Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya bärbara macar... pinsamt, Apple.

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok, dum fråga egentligen, eller så inte, men vad betyder långsammare i detta hänseende? Att det tar längre tid att starta ett program, att musklick på menyn har lite "latency", eller att saker och ting inte "hänger med". PF, tror att du vet vad jag menar.

Har mer och mer stirrat mig blind på en 15" PB, och funderade senast idag att ge upp min stationära Dell (som i sig egentligen inte är en dålig burk). Vill prova på nått nytt helt enkelt... Om kassan tillåter alltså.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-10 21:45

Ptja, nej, inte så kanske utan mer att en ny teknik tenderar komma ut något snabbare på PC-sidan. Så om det finns en PC-laptop som springer i 299 km/h så kanske macen "bara" springer i 291...

Vad gäller laptops, pröva detta experiment. Ha datorn igång, stäng sedan locket. Vänta några sekunder, öppna sedan. En bärbar Mac vaknar _direkt_. PCn har inte en chans. Så på vissa saker är X snabbare, och på andra vinner Y.

Tycker definitivt du skulle ta dig ut på en provtur med en PB 15"... det är ändå lite kul att köra nedcabbad Porsche... i 291...

Vet inte om ny teknik kommer tidigare i PC-laptop: Powerbookarna var före de flesta med USB, Firewire, widescreen-skärm, gigabit Ethernet, Airport/WLAN, Bluetooth och tangentbord närmast skärmen.

Grafikkort, CPU och systembuss däremot, visst, där har Apple laggat efter ganska rejält. Men där skulle jag skylla på Motorola och nu IBM mer än Apple.

Jaa, tänk om man ändå kunde ta den ut på en åktur i vecka innan man bestämmer sig.

StyleXP och Object Desktop får duga så länge...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-11 11:14

Jo, fast det är mkt långt ifrån the real deal....

  • Oregistrerad
  • 2004-07-01 11:04

Många glömmer att tid är pengar för en del.. Vilket spelar roll i val av dator

Bevaka tråden