- false messiah
- Medlem ●
theres 2 brand new synths thats coming out in around 3 monthes from now, he dident say alot but they should be monsters, one full analog and the other should be a advanced model of the XT ....
at the moment they producing the Q+, Q and Rack attack on spacial orders and it will take 4-8 weeks to produce and ship those synths ....
Jag vet inte hur mycket tilltro man ska ha till anonyma rykten på internetforum, men jag tänkte att waldorfdyrkarna här skulle vara intresserade.
Sehr gut.
Shit..jag som precis skaffat en pulse instämmer. En pulse i micro-Q format hade vart så tungt och evil att man bara hade vart tvungen till att införskaffa en... Kanske är det t o m en stackad Pulse (man kan ju stacka upp till 5 st Pulse för polyfoni tydligen)... så man kan bara hoppas.
Är inte Pulsen i Mocro Q-format redan då?
Aha... en Micro Q med klaver. Ja, en sådan Pulse hade vart något. Den hade nog käkat Basstations till frukost och pissat på Juno-60:s. Men vågar man verkligen hoppas på en sådan?
Frågan är vad den avancerade XTn kommer ha för nya funktioner. En till oscillator? Två filter? Fler filtermodeller?
Man kan ju alltid hoppas att de uppdaterar originalet så att den blir fullt fungerande också. Och gör så att edit-knappen på Q:n över huvud taget gör något.
Pulse, den har inget högpassfilter va? Om inte kan det blir jobbigt med en sådan som multitimbral pga ljudtjockheten.
Hoppas på en multitimbral Pulse med måååånga rattar, borde gå rätt bra att göra en sådan tycker jag. Sätt ihop huvudsynten, dvs klaviatur+rattar+syntlåda, se till att det går att stoppa i så många röstkort man vill ha.
Nope, inget högpass på Pulse som det är nu, utan bara ett 24db-lågpass. Inte för att jag saknar ett högpass precis. Det som är roligt med den tycker jag är att den låter väldigt fint på de högre oktaverna också. Framför allt då man gör den lite tb303ig i sitt sound. Använd lfo 2 (med lite delay) på pitchen av någon av osc så det svajar lite i svansen på ljudet och pyttelite reverb på allt. Gärna plåt eller gate. Sedär...lead-ljudet på Europe Endless av Kraftwerk...typ...
Alla behöver en Pulse. Med eller utan rattar. Den är lätt en av de mest underskattade och mest prisvärda synthar man kan köpa. Önskar bara att någon vänlig/fattig/korkad människa ville sälja mig en Pulse+. Eller att Waldorf v2 börjar tillverka en Pulse++ med rattar.
Önskar bara att någon vänlig/fattig/korkad människa ville sälja mig en Pulse+. Eller att Waldorf v2 börjar tillverka en Pulse++ med rattar.
Må säga att det ska mycket till innan min Pulse+ åker ut. Dessutom är jag ju elak/rik/smart.
Undra hur många Pulse+ som finns där ute egentligen? Har aldrig sett någon till salu i Sverige (förutom min förstås) utan det bara dräller av vanliga pulsar där ute.
(Skall gå ner i studion strax och pilla lite på MicroQ KB Omegan och ratta lite snällt på XT:n)
Jag kan inte mer än instämma med tidigare röster. Pulse med rattar vore feeeett.
Vad är skillnaden på pulse+ och vanliga pulse mer än ext audio in och cv-gate expansion?
Ingen annan skillnad mig veterligen. Det skulle vara att det är olika färg på dom då och att det är lite småskillnader i matrissystemet (för globala inställningar).
Storheten med pulse+, är att det inte "bara" är ytterligare en apparat med ext audio in, utan att de vågformer som är priviligerade att passera in genom linjeingeången får en fantastisk resa genom ett midikontrollerat och analogt mästervärk!
ehm...jo. Det har den.
Måste berätta lite till om hur fantastisk Pulsen är på att leverera bas, nu när vi ändå pratar om den. Har än så länge bara haft den hemma. Har ett par ok hörlurar och ett par värdelösa högtalare för monitoring, men man kan ju sin utrustning rätt ok ändå. Så när man prövar att göra en bas på monomachine, så vet man när det är riktigt mycket bas rent instinktivt utan att man hör det så tydligt. Prövade sedan att dra Pulsen in genom monomachine för processing och tänkte göra ett basljud. Behövde inte göra någonting för att få bas mer än att sluta filtret på pulsen. Var tvungen att filtrera med högpass och ner med eq'n i monomachine (för pulse-signalen) för att få det hela att låta relativt likvärdigt med alla tidigare basljud... synnerligen en fantastisk maskin för bas.
Nån som känner för att rykta min häst Waldorf istället?