Största misstaget jag har gjort, kanske inte så mycket att skryta med...
Hade en arp 2600 på gång i Tyskland, lite småfel fanns, jag tänkte skitsamma jag väntar till det dyker upp en perfekt i Sverige.
Killen sålde den till min kompis, 1200 euro (!)
Det var min sista chans att bli tuff, som ni andra
Lämnade in min k2000 för service, tredje gången gillt, denna gång körde jag en "snål style", en mindre reparationsverkstad (?) på hisingen tog emot elschema och allt sånnt.
Jag får tillbaka synthen, men displayljuset är dött, vid omstart så fastnar den och jag kan höra diskettstationen genom utgångarna.
Fan snålheten...
När jag köpte ex5: killen ville bestämt få sålt den fort, allting verkade vara ok när jag testade den.
Väl hemma testade jag den ordentligt, pitchbendern var helt trasig, den skrapar mot någonting, hela underdelen hålls fast med fyra skruvar, scsi interfacet fungerade ibland, ibland inte...fick lämna på service
"hittade" en poly 800 för ett bra pris, dock fanns ingen adapter med, kunde inte testa någonting då.
Volymreglaget stänger inte av strömmen som den skall, pitchen skickar ut konstiga värden hela tiden, den tappar minne med jämna mellanrum, trotts att jag har löddat på ett batteri.
Nyligen köpte jag en drös med musikgrejjer, betalade och kollade inte igenom om allt fanns med.
Missade en fb 01, fast säljaren verkar vara schysst så han skickar den
Oj jusste höll på att glömma när jag pröjjsade en kund till oss, han åkte till usa en del tydligen, jag hade beställt en korg pa 80.
Killen "försvann" men efter lite Turkiska metoder lyckades jag få mina pengar...hihi