- acke
- Medlem ●
- Stockholm
Spännande, men det är bara rykten som säger att det är en "music device".
Jag tippar i vilket fall som helst att ryktena om Apple PDA eller webtablet kommer att dammas av i samband med detta...
Det vore kul om de ryktena skulle vara sanna...
[ 17-10-2001: Meddelandet ändrat av: iBjorn ]
En billig "mp3" spelare med mycket minne skulle sitta bra. Då jag saknar bärbar musik pryl för tillfället.
Och en vanlig mp3 spelare kostar ju för mycket och en cd är för stor.
Har iofs funderat på en CD som även spelar mp3 cds.. (man kommer ju undan hyfsat billigt)
Det roliga (och ibland tröttsamma) med Apple är att de ena gången kan prestera rätt trista produkter och lansera det som "insanely great" och en annan gång lite tyst introducera något som verkligen är "insanely great" och som också lanseras som det bästa som hänt sedan skivat bröd. iMac-lanseringen 1998 borde väl vara ett bra exempel på det senare och kuben ett exempel på det tidigare.
Så, oavsett hur den här nya tingesten presenteras, kan vi vara säkra på att den antingen frammanar en lätt gäspning ("vad var det för revolutionerande med det där?") eller får oss att falla baklänges av fascination.
Jag hoppas på det senare.
En stereodel med AirPort, utan kablar till datorn så kan man spela alla Mp3 som finns på den. Eller i mitt/tjejens fall välja mellan två datorer som är uppkopplade via AirPort. Ett schysst interface och cool fjärr...
Ja, kanske inte så troligt men ganska coolt..
/Stefan vill ha en ny stereo..
Ja inte verkar det vara frågan om någon "mp3" spelare iaf.. eller bärbart alls om man tolkar följande (hämtat från MacNN)
Apple has confirmed that itwill introduce a "breakthrough digital device" at next week´s special event. The company has sent invites sent to select journalists regarding a new product introduction on October 23rd. The event, to be held a few days before Microsoft´s Windows XP introdction, will mark the launch of a digital music device, according to c|net´s sources: "Apple apparently is not planning to introduce a portable MP3 player, but something more sophisticated such as a component for a home digital stereo system." [updated 4:20 ET]
Kan faktiskt vara något så flummigt som en trådlös pryttel med .. ja ja vet inte
fast detta lär ju bli den mest diskuterade tråden på 99mac denna vecka o fram tills prylen lanseras känner jag på mig
Jag var på Systems igår och hade ett kortare samtal med Apple Tysklands Product Marketing Manager efter hans föredrag (en riktigt kul kille f. ö.). Han hade t ex den första PBG4:an med 667 MHz och den första iBook 600 Mhz i Europa under föredraget som arbetsmaskiner.
Nåväl, efter ett par rena teknikfrågor om 10.1, de ny produkterna osv kom vi in på multimedia. Vi ville veta hur det var med Quicktime och DivX mm. Då blev lite rörigt och i den röran ploppade något i stil med "våra kommande produkter kommer att räta ut alla frågetecken, de kommer att kunna mycket mer... Oooops! Det sade jag väl inte högt?" Sedan bjöd han in oss till ett evenemang nästa vecka som huvudsakligen skulle handla om... Audio.
Sedan blev vi tillsagda att inte prata om vad han hade sagt och att absolut inte nämn hans namn.
Så det är något på gång...
Samtidigt ska man nog inte glömma att det ligger i Apples intresse att i det enorma mediabrus som kommer att uppstå när Microsoft lancerar WinXP göra allt vad dom kan för att fokusera på produkter från just Apple. OM det dom släpper är så unikt att det under en tid kommer att vara vad ALLA pratar om då har dom lyckats i kriget om konsumenterna.
Olle
Jag tror inte på en MP3 spelare - då blir det verkligen "Jaha?".
En PDA kanske - som de blå nekat om tidigare. Men med tanke på den marknaden måste de slå Compaqs iPaq och det kan ju bli lite svårt kanske...
En stereo del som klarar airport och spelar internet radio och mp3?
Vore skoj men knappast det som får folk att vända blicken mot Apple istället för M$ XP kampanj.
Då måste de överträffa sig själva Apple och de har ju gjort det förut. Så något som alla vill ha i julklapp.
Det här är det bästa med Apple, att inte ha en aning om vad som kommer, och att få spekulera om nya produkter...
Apple och H/K har kanske slagit sina kloka huvuden ihop och skapat något helt nytt. Ska i alla fall bli kul attt se vad som kommer...
/Stefan
Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Marcus, ja o inte förde du något vidare inte
Vad hette han sa du?
:rolleyes:
[ 18-10-2001: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]
Jag sa inte att jag lovade att inte säga något
Vad han heter? Titta på Apple tyska hemsida
Inte en chans att det skulle bli en MP3 spelare... Isåfall måste dom göra något redigt revolutionerande, typ göra den extremt liten och lägga in OSX samt få priset under något tidigare sett... En PDA skulle jag chansa mer på, rebirth of Newton tror jag mer på... Airport radio låter dött.... och verkligen inte revolutionerande då man kan bygga en egen för 20 spänn som inte är beroende av ett airportnätverk....
Önsketänkande:
En PDA med FireWire, Airport, USB, och ett bantat OSX som enbart är till för Media, samt ett nytt iPain program som är anpassat för just denna PDA. man skulle även vilja se en schysst G3 processor i den
Och, kanske lite väl över gränserna, men som jag sa: Önsketänkande
Jag tror på en video som sparar inspelningarna på hårdisk. sedan kan man bränna ut på maccen via airport. den kan även funka som mp3-server och naturligtvis streama QT-till TVn
annars så önskar jag tillbaka Newton...
Vad än det blir så kommer jag köpa den/det
En ny Messagepad med Newton X på
He vore coolt.
Nu börjar vi ju komma ifrån "ljud" pryl.. men det är klart. alla saker är intressanta.
PDA tingesten är väl den ballaste men också även den mest riskfyllda. Då väl PDA branschen inte är direkt lönsam för någon?!
Aja snart är det tisdag..
App app kom precis på en sak..
Kan det röra sig om någon form av Set-Top box för TV/stereon ?
Typ med OS X i någon form som synkar alla dina mediala enheter men även erbjuder mer.. med inbyggd HD, FW/USB, nätverk (typ inbyggd router/switch) för hemmets ev bredbands uppkoppling bla bla..
nått sånt?
Enl Wired kommer det bli en iPod - en musik sak.
Apple´s New Toy: Portable Music
Vet inte vad jag ska säga men det måste vara mer än en mp3 spelare för att jag ska höja på ögonbrynen.
Fria fantasiers afton - om jag fattat rätt så är det "mer än Quicktime och DivX"... om man spinner på den tråden så borde det handla om rörlig bild. Om det då stämmer var hamnar man då? Kanske att Airport plockar dvd, aiff, mp3 från en jukebox-dvd-pryl som spelar allt samtidigt - tror att tricket är att man ska se det som att Apple fyller hålen i den digitala hubben... fast vilka är dom. En sorts mini-server som strömmar innehållet konstant.
Olle
Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Fria fantasiers afton - om jag fattat rätt så är det "mer än Quicktime och DivX"... om man spinner på den tråden så borde det handla om rörlig bild.
Olle
Jag uttryckte mig kanske lite lulligt. Quicktime och DivX var ett tema men det diskuterades också en hel del om hur det nya systemet hanterar ljud.
Exakt när hans groda kom minns jag inte men det det var i denna audio/video-diskussion iaf.
Nu diskuteras ju där om att Apple är på väg att släppa flertalet pryttlar under devisen "Digital device"..
Kanske ligger i sakens natur att om man fritt ska kunna röra sig mellan rummen så behövs 1 sändande pryl och en motagande pryl, eller hur... så MacOSRumors flummande är inte utan poäng.
Olle
men det MÅSTE ju nästan bli en Newton för att det ska bli något av det. Och denna fantastiska enhet kommer nu såklart köra mp3 till stereon och köra airport eller ethernet samt vara en telefon (typ Handspring TREO) och den synkar bra med en Wintel
://chrisse
Pratade precis med en arbetskollega som inte talat om detta tidigare men han var på ett DVD seminarium hos Apple i våras där det redan då pratades om den här devicen, el efterföljande..
och då sas det tydligen att det ska vara en device som gör att man kan koppla ihop fler av sina saker.. med el via datorn..
aja bara en dag kvar nu