Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vansinniga syntsamlare runt om i världen (OBS, stora bilder)

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Snyggt! Men vad är det för en ockult maskin som står till vänster om den? Ser ut som en Moog, fast ändå inte. Den har en jäkla massa rattar i alla fall. Kan det vara någon slags Steiner Parker eller nått?

Jag är nästan 100% säker på att det är ett modularsystem inbyggt i ett kontrollerkeyboard från analogue systems.. antagligen så är modulerna också från dom

Vita OB12:or är grymt snygga asså.. en sån vore kul att ha endast pga utseendet
Jag har blivit väldigt besviken varje gång jag testat den tyvärr.. men folk säger ofta att den är grym om man jämför med andra VA´s.. Nån här som kört mycket på en sån och kan säga hur den egentligen är att jobba med? Ljudmässigt verkar den va rätt tråkig iaf

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-06 01:33

Undrar om Johan känner saknadens vindar?

I Keyboard Magazine kunde man rätt nyligen läsa om en verkligt vansinnig människa (för att hålla oss till tråden) i USA som under en utförsäljning på en musikaffär under 80-talet köpt sex stycken Memorymoogar. Nu hade han kommit på att det kanske var dags att avyttra dem. Han hade köpt dem i någon konstig slags dröm om att bli en ny Keith Emerson. Se´n hade han haft dem i förvaring i alla år - utan att använda dem (!). Keyboard? bjöd in honom till redaktionen, med alla syntarna, som packades upp ur sina originalkartonger och fotograferades. Killen blev så inspirerad av deras entusiasm att han beslöt sig behålla en eller två trots allt. Mad, huh?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-06 01:46

[QUOTE]skapades ursprungligen av: patrick fridh:
[QB]

Åååh, mmmmmm, jaaaaa, nuuuuuuu, nära, lite till, yessssss............

Vill ha !! Eller varför inte en OB-8 ?

waveterm b

Putt?

OB12 är helt nerlagda,
Oberheim Europe kommer heta Viscount i fortsättningen och koncentrera sig på Hammond-stuket. Tycker personligen att OB12 är riktigt cool och det finns en hel del folk som gör ganska unika grejor med den, bl a Seba som har den som enda hårdvarusynth.

Memorymoog+ -> Mys mys mys, men pengarna jag fick för den satt ganska bra också.

Apropå OB8,
vi har haft hur många som helst på lager och det är fan INGEN som är intresserade av dem. Förra vi hade sålde vi för 6.900:- (ett klart schysst pris om ni frågar mig) under rean i början av året.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-06 20:14
Citat:

quote:skapades ursprungligen av: j antoni:
Apropå OB8,
vi har haft hur många som helst på lager och det är fan INGEN som är intresserade av dem. Förra vi hade sålde vi för 6.900:- (ett klart schysst pris om ni frågar mig) under rean i början av året.

Ja, jag vet. Påminn mig inte !!

Seriöst, OB-8:an tilltalar mig pga att den är ett mellanting mellan en OBX-A som är hur fet som helst och en Xpander som har mest modulationsmöjligheter i världen ( nåja det var väl att ta i ! ) men ett jäkla trist sound.

Du får väl hojta till nästa gång du kränger en klassiker för dylika pengar.

Eller varför inte en Prophet VS-Rack för 5.000 pistolas ?

Waveterm C

Vi sålde vår Prophet VS rack för... aha. det var därför du skrev det. Vilken koll!

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-06 20:32
Citat:

quote:skapades ursprungligen av: j antoni:
Vi sålde vår Prophet VS rack för... aha. det var därför du skrev det. Vilken koll!

Hehe......

waveterm 8"

Säg till mig också!
Speciellt om ni får in en VS i bra skick

hu.. ja får rysningar när jag tänker på en pad jag hörde från en sån.. den började lite soft.. svepte ner mot magen med ett riktigt fläskigt basmuller.. och gungade lite långsamt efter att man vickade lite på joysticken... myyys

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-07 18:49

I brist på vansinniga människor låser vi nu även in mindre vansinniga exemplar. Exempelvis

Mark Glinsky - men det finns andra. Inte? Annars blir jag vans... ähum...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-07 19:01

Fast varför tvivla?

Det är nämligen ställt bortom alla tvivel.

I hela världen.

Att Joseph Rivers och Michele Rivers är världens mest vansinniga syntsamlare torde således vara bekräftat.

Varje år så har Analogue Heaven ett stormöte där. I år skedde det den 25-26 maj. Nästa år? Man kanske ska samla ihop en 99musik-trupp och trippa dit? Ett tusen ett hundra instrument "and counting".

Brent tycker något luktar bränt. Håller färgen på att lossna?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-12-07 23:17

AAHH det där museumet är guld kan man besöka det som ett vanligt museum?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-07 23:49

Vanligt museum? Har du någonsin gått på ett museum med ögonen uppspärrade och hakan hängande vid skosulorna, tänkandes "NYP MIG! DET HÄR ÄR INTE SANT!", fått en makalös lust att sno någonting, kidnappa personalen och fylla en Van eller två och se´n köra ombord på närmaste oljetanker med destination Sverige?

[ 27 December 2002, 21:41: fixat av: PF ]

"Har du någonsin gått på ett museum med ögonen uppspärrade och hakan hängande vid skosulorna, tänkandes "NYP MIG! DET HÄR ÄR INTE SANT!", fått en makalös lust att sno någonting, kidnappa personalen och fylla en Van eller två och se´n köra ombord på närmaste oljetanker med destination Sverige?"

Jo det har jag. Naturhistoriska museet i London och deras kristallutställning. Stenarna var så vackra så att jag nästan lipade. Sant.

Sedan får vi inte glömma "Imperial War Museum". Jag kände en otrolig lust att släpa med mig den där Focke Wulfen... Kunde ha den uppställd utanför min lägenhet.

Annars tycker jag museum är roligt, men jag är å andra sidan väldigt historieiuntresserad. Men det kan bli lite torrt ibland. Fast mumier är ju askoolt för tusan.

*Parakeet håller på att "slutmixa" en ny låt som snart skall komma ut. Han har även ett par andra på G*

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-21 21:56

Det här är en rätt extrem studio tycker jag...

http://www.cygneticrecords.com/StudioOne.htm

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-21 22:29

Koolt så man svimmar!

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-21 22:43

Man får hoppas de har kylning därinne, för de grejerna lär ju generera en hel del värme tillsammans. Snacka om svett.

Nice med Wavestation:en i racket också!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-21 22:51

Jo, det har du baske mig rätt i. Är det inte ett persienntäckt fönster där i övre vänstra hörnet? Annars får man hoppas på luftkonditionering. Eller väldigt gott om väldigt god kall öl.

Jomen där e den studion som jag letade efter när jag först såg den här tråden
Jag har för mig att deras studio 2 var lika imponerande den

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-22 08:21

volantiz : Faktiskt, jag med! Jag hade också för mig att de hade två studio när jag kollade för några månader sen men numera leder både StudioOne o StudioTwo till samma html fil... jaja, en jäkla massa grejer anyhow.

jobbit.. dom kan ju inte bara plocka bort en hel studio bara sadar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-27 21:52

fortsätt gärna tråden, men skapa en "vansinniga syntsamlare del 2", den här tråden är taskig för modemanvändare, lite baktung...

  • Medlem
  • 2004-10-30 19:54

Jag är mest impad av att du lyckats gräva fram en två år gammal tråd!

Ja, herregud vad tiden går... När startade 99'an egentligen? Minns att jag var lite avvaktande första veckorna, innan det tog fart...

Ursprungligen av Rillo:

Jag är mest impad av att du lyckats gräva fram en två år gammal tråd!

oj, jag tänkte inte på datumet alls. nu ser jag att den är från 2002. den dök upp bland de andra inläggen när jag tryckte på "dagens inlägg".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-31 00:40

2002.

"den dök upp bland de andra inläggen när jag tryckte på "dagens inlägg"."

Är du säker på att du hittade den just där och inte under "Liknande trådag"? Låter väldigt konstigt om den dök upp i dagens. Nån annan som råkat ut för liknande? Isåfall så har forumsmotorn antagligen en tråkig bugg som bör göras nåt åt

Bevaka tråden