Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis Fusion

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-21 01:19

Haha! Kanske var därifrån jag fick idén?

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 01:23

nä det tror jag inte - det ser väl vem som helst att alesis har varit på studiebesök i finland!

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 01:26

hoppas dom släpper audiodemon snart, för ingen kommer ju att köpa den för att den ser bra ut.
Nån som har hört/sett något pris än?

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-21 08:28

Enligt Rollerator på HC...$1995...

Lät misstänkt billigt mtp dollarkursen?

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 08:52
Ursprungligen av lasselu:

Enligt Rollerator på HC...$1995...

Då vill jag ha en!

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 10:26

priset låter ju riktigt bra - problemet är att man bor i en 1:a - vill man ha en så rackarns ful synt i sitt rum? man kanske kan låta eskimo gå loss på den om man köper en fusion - han gjorde ju en skitsnygg eklåda till ett plastigt midikeyboard.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-21 12:32

Fast jag har börjat omvärdera den...den är inte så ful egentligen...
Ska bli spännande att höra den...är mer nyfiken på den än på OASYS...

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 13:23
Ursprungligen av lasselu:

Fast jag har börjat omvärdera den...den är inte så ful egentligen...
Ska bli spännande att höra den...är mer nyfiken på den än på OASYS...

Samma här!

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 13:32

lasselu är kär i fusion
lasselu är kär i fusion

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-21 14:06

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-22 09:54

För de som vill veta mer om Fusion finns det en demo-video här...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-22 10:17

Inte illa. Kan massor och kostar lite. Sån't är kul!

Känns som den sopar banan med konkurrenterna sett till prisvärdhet iaf. Ska bli kul att provspela hursomhelst.

Verkar riktigt schysst faktiskt.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-22 14:17

Den e fortfarande ful men definitivt ngt man måste lyssna närmare på! Stort + till Alesis att de inte satt på färgskärm (vem behöver egentligen?) å lagt på en 3-4000kr på priset.

• Oregistrerad
  • 2005-01-22 15:08

VILL HA!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-22 15:10

Lemon tyckte demokillen var sö-öt
Lemon tyckte demokillen var sö-öt

• Oregistrerad
  • 2005-01-22 15:21

Erik Norlander?!?!? Snygg?!? :rolleyes:
Är du sån PF?
Däremot är han är en JÄVEL på att lira vilket han tyvärr inte visar så mycket av här...

http://www.eriknorlander.com/

Jag måste få säga att det var det sämsta jag sett och hört från någon på 35 år=hela mitt liv.

Helt oinspirerat och omusikaliskt, han spelade nästan som en robot.

Var är han borttappad någonstans? han ser ju ut att ha hoppat av tidståget vid 70-80 talet och inte kommit där ifrån.

Hans klädsel var väl också det konstigaste jag sett? en vit läkarrock som han kavlat upp ärmarna på, ha ha ha ha!!!! passar in i mupparnas värld.

Bara för att kolla om han hade en dålig dag så besökte jag hans hemsida och lyssnade igenom hans musik, det skulle jag inte gjort! nu mår jag illa!!!!!!!!

Hur kan Alesis tro att de skall sälja en massa Fusions med den demon? de borde haft en technonisse som kunde ha skruvat sönder ljuden till atomer och kanske visat vad synthen går för.

Nåja! jag tror ändå att den låter bra och prismässigt krossar den ju allt på marknaden, kan bli en riktig hit för Alesis!

Så! nu mår jag lite bättre igen efter att ha spytt ut lite galla.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 13:47

"Lite" Gosh!

Jag bara förundras över att ingen syntdemonstrerare någonsin vågar STÄNGA AV BADRUMMET?!?! Vafaan ska det alltid vara fruktansvärda effekter på allt man spelar. RYyYyYyYyYs!

"...and it's supposed to sound like that..."

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 14:10

Själv tyckte jag "analog lead"-ljudet var hemskt, men det är mer en smakinriktning.

Om man nu ska fortsätta kasta skit på den stackars Eric så lyssnade jag på en av hans senaste alster och hela skivan lät som en enda syntdemo...men däremot tror jag att Alesis Fusion är OTROLIGT prisvärd...vafaan, runt 1300:- i svenska pengar för en så kompetent workstation-BILLIGT!!!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-24 20:59
Ursprungligen av OLW Rulez:

vafaan, runt 1300:- i svenska pengar för en så kompetent workstation-BILLIGT!!!

Verkligen! :kaaaka!:

• Oregistrerad
  • 2005-01-24 21:05
Ursprungligen av OLW Rulez:

Om man nu ska fortsätta kasta skit på den stackars Eric så lyssnade jag på en av hans senaste alster och hela skivan lät som en enda syntdemo...men däremot tror jag att Alesis Fusion är OTROLIGT prisvärd...vafaan, runt 1300:- i svenska pengar för en så kompetent workstation-BILLIGT!!!

Oooops!
Missat en nolla där kompis!

Sorry!!! :rolleyes:

Vad jag förstod av den där demon så skulle 61-tangentaren kosta 1695:- dollar och det blir väl omräknat omkring 13000:-( INTE 1300:- )

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-24 21:16

Ja, just det. Den heter ju inte Behringer Fusion.

Tycker inte heller Erik N var någon gos-ponke direkt. Hade varit sötare med Jam-Johan jammandes denna produkt.

För övrigt var demon riktigt uselt utförd, kändes som han hade kunnat gjort exakt samma sak på en SY-77 år 1989. Dessutom får man känslan av att detta är något slags hemkeyboard, även om jag är övertygad om att det är en duktigt kompetent synt.

Bevaka tråden