Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis Fusion

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 21:31

Nu ska vi inte dissa SY77, det är en trevlig & kompetent synt.

Ursprungligen av Lemon:

Nu ska vi inte dissa SY77, det är en trevlig & kompetent synt.

AMEN!

Satsar de stora synttillverkarna på att få in en fot hos hårdrockarna månne. Både denna skapelse och Korgs nya är ju ena riktiga monster. Och båda demona har ju två långhåriga rockers som gör allt för att få deras maskiner att låta så mycket el-gura som möjligt. Monster-locken och demona måste ju tilltala den kategorin musiker.

Enligt specarna så skulle den här burken sopa mattan med hela min nuvarande synthrigg. PCM, sampling, FM, VA och kompetent sequencer för 13 papp, trots mossigt demo.

Fusion tilltalade iaf mig, som lyssnar mycket på progg. Perfekt synth för det ändamålet, tillräckliga ackustiska instrument och en fet lead VA del.

• Oregistrerad
  • 2005-01-24 22:48
  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 14:18
Ursprungligen av lait:

EH?

http://www.99musik.com/forum/showpost.php?p=101946&postcount=42

Hur kommer det sig att synthprogg som egen musikstil lever ett helt eget liv inuti IC-kretsar på synthar och moduler? Dessutom helt skyddad från omvärldens påverkan sedan begynnelsen (slutet av 80-talet)? :hmmm:

Ett exempel är demolåtarna i min Yamaha CS1x som låter förbluffande likt demolåtarna i min gamla U-110 som låter förbluffande likt det Erik spelade på NAMM-demon..

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 14:21
Ursprungligen av Dalleponken:

Hur kommer det sig att synthprogg som egen musikstil lever ett helt eget liv inuti IC-kretsar på synthar och moduler? Dessutom helt skyddad från omvärldens påverkan sedan begynnelsen (slutet av 80-talet)? :hmmm:

Nu uppstod väl den musikstilen iofs redan i slutet av 60-talet & har utvecklats _hur_ mycket som helst. :eek:

Bevaka tråden