Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja! Riktigt bredband! :)

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 15:26

Tackar Telia!

Ringde 15.05 (eller "kom fram i kön då"), 15.11 hade jag fått uppdaterat bredbandet från 0,5 MBit / s till 8 MBit / s!

Swisch! Här tankas Linuxdistributioner hem - och nu kommer det inte ta hela natten och hela morgondagen, utan det är klart på en timme!

Grattis!

Själv sitter jag fortfarande å väntar på mitt Scream från Bostream. Var väl en 3 månader sedan jag beställde... hmm...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 15:51

Galet. Kör Telia i stället, tror de kan leverera mkt snabbt. Just nu kostar det 295:- för nya ADSL-kunder att ansluta sig + att man får en stationär DVD-spelare som premie.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-11-27 15:57

Tidig julklapp till pf!
Härligt nu kan inget stoppa dig!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-11-27 15:57

Coolt! Vad kostar det per månad efter uppgradering om man får fråga?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 16:02

449:- så... men det får man leva med. Alternativen hade inte varit några alternativ. Väntetid är inget för mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 16:02

Precis när Telia drar igång 8mbit så går ångerrätten ut på mitt 0.5mbit..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 16:03

Ångerrätt? Du kan ju bara uppgradera det ju - om det är Telia. Ring och fixa, klart på en kvart.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-27 16:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Galet. Kör Telia i stället, tror de kan leverera mkt snabbt. Just nu kostar det 295:- för nya ADSL-kunder att ansluta sig + att man får en stationär DVD-spelare som premie.

Nej, kör definitivt inte Telia. Är det konstigt att de kan leverera snabbare? Telia äger Skanova, vars förseningar är den största orsaken till att Bostream inte kan leverera Scream till kunderna i tid... Undrar vilken "kund" som Skanova prioriterar, Telia eller Bostream och de andra?

Nej, fy fan för Telia. DSL-marknaden är helt absurd. Persson, Pagrotsky eller någon annan, gör något!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-11-27 16:12

Då kostar det lika mkt som min 2.5Mbps BoNetlina...synd att det ska vara så struligt att byta å ha sig!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 16:15

Äh, sluta klaga Amino. Det är inte Telias fel att Bredbandsbolag & Boscream och annat inte kan hålla vad de lovar. De kanske inte betalar sina räkningar i tid t ex?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-27 16:25

PF, varför inte kolla upp saker innan du använder tangentbordet...kanske ett snabbare bredband kommer att hjälpa dig med det?

http://www.bostream.com/page.php?xml=swe/pages/newspage.xml&newsid=82

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-11-27 16:32

26 Mbps! det var inte dåligt hade ingen aning om att det fanns sånna, jag trodde min 10Mbps var rätt vräkig.... alltid nån som ska vara värst.

Jag har Bredbandsbolagets bredband, tror det kostar 340:- el.dyl, det är väll inte hur fort det går som är det bästa utan att man kan sitta hur mkt man vill för samma pris. Tror 26mbps är väldigt bra om man jobbar hemiffrån med stora grejer, för mig som surfar mest är det inte så nödvändigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 16:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Ångerrätt? Du kan ju bara uppgradera det ju - om det är Telia. Ring och fixa, klart på en kvart.

Det är tele2...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 16:39

Amino: skön attityd... :rolleyes:

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-11-27 16:41

Lugn å fin nu PF! Var det inte du som i en annan tråd skrev att du "tar livet med en klackspark"?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 16:49

"Anything you say can - and will - be used against you"...

Varför bjuda på kunskaper och åsikter på ett internetforum över huvud taget... kan man fundera på ibland... :-/

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-11-27 16:49

partybreaker:

Men du får ju 8Mbit ADSL som tröstpris vecka 51...det får iallafall jag...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-11-27 16:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Varför bjuda på kunskaper och åsikter på ett internetforum över huvud taget... kan man fundera på ibland... :-/

Inget fel alls så länge det e korrekta uppgifter! Såvitt jag kan se har amino rätt...

*duckar*

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 16:58

Jag får 100 Mbit för 895 spänn i månaden om jag vill......har lite beslutsångest....vill ha, men behöver man det???

Brendbandsbolaget uppgraderar!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-27 16:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
"Anything you say can - and will - be used against you"...

Varför bjuda på kunskaper och åsikter på ett internetforum över huvud taget... kan man fundera på ibland... :-/

Var nedanstående en kunskap eller en åsikt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Äh, sluta klaga Amino. Det är inte Telias fel att Bredbandsbolag & Boscream och annat inte kan hålla vad de lovar. De kanske inte betalar sina räkningar i tid t ex?

För övrigt fanns det en smiley i mitt andra inlägg som du uppfattade som någon sorts angrepp typ. Du kanske missade den. Eller Telia kanske har börjat blockera sådana också.

Nu blandar sig pippin in i leken och sätter ned foten och styr upp. Bostream och Bonet är samma sak. Bostream hette nämligen Bonet innan de bytte namn till Bostream. Nu får ni skärpa upp er - sådan här disinformation kan jag bara inte tåla. FYYYYY på er. Hela forumet borde stängas.

Och ni kan sitta där och skryta med era snabba bredband, 2,5 eller 100 Mbit. Up my gump!!! Hör här: Varje dag klockan åtta kommer brevbäraren med dagens IP-paket till min dator. De ligger på diskett. Skall jag skicka något får jag ha en diskett färdig när brevbäraren kommer. Tyvärr är jag oftast på jobbet då. Så kom inte här och klaga.

Hoppas ni förstår att jag skämtar...

Lasselu:

Va? Var? Hurdå? Jag har inte fått något leveransbesked what so ever...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-11-27 17:50

Inte? Jag fick ett mail som sa så...har hört fler som har fått det...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-11-27 17:52
Citat:

Jag får 100 Mbit för 895 spänn i månaden om jag vill......har lite beslutsångest....vill ha, men behöver man det???

Jag såg den där, fleno...är det verkligen värt mycket pengar egentligen...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 20:07

Det egentliga problemet är att jag kör trådlöst hemma....och Airport Extreme ger mig bara 56 Mbit och stryper en eventuell 100 Mbit-uppkoppling.

Oavsett hur man ser det så är det inte mycket bevänt med att ha 100mbit då den mesta surfningen för gemene man ligger långt under 10mbt. Sedan är det ju ett tak också på 300GB i trafiken. Hann inte läsa om det är totalt, eller 300 för upp- respektive nertrafik var för sig.

Behåller nog mitt 10 för 295/mån. Mina räkningar betalar jag lika snabbt ändå...

Angående Bostream så fick jag idag ett mail om att modemet var på väg. Jag står fortfarande som ägare till abonnemanget som jag hade i Göteborg, det utnyttjas dock av min bror...

Å skärper han sig inte så kan jag alltid flytta upp det hit till Sthlm och ha två linor. Hehe...

Apropå fart ska jag nu stänga av och boota upp i The Mean and Lean Magical Music Machine Partition. Den har inte ens Service Pack 1 installerat...

Det är lätt att få fel saker för sig - händer mig ständigt. Beror helt på vem man snackat med eller var man läst. Dte ligger dessutom i människans natur att bilda sig en uppfattning om allt man kan för att få en helhetsbild på samvaron. Och i det komplexa samhälle som vi liver i idag... Nä, nu babblar jag mest!

Kom igen nu! Inget bråkande i sandlådan!

Själv har jag just beställt bredband från bredbandsbolaget. Ska hamna på 8 MB/s rakt in i jacket. Fast nu ser det ju förvisso ut som om jag ska flytta antinegn till Stockholm eller Dusseldorf/Bremen eller nåt annat till våren. Typiskt!

Bevaka tråden