Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja! Riktigt bredband! :)

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag väntar på Matrix 12... Bästa sci-fi-rulle är Gattaca.

Jag måste kolla upp Bostream. De erbjuder nämligen 1 Mbit för samma peng som jag betalar för 0.5 Mbit. Fan ta dem om det bara gäller nya kunder. Oavsett om det gäller mobiltelefonserbjudanden eller fetband så har leverantörerna en förmåga att "glömma" gamla kunder. Nya kunder får en massa erbjudanden, de gamla bara fortsätter att betala och ser glada(?) ut.

Några favvo-Sci-fi rullar är: Alien, Aliens, Alien 3, Alien 4, Impostor, Screamers, Equilibrium, Night of the Living Dead, Night of the Living Dead , Akira, Kôkaku kidôtai (Ghost in the shell), Predator, Terminator 1 & 2, Matrix 1.. Det finns så mycket mer men tycker det räcker nu med lite filmtips

Citat:

det skrämmande är att det är William Gibson själv som skrivit manuset...

Oj, det visste jag inte, tragiskt. Å andra sidan är ju inte själva storyn problemet i filmen, utan dom usla effekterna, taskiga skådisarna och obefintliga regin.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 21:53

Måste gnälla av mig lite. Ni vet inte hur bra ni har det, jämförelsesvis. Själv sitter man ute i skogen med modem. Datumet när radioLAN blir möjligt för mig att få skjuts givetvis fram några månader hela tiden, trots att tekniken är installerad. "Nätet är fullt" säger de, men jag har lite svårt att köpa argumentet då jag kan tänka mig att en del avregistrerar sig från radioLAN:et, nu när riktigt fiber finns att få i byn.

Fast det är inte det som irriterar mig mest. Vad som irriterar mig är att jag får betala efter hur lång tid jag är uppkopplad. Jag får i särklass betala mest för lägst bandbredd. Enda sämre alternativet är att skaffa ett 300 bps modem, liksom. Jag har Tiscali som internetleverantör, som skall vara billigast på marknaden, men det känns föga positivt när sidåtkomsten är så in i bombens seg på kvällar som dessa. Vad är meningen med billigare taxa när man får trycka 50 ggr för att sidan skall laddas liksom?

Tur att man iaf har åtkomst till breeeeeeeeeeeedband på högskolan. Lyssnade igenom en jäkla massa låtar i "om din musik" idag. Nice.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-09 23:28

Hur är det med ADSL-möjligheterna då? Du bodde för långt ifrån en sådan station, eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-10 09:51

Yep. Men det är det som har blivit tillgängligt för de som bor i Hörby (närmsta byn) så det är därför jag kan tänka mig att en del hoppar över till det. Nåja. Just nu sitter jag på högskolan. Wrooomm! :kaaaka!:

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 21:38

Plockar upp en gammal tråd. Sitter nämligen i den här cirkusen igen, då jag fick för mig att Telia var för dyra och att jag trots allt ville ha något annat. Kanske trådlöst?

Med lång uppsägningstid och allt trodde jag att det skulle vara en baggis att hinna hitta något nytt innan Telia "pulled the plug". Men där gick jag bet.

Det finns företag här i Stockholm, som på sina flashiga websidor påstår sig erbjuda trådlöst bredband (WiFi), men det stämmer inte. De har ingen verksamhet igång, och besvarar inte e-mail. Så det blev en heldeppig turne för min del, som inte är avslutad ännu.

Jag surfar med andra ord via modem nu och fick igår hem modemet till nya bredbandet (Bostream Stream, 26 Mbit). Men det är INTE inkopplat och det är hur surt som helst. Vänta vänta vänta - man blir sannerligen galen. Jag kommer betala 990:- som uppstartsavgift, därefter 398:- i månaden. Betalar gladeligen bara någonting kopplas igång snart... URK vad jobbigt detta har varit - och är! Skandalöst!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-20 22:12

Åandrasidan PF, det går undan som f-n med Scream...jag hade ju mycket strul med BoStream i början av året men nu rinner det på bra...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-21 00:15

Trevligt. Jag har modemet påslaget så jag ser när linan kommer in. Förhoppningsvis under morgondagen.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 11:14

PF: Var det inte du som skulle "backa"?!
Bara modem & så...
...lite "Livet på landet"-filosofi...

...eller blev du skogstokig?!?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-23 00:56

Haha! Jadu, jag har så många uppslag att jag hinner tröttna på dem redan när jag skrivit ned dem. Får medge en viss skogstokighet. Absolut. Var t ex absolut skogstokig under mina senaste 5 st telefonsamtal till Bostream & Telia. När Elvis lämnade byggnaden vid 18.30-rycket idag för en ny tur ut mot de tokiga skogarna var inget bredband inkopplat. Nada. Trots ett glatt mail från Bostream sägandes: Nu är din tjänst levererad. Hell no. Här är det kapad modemlina som gäller.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-25 23:57

NU! Nu blinkar kontrollen blå - jag är online! Ah!!!

Grattis Fridh

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-26 00:24

Peace brother!

Gött mos!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-26 05:55

Japp! Så gött att jag ju bara var tvungen att leka ska-bara-leken... och koppla om lite... skruva om telejacket lite (till) å dra en luftledning medelst upphägnad på redan ditsatta spikar... för några andra ändamål... ändamålen helgar ju medlen... eller hur det nu var. Borde sovit för cirka väldigt länge sedan, men det är ju så kul... eller nå't... 81 mb tankades nyss hem på några sekunder. 10.3.4-uppdateringen till OS X. It rocks!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-26 09:24

Grattis!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-26 15:52

Tack! Kom i säng 08.00...

Bevaka tråden