Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommande musiksak(?) från Apple

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Användargränssnittet har dom löst riktigt snyggt tycker jag.

Sen kan man ju undra vad priset hamnar på i Sverige. 4000:- + moms är ju det allra minsta, skulle jag gissa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-23 20:52

Tuff,slimmad,genomtänkt...men för dyr!
Minst en tusing förmycket!!!

Ja, dom allra mest flängda ryktena på nätet blev förstås inte besannade, men om första tanken var "jaså, det var bara en mp3-spelare ändå..." så blir nog den andra "fast den är ju faktiskt rikigt läcker, smart och bra" och den tredje tanken "satan vad dyr".

För om den kostat säg 2500 kr, då hade den varit ett riktigt klipp. Nu kostar den ju helt enkelt för mycket för att man direkt ska slänga sig på plånboken. Men å andra sidan kan detta antagligen ge ett bra tillskott i Apples kassa, smart såhär två månader före jul.

Men annars så verkar det vara en smidigt och genomtänkt sak. Synd att dom dessutom ska ta 500 kr för den som vill ha en strömadapter till (vilket ju är rimligt att man vill när man tar med den till platser där det inte finns en firewire-mac).

Sköna va väl att det att Apple sa att det skulle vara en billig pryl..

jag vet inte vad dom anser som billigt, men det kanske är just så att dom inte riktigt har koll på vad folk i Europa anser som billigt.

1500 o jag skulle ev köpt den... 2000 mer tveksamt

över 2000 inte alls, o nu.. över 3000 .. no way

Macoteket flaggar med preliminärpris 4895:- + moms!! :rolleyes:

Anders
som väntar till mellandags-rean!

Hmmm, om den funkar som en Mp3 spelare med itunes-interface och har FW inbyggt - kan man då stacka den med t ex en LaCie 60 GB FW, och få det att flyta också? kan man partionera disken eftersom den också är ett lagringsutrymme. Jag tycker att Apple har lyckats strålande. Tog de nu bara 3000 ink moms och portade den till windows, så skulle snart vartenda människa ha en sådan - tror jag....

MVH mattias

Ursprungligen av - Mattias Bengtsson -:

Jag tycker att Apple har lyckats strålande. Tog de nu bara 3000 ink moms och portade den till windows, så skulle snart vartenda människa ha en sådan - tror jag....

Mycket underhållande att läsa denna gamla tråd. Det ger perspektiv på vad man egentligen håller på med när man väntar dagarna innan något nytt ska komma från Apple.

Och visst hade Mattias ganska rätt om iPods framtid.

"-Synd att dom dessutom ska ta 500 kr för den som vill ha en strömadapter till (vilket ju är rimligt att man vill när man tar med den till platser där det inte finns en firewire-mac)."

Jag tror bestämt att det följer med en AC, så nu har du sparat 500:- vilket gör hela affären..... ehh superbillig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-23 23:00

Newton,Cuben...iPod.
Apple har idéerna och möjligheterna att genomdriva de mest fantastiska produkter
på marknaden,oftast i kombination med en *slic*
marknadsföring... och i de flesta fall håller de för vad man utlovar. Men priserna skrämmer ibland iväg kunderna och det är inte alldeles säkert
att marknaden (dvs vi) förstår allt det *geniala* som lanseras. iPod är välkommen, speciellt i sitt utförande....men priset kommer klart att ställa till med problem! Visst är det en FireWire-produkt och visst kan man använda den som extra hårddisk...men varför? Jag har själv skaffat ett par FireWire-diskar nyligen men har aldrig ens reflekterat över att köpa en under 20 GB då behoven ser ut som de gör med alla bild- och videofiler... Däremot är det klart intressant att bära med sig större delen av sin skivsamling iform av mp3, men femtusen pix är åtminstone två förmycket!

Citat:

Skapades ursprungligen av: McQueen[G4]:
"-Synd att dom dessutom ska ta 500 kr för den som vill ha en strömadapter till (vilket ju är rimligt att man vill när man tar med den till platser där det inte finns en firewire-mac)."

Jag tror bestämt att det följer med en AC, så nu har du sparat 500:- vilket gör hela affären..... ehh superbillig?

he he, jo, jag upptäckte mitt misstag senare, jag hade missuppfattat amerikanska Apple Store. Så nu är den ju ett klipp! *ler*

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-24 00:22
Citat:

Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
hmmm... hur mycket visste Acke? Detta var första inlägget i tråden. Gurus leker viskleken...typ

Anders

Visste mer än vad jag "fick" och ville säga...sa ganska mycket till er iallafall.
Fast jag visste inte hur den skulle se ut,kosta,eller smådetaljer om den. Cool men dyr...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-17 13:39

Du vet om att du bumpat en 3 år gammal tråd, va?

Hahaha.. tillbaka till framtiden!

Men lite kul att läsa va alla tyckte. Ingen förutspådde den succén som råder

Bevaka tråden