Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet - del 6

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den gamla tråden började bli lite väl lång så jag tog mig friheten att skapa en fortsättning. Som de flesta vet... en sådan här blev det:

Inroparen i Emulator-4-serien, en e64. Pluspoäng för att den har ingång för datortangentbord. Mitt exemplar har en intern 4 GB hårddisk samt en externa CD-spelare. Minnet är utökat till 34 MB. Nu skall det samplas trummor...

  • Medlem
  • 2004-10-28 10:34

Ball, va pröjsa du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-28 11:44

Jag har precis hämtat en es-1:a på posten

Steve... jag gav 1900:- för den. Hade förmodligen kunnat få den ännu billigare men jag tycker det är lite fult att utnyttja folk som vill sälja sina samplers.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-28 12:48

Sjukt pris! Hoppas du lär dig bemästra den.

  • Medlem
  • 2004-10-28 13:40

Jösses mössa, för de pengarna sklle tom jag kunna bli med racksampler igen!

Makari: vad gav du för ES-1:an?

Jag har köpt en machinedrum, men den har inte kommit än... killen svarar inte på mail. Har köpt begagnat av honom förut dock. Ska ta reda på hans telefonnummer och ringa och gnälla idag. Ibland är det så himla opraktiskt med telefonskräck...

En SYB-3, sån där bassynthesizerpedal, har också införskaffats.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-28 16:26

1660:- med frakt, ett bra pris känns det som. Jag var grymt inne på att ha en sån för ett tag sen men sen blev jag lite off när jag insåg att att den hade vissa begränsningar (typ bara 4-takt, bara 16-delar och sånt) Men När jag såg den för det priset så kände jag att det var bara att slå till.
Jag har suttit med den sen i förmiddags nu och den är lite av en "mixed bag", men riktigt rolig ändå.

En Machinedrum lär man nog inte bli besviken på heller, men de kostar väl runt 8000 eller så begangnade.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-10-28 16:32

1660:- med frakt
...bra pris!!

Den är bra, jag lovar!

Ja, det var bra faktiskt. Jag är själv sugen på en. Eller jag drömde till och med om en igårnatt. Enapa: har du lite att säga om hur det är att arbeta med den? vad skapar du för något med den?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-10-28 17:25

Inte en ny synth, men en laptop är på ingång och en ny mixer är inköpt. Igår var första gången jag hörde alla mina syntar spela samtidigt. Det blev ett Alto L-20 som jag köpte. Lite överflödigt med mixerbord överhuvudtaget, men jag vill inte starta upp datorn varje gång jag vill småspela... Blev förresten förvånad över hur bra effekterna låter i bordet.

Har aldrig ägt en synth, måste ju ge lite kredd ändå va?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-28 17:38

Absolut! Stanna kvar för fan!

Det mesta är en synt faktiskt. En dator kan funka som synt, så då är det en synt. En synt innehåller en massa motstånd och kondensatorer - precis som en radio. Alltså klassas en synt även som radio. Och så vidare. Detta ger att Eskimo förmodligen har något som kan anses vara en synt, till exempel en mobiltelefon eller klockradi. Just en klockradio har ofta en LED, precis som äldre syntar.

  • Medlem
  • 2004-10-28 23:06
Ursprungligen av Real Parakeet:

En synt innehåller en massa motstånd och kondensatorer - precis som en radio. Alltså klassas en synt även som radio.

:hmmm: Radiotjänst på besök..."jag har ingen TV, däremot ett gäng synthar"...

Senaste syntinköpet: Databordet Jerker

(jag har ställt en synt på en av hyllorna så det bör platsa i tråden)

  • Medlem
  • 2004-10-29 01:22

Senaste syntinköpet : Dave smith evolver

tre nya leksaker..
Synt: Korg MS10
Sequencer: Roland MC202
Effekt: M-one

  • Medlem
  • 2004-10-29 09:38

Volantiz: Så det blev en 202:a ändå? Hoppas du har mer tålamod med den än vad jag hade, har man tålamodet är det en grym sequencer!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-29 09:43

Köpte nyligen ett MIDI-interface till min Prophet-5 ...

jgb: Japp! Verkligen intressant sequencer om man får ordentligt med koll på den tror jag
Jag har tyvärr inte haft tid att läsa manualen än (vilket jag märker verkligen behövs).. men jag har lyckats knappa in melodier och skicka ut det hela på olika cv-kanaler.. och även lyckats använda "power down"-läget eller vad det nu heter. Men jag har värsta synk-problemet med den.. men det får bli en ny tråd sen efter att jag testat lite mer.

Har pricis lagt handpenning på en K2500(mest för klaviaturets skull)

  • Medlem
  • 2004-11-01 20:57

En 909a. Valet stod mellan jgb´s eller jams. Det blev jams. Kommer onsdag-torsdag.

Innan dess så blev de en smallstone

Jag har inte köpt en synt på tre år! Om nu Solina räknas som en synt.
Om inte så var det närmare fyra år sen! Oj!

Hur länge har ni lyckats hålla er från att köpa synt?

/Rotwang!

Högst ett år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 21:38

Högst 6 månader fast nu vet jag inte om jag tänker köpa någon ny. Jag e lixom rätt nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 00:02
Ursprungligen av Demokid:

Högst 6 månader fast nu vet jag inte om jag tänker köpa någon ny. Jag e lixom rätt nöjd.

Been there, done that, it SUX!

  • Medlem
  • 2004-11-01 21:57

Några veckor. Köper någon pryl i månaden. beror lite på vad den kostar. Har i genomsnitt lagt 5k i månaden... emn nu får det vara nog för ett tag.

Tidigare så har det kanske varit någon månda som högst. Men å andra sidan så har jag inte köpt instrument så värst länge.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-11-01 23:05

Jag brukar köpa något varje månad nästan, ungefär som 18db. Fast sist jag köpte en synth, det var nog min monomachine, och det var ett tag sedan...nu senast har det mest blivit mixerbord, hörlurar, och så har jag sparat till en laptop som kommer imorgon. Sedan ska jag naturligtvis köpa Korg Legacy, och Doepfers pocket electronics-kortet så jag kan bygga en midi-kontroller, och sedan ska jag köpa..... :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-11-02 07:40

Rätt skönt tycker jag att vara nöjd. Då kan jag fokusera på att köpa sådana där andra saker som kostar men inte är lika roliga att köpa som synthar. Datorer, ljudkort, effekter, monitorer... och så vidare.

Bevaka tråden