Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är grejen med SH-101?

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Introblippet i den här låten är 202. Även tuggummi-ljudet (karakteristisk 202-portamento som kan programmeras på valfria toner) runt 00:40 är 202.

Runt 1.30 dyker flera blipp-202 ljud upp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-14 17:41

jgb: Ok kul att veta! Tycker verkligen du behärskar detta rymd sound. Gillar att delar kommer och går .. tex att det första knorriga ljudet som är as bra men även sjysst när det försvinner och låter ändrar rikting lite. Accorden låter riktigt mjukt å snyggt.

Vad är det för synt som kommer in ca 8:30? Den låter helt fantastiskt.

Jag tänker oxå prisa sh101, en av mina favoriter. Hade en för några år sedan, nu har jag köpt en igen.
808'an kan ju skicka trig ut på 4 utgångar(cowbellen t.e.x). Använder man en av dom till att stega i 101'an arpeggiator så är man ju genast i electroland. Kör man lite lfo på pwm och trixar lite så tycker jag att man kan få den att låta ganska fett för att bara ha en osc.

Ursprungligen av mikael__:

808'an kan ju skicka trig ut på 4 utgångar(cowbellen t.e.x). Använder man en av dom till att stega i 101'an arpeggiator så är man ju genast i electroland.

det var precis så jag gjorde...typ stegade seq med trig från 808...those where the days

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 00:50

Jag har hört att det går att köra PWM på suboscillatorn. Stämmer verkligen det? Det verkar ju vara en riktigt ball funktion om det nu skulle vara så.

Det går inte tyvärr, men jag har för mig att det finns nån mod för det.

Bevaka tråden