Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Machinedrum

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja inte fan är det kul iallafall, men men. Låt detta vara som en varning för er andra, sköt om eran ekonomi ordentligt, annars blir man av med en massa roliga prylar.......

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-03-09 14:16

Stackars sate...machinedrum är nog en av prylarna som är mest överflödig (har ju dator, kan köra med samplingar) i min studio, men det är nog den jag skulle sälja sist... stackare... Har aldrig behövt skilja mig från mina älsklingar, men jag kan tänka mig att det känns trist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 15:54

Ni som har en MD, kör ni mest i Extended eller i Classic?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-03-09 15:58

Extended, of course. Prövade att köra classic en gång, men det var för tråkigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 16:00

Det var det jag misstänkte

Jag körde Classic mest första månaderna. Det är en bra metod för att hindra att man gräver ner sig i att utforska alltför många möjligheter samtidigt.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-03-09 17:04
Ursprungligen av altemark:

Jag körde Classic mest första månaderna. Det är en bra metod för att hindra att man gräver ner sig i att utforska alltför många möjligheter samtidigt.

Jo, det är sant. Vissa av funktionerna behöver man iofs inte använda. För mig är det ofta så att man "vafan...varför funkar inte detta nu då?" och så upptäcker man att man är i classic-läge märkligt nog...

  • Medlem
  • 2005-03-09 18:16

Det mesta om midimaskinerna står i manualen (appendix A, sida 12). Sedan har det tillkommit lite i OS-revisionerna från 1.12 till 1.20, vilket man kan läsa om i README-filerna i uppdateringarna.

Kort sagt så är det trummaskinssequencing av midi. Man kan spela upp max tre toner samtidigt per midimaskin. Vill man ha fler än så så får man ta flera midimaskiner och peka dem på samma midikanal. För att programmera slingor så använder man sig av parameterlåsningarna på samma sätt som man gör när man kör vanliga ljud och vill variera sig.

Jag brukar ofta köra midigrejer från MD:n, den fyller mitt midibehov väldigt bra för det mesta.

Extended vs. classic. Extended. Hela tiden. Skulle gärna löda bort switchen till classic, har gjort bort mig några gånger på det och tappat trumkit jag inte sparat på det sättet.

Dualrange: Synnerligen tråkigt att höra! Hoppas det ordnar sig med räkningarna.

La ut annonsen imorse och nu är den borta
Populär liten pryl, vet inte ifall det gör mig gladare eller inte :hmmm:

Bevaka tråden