Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt Legacy?

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-06-17 08:45

Har du fått nått litet alster klart PF?
Du brukar ju vara snabb som blixten.

Vore kul med en mp3´a.

• Oregistrerad
  • 2004-08-29 18:22

Va Fasen..nu har jag avinstallerat min legacy för at tanka hem den nya versionen.
I infon står det att den är på 37 MB.men när jag tankade den stannade den på 7 Mb nånting och sa att den var färligladdad..men sen när jag packar upp den är filerna pajade...alltså i.o.m att jag inte får hem hela..verkar helskunkt..Nån som har nån ide?

PF: Fick du hem hela zip-filen på 37 MB?

/Jonas

• Oregistrerad
  • 2004-08-30 06:47

Det funkade sen någon timme senare,var nog bara nått serverproblem.
Höll juh på att få abstinens.hade vatt iväg hela helgen sen vart man MS-20-sugen må jag säga och Så funkade inte hemladdningen efter jag avinstallerat den gamla.Tur att det ordnade sig till slut annars hade detblivit svårt att få nån sömn.

/Jonas

jag har haft legacy i sex veckor nu tror jag och jag är verkligen jättenöjd. på många sätt gillar jag den mer än jag gillade min ms.20. visst, just tangenterna är inte fantastiska men själva panelen tycker jag är hur fin som helst.
du kan ju köra ms.20patchen som en vst-effekt och därigenom köra trumloopar etc genom synten.
jag byggde en pitch-to-voltage igår och det funkade utmärkt. jag sjöng och legacy spelade vad jag sjöng. jäva fint, förutom just min sång då.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-19 11:31

Kul! Jag är också helnöjd, lekte med alla tre syntarna igår. Wavestation är rätt trist men de andra två gillar jag som sjutton. Tycker faktiskt t om det går bra att lira på de små tangenterna när man väl kommer igång.

Klown: Nja, jag får se, något alster blir det säkert men att göra en Legacy-demo enbart känns onödigt, såna finns ju redan som mp3or t ex på Korgs sajt. Då är det roligare att göra Prophet VS-demos...

jag har faktiskt inte ens testat wavestation i legacy än. har väl provat nåt ljud, det är allt.
tidigare hade jag en ms-20 och polysix men har aldrig viljat ha en wavestation. köpte legacy till ungefär 100% för ms-20. nu vill jag bara ha mjukvaruversioner av de andra korgprylarna jag sålt:
ms-10, vc-10, sq-10.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-28 22:51

Nu är Legacy uppdaterat till version 1.10 (26/8 -04). Bland annat har fler parametrar till MS-20-delen tillkommit. Installeras as we speak.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-29 19:40

Japp, det var inga problems. Nya ljud till MS20:n och lite sådär.

En fråga om Legacycell:

Om jag kör standalone så funkar ej min midiklaviatur (Roland PC-180), jag har ställt in samma i P6, Wavestation och Ms-20 standalones men just Legacycell funkar det icke i. Någon annan som upplevt detta?

(jag har senaste mjukvaran och nyinstallerad Pc) (I Logic funkar det kanon som tur är, men där kommer ju allt midi åt alla grejer alltid)

--> Edit: Så här är det med Legacycell;

För att spela på båda kombinationen av syntharna ska man ha midikanal 1 inställd på klaviaturen - för synth 1 kanal 2 och för synth 2 kanal 3 (P6, Wave. och Ms20 lyssnar av alla 16 kanaler samtidigt)

• Medlem
  • 2006-07-30 20:40

jag har haft legacy i snart två år nu, jag köpte den tidigt när den var dyr...mycket dumt >=( . visst är controllern av extremt billig kvalité. modulationshjulet dog efter ett par månader och de plastiga rattarna vickar fram och tillbaka när man vrider på dom (förutom volymratten, den har metallpot som sitter fast bra och är stadig). varför dom gjorde den i 84% storlek fattar jag verkligen inte, den vore tusen ggr snyggare i full skala.
jag börjar faktiskt tröttna på ljudet på den (ja, faktiskt) och om jag skulle kunna sälja den för ett högre pris än vad den går för nu så skulle jag nog gjort det. jag har hört demos på den äkta ms-20an och, visst, legacys kan påminna om originalet, men den låter verkligen inte exakt som det. långt ifrån. och sen blir jag missnöjd med de sega enveloperna. nä, tacka vet jag pro one

Det är inte särskillt farligt att starta nya trådar

• Medlem
  • 2006-07-30 20:55

polysexan gillar jag dock, väldigt sköna unisonbasar. wavestationen kan man få använding för ibland, men det är sällan. multieffekt-vstn man får med legacy, mde-x, använder jag ständigt. det kan hända att jag använder minst en av den på varje spår i mixern
ms-20an var skitkul i början, men nu är jag rätt trött på den tyvärr.

Bevaka tråden