Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet - del 6

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag fick tag i en MAM VF-11 vocoder för 1000 pix. Ganska bra tycker jag. Tänkte mest försöka använda den till att göra sång på elektrohumppa-covers på arbetarrörelsens kampsånger, något jag länge velat göra. Tänk er A las barricadas eller Internationalen, fast sjungen av en armé av proletariatrobotar, till moogblöpiga toner influerade av finsk humppa och tango.

Jag är extremt nöjd med CS-10:an! Tänk att en synth med bara en oscillator kan åstadkomma så många fina ljud. LFO:n kan gå rätt snabbt och filtren är snappiga som bara jäsikens, det ger många möjligheter. Har lyckats få MC-202:an att synca via drumstationens din-sync nu också, så jävlar vad det ska bli acid nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 13:10

CS-10:an är kanon som carrier till VF-11. Är det den svarta eller metall-look vocodern?

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 13:16

Jag har suktat efter en vf-11 länge nu, men alltid tyckt de varit lite för dyra. Men en tusing är ju ett kanonpris!
Grattis till hela paketet!

Det är svart med MAM-loggan på. Ajustja, jag skaffade en MAM Warp9 envelopefilter också (jag postade en tråd där jag frågade om råd om envelopefilter rack/pedaler förut kanske ni minns). Köpte först en funkaduck ny, men jag var inte nöjd med den för attack/envelope var för osnappiga och man hade ingen ADSR-control, bara en envelope amount. Warp9:an är baserad på EDP Wasps filter, ingen självoscillation, men ett rätt smutsigt och eget ljud. Att lägga den efter distade trummor och trigga låter helt fantastiskt speedy j-aktigt. Måste ta och spela in och lägga upp ett exempel faktiskt

  • Medlem
  • 2004-12-09 13:48

Kul att du är nöjd med cs10an Altemark, är sugen på en sådan själv! Själv sitter jag och blippar med min cs5a

  • Medlem
  • 2004-12-09 18:06

Min relativt nyinköpta cs-5 går varm. Så kul med en synth har jag inte haft på flera år!

  • Medlem
  • 2004-12-09 18:15

ARP Sequencer. Inte betald än men endå.

http://rustning.tk.loopiadns.com/PIC00033.JPG

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-10 00:48
Ursprungligen av 18db:

ARP Sequencer. Inte betald än men endå.

http://rustning.tk.loopiadns.com/PIC00033.JPG

WOW ! Simons gamla ?

L

Ursprungligen av 18db:

ARP Sequencer. Inte betald än men endå.

http://rustning.tk.loopiadns.com/PIC00033.JPG

Hmm.. ser dumt ut med två citerandes samma inlägg..

Skulle säga att den var snygg. Min ser dock en aning annorlunda ut, min har dessutom träsidor. Plus att min inte har samma färg på alla reglarnas toppar.
De är blåa och vita om vartannat, förutom där man modulerar, där är de röda.
Min är en "model 1611". Kul att se att det finns fler varianter. Sen står det Arp sequencer i ovankant, inte frampå (däremot på baksidan), och inte med röd text.. kan din vara en senare utgåva?
Visst är den cool?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-10 01:17

Hur mycket har ni fått betala för era ?

L

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-09 18:32

Mein gott! De är inte kloka de där romarna. Jag menar: De är snabba, de där tyskarna.

"Dear Music Store Customer,

thanks for your order, which we sent today with following shipment details.
For tracking information in your web browser use the link below."

Alea Jacta Est. Mixern har lyft. Elvis has left hightechbuilding.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-09 19:40

Har precis kommit hem med en Korg MS2000...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 20:49
Ursprungligen av lasselu:

Har precis kommit hem med en Korg MS2000...

Grattis!!!
En MiniMOSS är inte att förakta...
En av mina "all-time-fav's"...

  • Medlem
  • 2004-12-09 21:05

ms2000 är rätt snygg..............

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-09 21:40
Ursprungligen av Lemon:

Grattis!!!

Tackar...
Kul maskin...precis sådär omedelbar att jobba med som jag efterlyste i en annan tråd...

En reflektion som iofs inte har med synten i sig att göra...köpte den på DLX Music här i huvudstaden...och den var ju allt annat än o-dammig...:(...precis som de flesta burkarna de hade där...inget bra sätt att sälja måste jag säga...
Nästa osmarta sätt att sälja är att ha maskinen stående med Local Off... :kaaaka!:...tur att man vet vad man håller på med...en newbie hade väl trott att den var trasig...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-10 08:30
Ursprungligen av lasselu:

...på DLX Music här i huvudstaden...och den var ju allt annat än o-dammig...:(...precis som de flesta burkarna de hade där...inget bra sätt att sälja måste jag säga... Nästa osmarta sätt att sälja är att ha maskinen stående med Local Off...

Håller med. Jag bor precis i närheten av DLX så jag tittar in där ibland. Men det är tidernas skämt att ha en butik som heter "deluxe" där ingenting, inklusive personalen, ger den utstrålningen!

Jag gav 5k för min. Lite dyrt kanske, men de är inte så lätta att få tag i, och jag hade varit sugen ett tag på en sån, så jag högg direkt..

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-10 01:22

Det känns som en tusing för mycket men jag har sett dom gå för det dubbla ( när dollarn var stark ).

L

  • Medlem
  • 2004-12-11 12:13

Jo.. tror min är senare.. med tanke på axxen. Dn har ju samma design som axxen.. och den finns ju i tre olika skepnader.

om den är cool?. klart.

jag fick ge 6000.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-11 12:27

18db,

Wow ... coolt med en ARP sequencer ... Grattis!

  • Medlem
  • 2004-12-11 12:32

Tackar

Snygg sequenser, men är det något mer än namnet ARP som gör att den kostar 6000:-, vilka funktioner har den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-11 14:25

Fast den jag köpte har denna layout:

Spot the difference?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 14:39

OJ! :eek:
Det var rejält med skillnader!
Visste inte att revisionerna skillde sig _så_ mycket åt!
Klart kul synth! - Grattis PF!

"Spot the difference?"

Den ena är mycket mindre än den andra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-11 14:54

Loggan, cartridgeporten och designen på högerflanken har stuvats om lite.

Lemon, vet du vilken revision som är vilken? Denna säger 3.10 när man startar.

Intuitiv och välljudande hybridsynt.

Glöm inte den väldigt enkelarbetade sequencern!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-11 15:07

Japp! Riktigt kul! Bizarrt nog kanske den första workstation jag testar där fabriksljuden verkligen passar min egen musik / smak. Det låter som en synt helt enkelt! Hade glömt hur den kändes, inte spelat på en sedan storhetstiden för ESQ-1:an, typ 1986-1989... or so.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-11 15:31

Min är ser ut som samma modell som din, fast det står mjukvaruversion 2.0 när man startar min. Vad jag vet så fanns det en metallversion och en plastversion varav plastversionen skulle vara den sista. Men min är i metallchassie (och tung son satan). Så jag vet inte riktigt.

"Dn har ju samma design som axxen.. och den finns ju i tre olika skepnader." - 18db ang. axxe

joe.. den vita har jag enbart sett nämnas i A-Z-böckerna.. någon som vet om den verkligen finns? Jag har bara sett och hört om 2.. den gamla svart/guldiga med trägavlar och "moog-filter".. och den svart/orangea med arp-filter. Odyssey däremot..

Bevaka tråden