Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet - del 6

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jorden är ju skyddsjord så jag skulle nog helt sonika bulta fast den i plåten nånstans.
Iofs KAN en sån övning ge upphov till jordbrum - jordslingor - i en komplex hemstudiouppkoppling, men det beror på att resten egentligen är galet.

Är mackapären inte jordad från början innebär det att högspänningsförande detaljer är så välisolerade så man anser att någon risk för strömförande hölje inte skall kunna uppstå.

Icke desto mindre har jag en personlig åsikt att alla chassien skall vara jordade.
"Good engineering practice" som det står i en och annan bok i min hylla.

En S220, damn en sån har jag haft! Min första sampler - oj vilket skrälle... och den kostade mig flera tusenlappar! Och det som kom ut ut den lät verkligen inte som det man stoppade in.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-16 21:26

Hehe! Det var det jag tänkte; garbage in, gold out

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-16 22:02

Skit i jorden PF. Kom och skotta sand hos mig istället

L

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-16 22:09

Igår damp det in en knippe 80-tals nostalgi.

1st Yamaha RX-5 ( med Rom cart )
1st Yamaha QX-3
1st Roland TR-626.

QX och TR ska vidare. Bud skickas med PM.

L

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-16 22:23

Wow. En QX3. Den skulle jag vilja testa någon gång. Scritti Politti!
De körde väl iofs med QX1 men någon jordisk skillnad kan det ju
knappast vara. Möjligen en lätt sandig skillnad.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-16 22:25

Men det var väl ändå en QX-1 !? 5 1/4" diskar etc....

Denna är i mycket bra skick.

Lämna datorträsket och kör hårdvara ! 16 spår, 2 midiutgångar, FSK-synk !!

L

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-16 22:26

Du menar att den är till salu?

Kan ju vara skoj att alternera med...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-16 22:29

Visst är den till salu. ge mig ett bud. Byten kan vara intressanta oxå.....

L

  • Medlem
  • 2004-11-16 22:34

Kommer ihåg att jag skiftade kontakt i min Juno1 av samma anledning. Den junon finns numera hos en 99medlem i Skara

Är det en sådan där sladd som radioapparater från 80-talet hade? Vänta lite nu.... Min Juno-1 hade samma sladd-typ som Juno-106 om jag inte minns fel. Jag hade dem båda under många år. Juno-1:an hamnade hos PF. Visst var den fin? 106:an hamnade hos en yngling här i Jönköping. Jag har fortfarande inget bra svar att ge i purgatoriet på varför jag sålde den.

De där Yamaha-sekvensiatorerna är ju skitfräna. Så 80-tal, så underbart, så hitech. Jag har en packe fem-och-en-kvart-tums diskar utifall jag skulle komma över något lika stenhårt i framtiden.

  • Medlem
  • 2004-11-16 22:54

Bra med elinstallatörer från Skövde

Nytt i Disko-arsenalen:

Beyerdynamic DT770Pro + ADK A51e = Musikbörsenfynd

Micro modular

Så.
Nu har jag äntligen fått hem min första modularsynt!
Dock får jag inte editorn att fungera, v3.03...
Fick bara gamla eländiga disketter till m v2.100 nånting, o så var det v3.03 i micro modularen. Efter att ha nerladdat nya editorn från clavia.se får jag felmeddelande, vill inte godkänna min LT1010 midiport fast v2.100 godkände den. Vad kan då vara fel?

Varför ger man inte upp o säljer alla sina syntar om man nu e så oteknisk som jag?

Men jag måste ha gamla os installerat först o sedan bara byta ut exe-filen mot v3.03 eller?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-11-17 20:34

Jag har köpt en Electrix Warpfactory och den är hur kul som helst...:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 16:11
Ursprungligen av Dr Dront:

Dock får jag inte editorn att fungera, v3.03...

Vad kör du för operativ?
Om det är XP, så måste du bygga en genväg till EXE-filen och där välja "Window 98" som emuleringsläge.

Nu har äntligen min Machinedrum kommit. Det har varit en helvetiskt rolig eftermiddag när jag och några databoyz har jammat med DDD-1, machinedrum, DR-110, ER/ES-1 och percussion pad SPD-6. herregud, kjag måste springa några varv runt kvarteret för att få utlopp för min överskottsglädjeenergi. det här är ju så fruktansvärt roligt!!

  • Medlem
  • 2004-11-17 21:55

Altemark:
Vunnit pengar på triss, eller nå't? Såg att du hade fyndat en Evolver också.. antar att jag inte behöver spela in några trummor då... ber om ursäkt för att jag aldrig fick tummen ur..

hämtade precis en emu e5000 ultra me massa skojiga tillbehör

Dr Dront:

Om jag inte minns fel ska du avinstallera den gamla editorn innan du installerar den nya. När det är gjort ansluter du MIDI till editor in & ut på synthen, väljer rätt MIDI-port i menyn i editorn och sedan ska det funka. Tyvärr är 3.03 inte lika stabil som 2.1, framför allt händer det ofta att editorn förlorar kontakten med synthen. I alla fall är det så med den "stora" Modularen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 21:13

zthee: ber om ursäkt för om jag verkade lite småstressad eller nåt.. vi satt å gick igenom massa jobb när du kom över och hade t.om. precis plockat fram bärsen å allt
Hoppas den gör mer nytta där iaf!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 09:14

Vol, den står på mitt skrivbord och har redan presterat en del skumma saker. Den var faktiskt inte så svårstyrd som jag hade förväntat mig, men visst, det kan bli lite roddigt att göra stora grejer på den.. men det gör inget för den är så coool

jaa.. du ser hur mycket lättare det blev när man väl ryckt ur din-syncen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 09:59

jo, ibland hjälper du att felsöka
Nu ska jag bara lyckas spara pengar till en 606:a också

  • Medlem
  • 2004-11-19 19:02

Vad fick du ge för den då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 19:43

3 lax

  • Medlem
  • 2004-11-19 19:43

OK. Rimmligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 20:29

ja, det var det jag kände.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-11-20 14:37

Inte en synt...men en tin whistle...och jisses, vad svårt det är att spela...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 15:21

Har köpt en JD-800 för 2900kr.. Eller har inte köpt den än, ska hämta upp den ikväll..

Hehe, http://www.geocities.com/jd800center/ Kolla på users, där står Patrick Fridh med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 16:50

Coolt!! 2900 för en JD800 är riktigt billigt! Verkar som en kul digitalsynth... ska väl vara en D70+PG1000 på steorider.

MVH
Demokid

Bevaka tråden