Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken synth skulle aldrig sett ljuset...

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker inte att SY77 låter illa, inte om man som jag är inne på FM-ljud iallafall. Presetsen har ju en viss 80-tals-charm också, även om det inte är så ofta jag gör musik där man har användning av en patch som kombinerar ett epiano med chorus med en 80-tals romplerpad.

Den är faktiskt rätt lättjobbad också, vilket man inte kan säga om FS1r (pluttiga knappar, miljarder parametrar, japanskt logiskt på traditionellt Yamahamanér..). Den senare är en sån synt som jag tror att jag skulle gilla, men bli frustrerad på - det är ju ingen poäng att ha världens häftigaste FM-synt om det inte går att göra egna ljud på den. Då kan man ju lika gärna köpa en samplecd eller 5 för samma summa pengar och få roliga ljud där med. Eller så kör man FM via mjukvara eller en Nord Modular eller nåt; kanske inte lika avancerat, men om man kan skruva till egna grejer något så när lätt tycker jag mycket är vunnet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-08 23:37

Welcome to the sound of the underground.

Jag är övertygad om att OBMX låter helt fantastiskt.

Jo men det beror på vad du jämför med. Det finns gradskillnader i helvetet också.

Alesis ägs numera av Numark och inga andra. Misstänker att ION märket som du nämner även dom ägs av Numark som ett lågpris märke, men det vet jag inte med säkerhet. Däremot är jag 110% säker på att Numark äger Alesis.

Bevaka tråden