Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[Nike+] 99mac-utmaning

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-11-17 18:23

99Mac November 99Km Challenge avgjord!

Så var 99Mac November Challenge över på blott 17 dagar!

duenorth satte in en rejäl stöt den senaste veckan och seglade förbi både jonasf och hkim. Mycket imponerande! Silverpengen går återigen till jonasf medan hkim får kliva ner från tronen för en tredjeplats.

Grattis till alla som har kämpat på trots höstmörkret! Nu återstår den snabbaste 5K-rundan! duenorth har chans till en historisk dubbel men den ska han väl inte få ta hem ohotad?

Senast redigerat 2006-11-17 18:56
  • Oregistrerad
  • 2006-11-17 18:45

Ny challenge på gång: Crazy Lunar Challenge! Först att springa 1738 km (= månens radie) vinner titeln "Mr/Miss Lunar Explorer"!

PM med er mejladress för anmälan!

Ursprungligen av hkim:

Ny challenge på gång: Crazy Lunar Challenge! Först att springa 1738 km (= månens radie) vinner titeln "Mr/Miss Lunar Explorer"!

PM med er mejladress för anmälan!

1738 km är långt.
Jag tycker att jag springer ganska mycket, men kommer inte upp i den sträckan totalt för 2006 (ligger på ca 1450 km just nu).

• Oregistrerad
  • 2006-11-22 12:33
Ursprungligen av hallgren:

1738 km är långt.
Jag tycker att jag springer ganska mycket, men kommer inte upp i den sträckan totalt för 2006 (ligger på ca 1450 km just nu).

Ingen tidsgräns satt utan vi springer på tills någon kommer upp till den gränsen. Om det blir 80 dagar, 3 månader eller 12 månader gör ju detsamma. Häng på!

Ursprungligen av hkim:

Ingen tidsgräns satt utan vi springer på tills någon kommer upp till den gränsen. Om det blir 80 dagar, 3 månader eller 12 månader gör ju detsamma. Häng på!

Skulle gärna vara med, men jag har varken nano eller plus-kit.

Tyckte bara att det var en väldigt lång sträcka. Det är i princip 150 km per månad i 12 månader.
Det är förstås ingen omöjlighet, men med en förkylningsvecka här och där, tillfälliga avbrott pga tidsbrist och andra skäl betyder det snarare 14-15 månader.

Blir det ett kit till jul så är det dock möjligt att jag hoppar på.

Kan dessutom rekommendera loppet Tömilen i Stockholm på lördag. Mycket trevligt arrangemang. Är man inte anmäld så går det säkert att efteranmäla sig på plats.

• Oregistrerad
  • 2006-11-26 17:02

99Mac December Challenge!

Nu är det dags att anmäla er till decemberutmaningen! Vis av erfarenheterna från novemberutmaningen kommer vi nu att ha fyra klasser:

99K: först till 99 km
RoadRunner 5K: snabbaste 5K
RoadRunner 10K: snabbaste 10K
RoadMaster: vem har sprungit längst till nyårsafton?

Anmälan via PM med Nike+ id. En anmälan gäller för alla deltävlingar.

Hahaha Crazy Lunar Challenge.
sign me up

(sätt en jävla press på mig nu i 5k challenge)

• Oregistrerad
  • 2006-11-19 19:25
Ursprungligen av duenorth:

Hahaha Crazy Lunar Challenge.

(sätt en jävla press på mig nu i 5k challenge)

Helt hopplös tid du har där. Får se om jag kan få tag i en pitbull eller någon annan galen kamphund att jaga mig så att jag får upp ångan...

Har åkt på en jäkla förkylning
Ingår inte i mina träningsplaner (inte i min kamp om Crazy Lunar bucklan heller)

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-11-27 00:26

En fråga som kan verka dum...
Är man tvingad att använda Nike-dojjor om man ska få det att funka med iPod och Nike+-konceptet? Ser att en del av er har skrivit andra tillverkare i utrustningslistorna här ovanför.

Ursprungligen av Rasmus:

En fråga som kan verka dum...
Är man tvingad att använda Nike-dojjor om man ska få det att funka med iPod och Nike+-konceptet? Ser att en del av er har skrivit andra tillverkare i utrustningslistorna här ovanför.

Lite dum är allt frågan
Som flera skriver kan man sätta fast sensorn utanpå skon medelst tejp, snöre eller exempelvis Marwares SportSuit Sensor+.

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-11-29 19:12
Ursprungligen av Pegges:

Lite dum är allt frågan
Som flera skriver kan man sätta fast sensorn utanpå skon medelst tejp, snöre eller exempelvis Marwares SportSuit Sensor+.

Perfekt!!
Kan man köpa den (eller någon motsvarande produkt) i Sverige?

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-11-30 16:11
Ursprungligen av Rasmus:

Perfekt!!
Kan man köpa den (eller någon motsvarande produkt) i Sverige?

Någon som vet?

Ursprungligen av Rasmus:

Någon som vet?

Jag köpte den från Marware i USA. Frakten gick nog på 15 dollar tror jag.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-30 18:30

Rasmus: Du får beställa från staterna. Läs mer i den andra tråden:

http://www.99mac.se/nyheter/100139-nya-itunes-med-nike-ipodstoed-slaeppt-5.html

Läs sid 5 och 6.

Alternativt hålla dig till godo med vad som presenteras i det sista inlägget (nr 238) i den tråden.

• Oregistrerad
  • 2006-11-30 21:31

Nära är ingen hare.

Jag ger mig. 19.24 är allt jag kan prestera i november. Duenorth är dubbelsegrare. Grattis till en imponerande insats!

• Oregistrerad
  • 2006-12-03 16:02

Strul när det gäller RoadRunner 5K & 10K

Pga. trötta ögon såg jag inte att man skulle ange slutdatumen på fastest run och inte startdatum... Så jag var tvungen att lägga upp utmaningarna igen. Klantigt av mig. RoadRunner 5K och 10K kommer alltså först igång ikväll. Detta gäller ej 99K eller RoadMaster.

• Oregistrerad
  • 2006-12-07 13:11

Håll koll med widgets!

Nikeplus-sidan erbjuder numera ett par widgets som gör det lättare att hålla kolla på utmaningarna. Man har även lagt in en Trash talk-feature.

Nyheterna finns på den amerikanska sidan, vet inte om de är tillgängliga på den europeiska motsvarigheten, men välj i Country Selector så hittar ni...

• Oregistrerad
  • 2006-11-27 13:02

hkim: det går inte att skicka PM till dig, din inbox är full eller nått sånt står det.

• Oregistrerad
  • 2006-11-27 13:16
Ursprungligen av johanbohlin:

hkim: det går inte att skicka PM till dig, din inbox är full eller nått sånt står det.

Varit lite lat. :"> Tömt inboxen nu.

Oj vad ni påtar på!

Får se om jag kanske hakar på snart. Saknar fortfarande en iPod Nano, köpte ett par nya Asics istället

• Oregistrerad
  • 2006-12-07 14:13

har de någon detection så att man INTE får nyheten om man just nu sitter på PC?
-jag har kollat i US, men kan inte hitta åt det

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-12-07 15:12

Lägg gärna till mig på "snabbaste 5 km"-utmaningen. henrik(at)nyh.se.

Nån annan som fått felmeddelande om att en löptur inte kunde valideras, när de synkat? Fick det på min senaste (snabbaste ) 5 km-runda.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-12-07 17:52

Fick felet igen!

Så både en tur på 5 km igår och en på 3 km idag renderade det felet, och syns bara på iPoden, inte på Nike-sajten. Hjälper inte att koppla från iPoden och ansluta igen.

Mellan dessa två turer testade jag svinga skon lite och ladda upp en löptur på typ 0,02 km, och det gick utan problem.

Surt. Har mailat deras support.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-12-09 18:43

Nu synkade den utan problem. En teori är att felet hade att göra med att den PowerSong jag förut hade angiven inte hade något skivnamn angiven. Den ändring jag gjort sedan det slutade funka var att jag tog bort synka-Nanon-mot-en-spellista och i stället hanterar musiken på den manuellt. Då nollställdes PowerSongen, och jag har inte angivit någon ny.

Dock funkade det ju de där 0,02 km mellan två ofunkande synkar, så jag är alls inte säker.

Snärjde andraplatsen på snabbaste 5 km iaf )

• Oregistrerad
  • 2006-12-10 15:41

Ok, nu har jag smått panik. Sprang min längsta runda hittills men fann nu i slutet att Nanon har låst sig. Den står på paus och jag kan inte stänga av den vad jag än gör. Några tips? Jag har försökt att ansluta den till datorn men det har inte hjälpt. Finns det ingen "reset"-knapp i Nanon?

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-12-10 15:43

http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/

Citat:

Nano 2nd gen:

1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Select buttons until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step.

Jag har för mig att min frös på paus förut, och att en sådan reset inte gick att genomföra, men det började plötsligt funka av sig själv efter ett tiotal minuter.

• Oregistrerad
  • 2006-12-10 15:45
Ursprungligen av malesca:

http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/

Jag har för mig att min frös på paus förut, och att en sådan reset inte gick att genomföra, men det började plötsligt funka av sig själv efter ett tiotal minuter.

Tack, hittade info själv. Det gick att köra en sådan reset... Puh, vilken lättnad!

Ursprungligen av hkim:

Tack, hittade info själv. Det gick att köra en sådan reset... Puh, vilken lättnad!

Du har PM!

• Oregistrerad
  • 2006-12-11 12:59

pause workout

Hejsan,

PRECIS när man sprungit över "mållinjen", och vill stoppa sin träning och att få stopp på klockan.
-räcker det med enbart trycka på "menu" EN gång, eller måste man börja navigera och ta "Stop workout".

Bevaka tråden