda! (Jag har precis börjat, och alltid slår man något.)
Ålder: 31
Löpt regelbundet sedan: Sommaren 2006
Målsättning: Ett maraton 2007
Löprundor: Varierar
Utrustning: Nano 4Gb, Air Max Moto+
Musikval: Varierande. Just nu lite rockigare med Kashmir, Avril och Foo Fighters
Powersong: Beastie Boys - Sabotage
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: 1 ggr senaste veckan
Ålder: 31
Löpt regelbundet sedan: April 2006
Målsättning: 10K = Mitt gamla PB på 42:30 (satt för 10 år sedan) , Maran 2007
Löprundor: Elljusspåret i Lill-Jansskogen
Utrustning: Nano 2Gb, Air Max Moto+, Nike+ Armband, Byxor, Dri-fit tröja och Lance Armstong strumpor:)
Musikval: Techno
Powersong: Sash - Encore une fois
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: Typ hela tiden sen jag fick min nya sensor... De verkar inte fatta att jag sprungit tidigare...
Ålder: 30
Löpt regelbundet sedan: Mars 2006
Målsättning: 10K under 45 min, överleva Göteborgsvarvet 2007
Löprundor: Slottsskogen + skogen i skåne när jag är där hemma
Utrustning: Nano 1Gb, Air Max Moto+, Bra spellista
Musikval: System of a down, Beastie boys, The knife, Hello saferide, Placebo, Del Shannon, Cat 5, Raveonettes mm
Powersong: Slagsmålsklubben - Filter Fabric Facts
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: I sömnen
Ålder: 22
Löpt regelbundet sedan: Juli 2006
Målsättning: 10 km inom kommande vecka, Trosa Stadslopp sommar 2007
Löprundor: Vanligtvis variationer om 5 km. Olika rundor i centrala Uppsala - Slottsparken, Polacksbacken, Luthagen, Hågadalen
Utrustning: Nike Air Zoom Plus/ Air Zoom Moire, iPod nano 2GB, Nike+ armband, varma kläder
Musikval: The Crystal Method - Drive Nike+ Original run, Upptempo rock
Powersong: Garbage - Push it
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: Nån gång i veckan
Ålder: 26
Löpt regelbundet sedan: Hösten 2006
Målsättning: Stockholm Marathon 2007. Flickvännen och jag har utmanat varandra.
Löprundor: Försöker hitta en bra 1-milarunda i Örebro.
Utrustning: Nano 2GB, gamla sketna skor som måste bytas.
Musikval: Oj, mkt olika. Coldplay, Timbuktu, Håkan Hellström, U2.
Power Song: Inget än så länge.
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: 0 ggr.
Löprundor: Försöker hitta en bra 1-milarunda i Örebro.
När jag är i Örebro och hälsar på svärföräldrarna brukar jag springa ut förbi Gustavsvik till Adolfsberg, svänga vänster och springa "Glomman" och sedan vända tillbaka mot stan vid Norrköpingsvägen. Har för mig att det är ca 12km, men det beror förstås på var i stan man startar.
När jag är i Örebro och hälsar på svärföräldrarna brukar jag springa ut förbi Gustavsvik till Adolfsberg, svänga vänster och springa "Glomman" och sedan vända tillbaka mot stan vid Norrköpingsvägen. Har för mig att det är ca 12km, men det beror förstås på var i stan man startar.
Tack för tipset Hallgren! Kanske ska testa den ikväll, behöver få en bra start på novemberutmaningen! Jag bor ute vid universitetet så det blir nog inte riktigt lika långt men 1 mil borde det nog vara...
well, vi ses ute i löparspåret.
/C
Ålder: 24
Löpt regelbundet sedan: Har precis börjat springa regelbundet.
Målsättning: Ingen direkt. Men 5000 meter på 25 min skulle vara kul.
Löprundor: Lite här och där i Norrköping
Utrustning: Nano 4 GB, Adidas-dojor
Musikval: ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead, At The Drive-in, be your own PET, Bloc Party, Franz Ferdinand, The Get Up Kids, Gnarls Barkley, The Killers, Less Than Jake, The Pipettes, System of a Down,
Power Song: Be Your Own PET - Bunk Trunk Skunk.
Hört Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: En gång, sprang min längsta runda för någon dag sedan
På nikeplus.com herer jag johbo477
Intressant att så många (som börjat springa i år) satsar på marathon redan till nästa år. Lycka till.
Jag har varit lite tveksam tidigare, men nu börjar jag fundera på att köpa en nano och ett +-set, men ni får klara er utan mig i ett par månader till tror jag.
Annars:
Ålder: 34
Löpt regelbundet sedan: Mars 2003 i den här omgången. Mycket i början av 90-talet tills ett knä gick sönder
Målsättning 2007:
10K under 40 min (klarar det en bra dag...)
Marathon under 3:30 (pers. 3:34 från -92)
Halvmara under 1:30 (1:33 på S:t Eriksloppet i år)
Löprundor: Div. rundor 10-21 km
Utrustning: Adidas Supernova (men nästa gång blir det Mizuno igen), Newline-jacka, Nike-tights, Reflexer
Intressant att så många (som börjat springa i år) satsar på marathon redan till nästa år. Lycka till.
Jag har varit lite tveksam tidigare, men nu börjar jag fundera på att köpa en nano och ett +-set, men ni får klara er utan mig i ett par månader till tror jag.
Annars:
Ålder: 34
Löpt regelbundet sedan: Mars 2003 i den här omgången. Mycket i början av 90-talet tills ett knä gick sönder
Målsättning 2007:
10K under 40 min (klarar det en bra dag...)
Marathon under 3:30 (pers. 3:34 från -92)
Halvmara under 1:30 (1:33 på S:t Eriksloppet i år)
Löprundor: Div. rundor 10-21 km
Utrustning: Adidas Supernova (men nästa gång blir det Mizuno igen), Newline-jacka, Nike-tights, Reflexer
Bra att du dröjer... så får vi nybörjare en chans... Själv siktar jag på ett maratonlopp först 2008. Siktar på att klara en halvmara nästa år (och det på en schysst tid på runt 1.35 - 1.40) samt ett millopp på 40-43 min.
Ok då var oktoberutmaningen avgjord! Tack för en hård kamp! Det var verkligen hårt att försöka matcha jonasf men den där tentaveckan kom ju väldigt lägligt för min del. Sista rundan på 7K gjorde susen. Passade på att krossa personbästa på 3K, 5K och 7K... Nu ligger du i lä, Beleg!
Ok då var oktoberutmaningen avgjord! Tack för en hård kamp! Det var verkligen hårt att försöka matcha jonasf men den där tentaveckan kom ju väldigt lägligt för min del. Sista rundan på 7K gjorde susen. Passade på att krossa personbästa på 3K, 5K och 7K... Nu ligger du i lä, Beleg!
Gratulerar till segern! Det var verkligen en hård kamp in på mållinjen, blir säkert ännu tuffare nu i November...:)
Har någon haft problem förut med lopp som inte reggats på utmaningar? Har för mig att jag läste det... Fick inte min runda idag reggad på 10 K utmaningen på run+.
Gratulerar till segern! Det var verkligen en hård kamp in på mållinjen, blir säkert ännu tuffare nu i November...:)
Har någon haft problem förut med lopp som inte reggats på utmaningar? Har för mig att jag läste det... Fick inte min runda idag reggad på 10 K utmaningen på run+.
Jo jag har haft det också. Sprang strax över 5 km och det reggades bara i 3K utmaningen och inte i 5K.
Det är verkligen en hård kamp om titeln "99Mac Champ of November"! Flera aspirerar på segern trots höstrusk och det är glädjande att alla faktiskt har kommit ut. Jonasf tar sina långa rundor som vanligt medan duenorth imponerar med sina tider. loud1 har smygit med som en outsider. Beleg verkar tyvärr ha tappat gnistan något efter problemen med Nike+ men det är väl bara temporärt?
När det gäller 99Mac_Fastest 5K har duenorth och loud1 imponerat med tider under 20 min. Jag kämpar på men tvivlar på att jag någonsin kommer att spring 5K på under 20 min. Fast det där gäller kanske bara om kontextuella aspekter? En argsint pitbull, en kärlekskrank brotterska eller någonting annat förtjusande är kanske vad som krävs?