Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad vill du se för nya pryttlar?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-13 22:33

Tycker att ljudgenereringen är mycket fin på mycket, saknar iofs pm på typ piano och annat "tråk" som alltid kan förbättras. Det jag saknar mest är användargräns-snittet. Jag vill ha det som detta tangentbordet som jag skriver på ungefär. Alla viktiga saker lätt-tillgängligt och enkelt att förstå...skulle nog inte dratt ett exempel med ett tangentbord för en dator...nu kom jag tänka på ett med menyer (hemska tanke, med tanke på att döpa patchen alltid känns som det moment som alltid tar längst tid.)

Skulle vilja ha en kurzweil med 1 gig ram, vast motorn fast med fler algissar, större display, en 128 rösters physical modeling motor. *dreggel*

Skulle vilja se fler och billigare dsp-kort av UAD-typ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 09:02

Lasersvärd.

Och riktigt snorigt billiga lo-fi prylar. ungefär som modfx boxarna, fast ljudgeneratorer ist.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-04-14 09:09

En ny wavetable-synt från ett återuppstått Waldorf...det skulle jag vilja se...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-04-14 09:11

zthee: JA!! alesis borde göra små cp-moduler i modfx-anda!! kul med ett modulsystem som är plastigt och färgglatt och billigt i tyskland!!

Denna har jag önskat mig, fast helst skulle jag velat sett något nyare med mer "oh!!! ny rolig unik leksaks"-faktor. Rykten på elektron-users säger detta om elektron "Some Other Thing"

>> MachineDrum UserWave
> > >>
> > >> here's the garb -
> > >>
> > >> all SPS-1 functions
> > >> 2048 kb Sampling memory
> > >> 12bit dynamic plachback engine
> > >> 32x ROM machines
> > >> 2x RAM realtime machines
> > >> Optional Turbo-MIDI interface
> > >>
> > >> bit disappionting really
> > >>
> > >> price 1590 euro/ 1640 usd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 21:25

Jag skulle vilja se en en analog harmonizer... Alltså en 31+ bands vocoder som inte bara kunde analysera frekvens utan också tonhöjd, envelope. Några av filter banden skulle vara svepbara för att kunna följa med t.ex. rösten som man sjunger starkt, svagt, lågt eller högt. Problemet med vocoders är att dom bara låter bra inom några toner, sedan får man stämma om filter banden.
Analyseringen av tonhöjden skulle styra en eller två interna oscillatorer men även skicka CV/GATE, envelope CV och MIDI.

En annan sak som skulle vara kul att om den klarade var att steglöst ändra vågformen på dom interna oscillatorerna beroende på tonhöjd, frekvens eller amplitud. Den skulle självklart se ut som en VC10.

MVH
Demokid

Demokid: En riktigt bra idé faktiskt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 22:16

Självklart.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-04-14 22:57

Jag brukar anpassa/filtrera min carrier till vocodern för att fixa detta. . Använder "alltid" extern källa. Min MAM VF-11 + memorymoog är en spännande kombination, men även en mjukis typ pro53 duger fint.

Svepbara band med cv/midi hade definitivt tillfört nya dimensioner. Fet ide!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 23:16

Ja jag använder också bara extern källa. VF-11 + minimoog, Voyager eller om det ska vara akord Prophet~5. Vad jag menar med att filtren inte hänger med är att om man sjunger i en högre tonhöjd hänger inte frekvenserna som analyseras inte med... om du sänkt eller höjt frekvensband.

MVH
Demokid

Jag vill ha en hårdvara med klaviatur och hundra knappar och rattar som kan läsa VSTi:er. Samt en standard för VSTi så att de passar för denna fristående VSTi-uppspelare och automatiskt dedicerar olika funktioner till olika knappar! Så får den gärna ha en mik också, eftersom jag också gillar vocoders

Taco-strumpa.

En elastisk mojäng som förhindrar att man får all köttfärs i knät när tacoskalet går sönder. Vilket det alltid gör när man biter i det.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-15 02:31

Kör med tortillas istället valfrid.

Demokid: Det där var en lysande idé! Riktigt jävla lysande faktiskt! Det mest briljanta av det hela är att den är genomförbar med nuvarande teknik dessutom. Kläm in en stämapparat eller något "autotune-aktigt" i den som analyserar tonhöjden från sången, eller det kanske räcker med en vanligt key-follow funktion. Svepbara oscilatorer tar ju dessutom allt till en ny dimension när det gäller uttryck. Är riktigt imponerad av idén!

Bevaka tråden