- Gäst
- Oregistrerad ●
När det gäller 99Mac_Fastest 5K har duenorth och loud1 imponerat med tider under 20 min. Jag kämpar på men tvivlar på att jag någonsin kommer att spring 5K på under 20 min.
Jag trodde att jag hade häng på duenorth på femman, men så hyvlar han en minut på sin tid. Jag hänger inte med och tar av hatten. Det är dags att växla fokus, jag får sikta på att nöta mil. Men fasen vad ni kutar, har ni inte familjer att ta hand om?
Ständige tvåan (förhoppningsvis),
loud1
Jädrans vad ni springer, helt sjukt! En annan som är byggd mer åt kortdistans och numer väger 125 kg tappar helt hakan... Jag har också nyligen inköpt kitet, och måste säga att det funkar riktigt bra även för såna som mig! Tänkte (än en gång) ta mig samman och nå idealvikten på 115, och det går faktiskt riktigt bra. Springer otroligt nog mellan fem och sex dagar i veckan, det har jag aldrig gjort förr, men bara korta distanser så jag inte tappar lusten helt. Tänkte förlänga turerna efter hand.
Men ni inspirerar faktiskt, någon gång kanske jag kutar fram bland bladerket så pass att jag kan vara med på er lista...
Jädrans vad ni springer, helt sjukt! En annan som är byggd mer åt kortdistans och numer väger 125 kg tappar helt hakan... Jag har också nyligen inköpt kitet, och måste säga att det funkar riktigt bra även för såna som mig! Tänkte (än en gång) ta mig samman och nå idealvikten på 115, och det går faktiskt riktigt bra. Springer otroligt nog mellan fem och sex dagar i veckan, det har jag aldrig gjort förr, men bara korta distanser så jag inte tappar lusten helt. Tänkte förlänga turerna efter hand.
Men ni inspirerar faktiskt, någon gång kanske jag kutar fram bland bladerket så pass att jag kan vara med på er lista...
125kg muskler är ju bara imponerande!
Bra kämpat att springa så pass regelbundet! Jag ser 99Mac-utmaningen mer som en förstärkningsmekanism för att få igång en regelbunden träning. Det är alltså inte en tävling mot varandra i en önskan om självhävdelse utan precis som du skriver ett sätt att motivera varandra till att etablera en mer varaktig rutin när det gäller springandet.
Alltså behöver du tänka så här: utnyttja utmaningen till att fortsätta att träna på! Varför vänta?
...och där blev jag av med alla mina lopp också :). Laddade precis upp ell lopp och samma sak hände med mig. De verkar ha fått tag i riktiga amatörer till att sköta sidan. 2 allvarliga problem och ett kritiskt hittills. Way to go, Nike!
Ålder: 38
Kön: Man
Löpt regelbundet sedan: 20061012
Målsättning: Skövde 6-timmars, en halvmara under våren (Gbgvarvet eller Skövde) samt ett marathonlopp under hösten 2007
Löprundor: Längs med gamla banvallen Skövde -Skara jvg + Billingehus
Utrustning: Nano Red, New Balance 608 löpskor. I övrigt Nikekläder
Musikval: Psytrance ifall jag springer ensam, annars har jag en "tjötröv" med mig
Power Song: Ingen
Hört Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: Om jag hade haft i öronpropparna...
Jag undrar om novemberutmaningen är igång? Ska man göra något för att anmäla sig, eller blir man anmäld av hkim?
Anmäl er genom att skicka ett PM till hkim eller skriv i denna tråden. Om ni är rädda för spam i inboxen så skriv er adress så här: pellekaninAThotmailPUNKTcom, eller något liknande.
hkim behöver mailen du använder till nike+.
Ojoj, jag trodde inte det hade kommit till sverige ännu, hur bra fungerar det?
Det här är ju typiskt. 10 cm snö i Uppsala lagom till utmaningen börjar
Hoppas trafikkontoret får tummen ur och ger sig ut och plogar och sandar så att man kan fortsätta springa.
Sätt på broddar på skorna så går det bra att springa ändå. Jag grävde precis fram mina för säsongen, ett par Spiky-kopior (http://www.spiky.com/). Fanns förra året på biltema för 50 kronor (eller i sportaffärer för 150).
Glöm inte reflexerna bara.
Ålder: 34
Kön: Man
Löpt regelbundet sedan: Många år tillbaka...
Målsättning: Vägen är målet... Putsa några minuter från tiden på Midnattsloppet 2007.
Löprundor: Bromma, Judarn-skogen, Brunnsviken runt (12 K).
Utrustning: Nano 8GB, Nike+ Armband, Marware Sportsuit Sensor+, Asics GT 2110, NIke-tights, Icebreaker merinoulltröja och Craft-jacka.
Musikval:Thievery Corporation, Daft Punk, E-type, Depeche Mode-mixar, Étienne de Crécy, Antiloop, Inland Knights, Groove Armada, etc.
Powersong: Testar olika.
Hör Paula Radcliff & Lance Armstrong senaste tiden: I måndags, i samband med viss överansträngning
Novemberutmaningen är igång och det ser ut att bli betydligt tuffare än tidgare med många kompetenta löpare. Det kommer att bli stentufft med andra ord, men det gör ju det hela bara extra motiverande! Jag hörde Lance idag (som tydligen ska springa NY Maraton) och passade på att krossa personrekordet på 10K med nästan 2 min. I den här takten borde jag kunna springa 10K under 45 min lagom till jul!
Jag har lagt till ytterligare några utmanare. Vanilj, skicka ett PM till mig med din epostadress så att jag kan lägga till dig. Jag har inte kvar det gamla PM:et.
Kom ihåg: Snö, kyla och rusk är bara förmildrande omständigheter.
Det var helt otroligt segt idag. Köra Västerbron var ingen bra idé men det kändes väldigt skönt efteråt. Gissa vem som har tagit ledningen i både oktober- och november utmaningen? Jag är farligt nära 99K i oktoberutmaningen nu... Jonasf verkar ju inte ha sprungit på ett tag... Som bekant så kommer vi köra oktoberutmaningen till den 8/11 eftersom utmaningen startade 8/10.
Det är kul att det är så många som är aktiva i Novemberutmaningen. Hela 9 löpare som är igång! Kör hårt!
Har haft tentavecka på universitetet denna vecka, men nu är jag igång igen. Det ser ut att bli en stenhårt fight in på mållinjen!
Jag måste verkligen passa på nu... Har ju ökat rundorna till 10K så idag bör jag ha nått 99K. Frågan är väl bara vem som hinner först...
Min Nano, som firmware-dog när jag skulle synka Nike+ första gången, har blivit utbytt. Inte testat än eftersom jag är bortrest och den ligger hemma, men är snart tillbaka igen. Två frågor:
1. Går det bra att springa när det är såhär snöigt och kallt? Nåt att tänka på? Hur varmt bör man klä sig för löpning? Ska man ta det lugnt i kall luft? Jag tycker man lättare får blodsmak.
2. Hur gör ni när ni kopplar från Nike+ från Nanon, när ni ska synka? Om jag minns rätt så firmware-dog min Nano strax efter att jag dragit ut Nike+ medan jag var i Nike+-huvudmenyn. Borde man gå ur Nike+-menyn innan man kopplar ur den, stänga av Nanon, eller nåt annat visst?
Det vore ju klåparaktigt med annat än att man bara kunde dra ut den, men jag tänkte höra mig för så jag inte får problem igen.
1. Går det bra att springa när det är såhär snöigt och kallt? Nåt att tänka på? Hur varmt bör man klä sig för löpning? Ska man ta det lugnt i kall luft? Jag tycker man lättare får blodsmak.
Visst går det bra; jag vet i och för sig inte hur kallt det är där du bor, men personligen springer jag utomhus när det är under 10 minusgrader. Sedan blir det för mycket för mina lungor. Det är viktigt att du inte klär på dig för mycket, samtidigt som du såklart inte ska tokfrysa. Värmen producerar du ju själv när du sprungit ett tag. Om du tenderar att svettas är det väldigt viktigt att du inte har bomull närmaste kroppen, helst inte alls. Bomull blir kallt och tungt när du svettas och på vintern är det extra illa. Personligen föredrar jag merinoull närmst kroppen, i andra hand funktionsmaterial typ polyester. Merinounderkläder gör bland annat Icebreaker, hur bra som helst. De finns på Naturkompaniet. Förutom värmen som ull erbjuder, är andra fördelar att blöt ull håller värmen nästan lika bra som torr ull. Och merinoull luktar inte svett
2. Hur gör ni när ni kopplar från Nike+ från Nanon, när ni ska synka? Om jag minns rätt så firmware-dog min Nano strax efter att jag dragit ut Nike+ medan jag var i Nike+-huvudmenyn. Borde man gå ur Nike+-menyn innan man kopplar ur den, eller göra nåt annat?
Det skadar säkert inte att gå ur menyn - iPoden beter sig lite annorlunda när den är ikopplad har jag märkt, bland annat somnar den inte lika snabbt (om alls).
Lycka till!
Har nyss införskaffat kittet och fått igång latmanskroppen efter 3 år i träda...
Kul och extremt nördigt att det just var tekniken som fick mig tillbaka i träningsspåret.
Hoppas att man kan hänga på utmaningen till december på allvar med tanke på att kroppen är i chock efter starten.
förstår inte "hur ni skaffar kitet", beställer ni ifrån utlandet?
För till sverige så är det först i början på december har jag förstått.
jag vill också joina lite gangs, men jag väntar på kittet... å hoppas att nike skorna passar, annars får man hitta en alternativ lösning som gör sig bra
jag vill också joina lite gangs, men jag väntar på kittet... å hoppas att nike skorna passar, annars får man hitta en alternativ lösning som gör sig bra
Det finns att beställa på Apple Store, under Ipod-tillbehör. De stora sportbutikerna, typ Intersport, har dem också.
Du kan också köpa kittet hos Runner's Store http://www.runnersstore.se