Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waldorfrykten

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-10-23 14:00

vst 2 är bättre än vst1. men numera finns det även vst3

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-23 14:09

Aha ok, det är så långt vi har kommit i utvecklingen...jaja...jag köper ändå. PPG kan ju inte låta så mycket bättre i vst2 som 3 eftersom den ändå har rätt kass upplösning på samplingarna.

VST3 SDK't är inte släppt än. Men 2.4 är den senaste tror jag, och har varit ganska länge.

exakt.. 3:an är beräknad att släppas första kvartalet nästa år

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-23 15:10

SDK...? Nu hänger jag inte med länge...

• Medlem
  • 2006-10-23 15:16

Software Development Kit - SDK. Dvs så att man själv kan utveckla något på en viss plattform. I det här fallet VST.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-23 18:25

Ah! Nu äter Clase banan på banan igen.

Liten update angående mjukvaran. En som fått sitt paket på KVR.

Citan från KVR:

Citat:

Got the package today - seems all the plugins have been updated, are VST2.4 and work on intel macs as well. Looks like Waldorf software development is running again.

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?p=2181697#2181697

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-25 17:34

Tack! Verkar lovande! Mitt paket kommer nog från fredag tror jag.

Clase, köpte du från thomann?

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-26 12:46

Jupp det gjorde jag. Hade lite kablar och en massa andra småsaker som jag ändå behövde köpa, men som inte var så bråttom att införskaffa.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-31 12:58

Så...nu har jag testat paketet och jag måste säga att det funkar väldigt fint och låter förvånandsvärt mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra. Filtret låter faktiskt riktigt bra. Trumaskinen är kanske lite onödig i mitt fall då jag redan har en väldigt kompetent sådan. Däremot så jobbar den på ett annorlunda sätt så den känns rätt spännande ändå. Ppg Wave låter också riktigt fint. Sådär 80-talsgrynig på sitt speciella sätt. Den får gärna någon skola mig lite i, för jag har lite svårt att förstå hur den funkar faktiskt, trots att det är enkel wavetablesyntes med analogfilter.

Det blir :):):):) smileys!

Jag kör på intemac kanske jag ska passa på att säga.

EDIt: Jag kör på InteLLLLmac...korrektion, men jag låter den gamla felstavningen stå kvar för att den är rolig.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-31 13:14

(Haha! Du uppfann just PC-nissarnas nya namn på sina burkar...)

Citat:

Jag kör på intemac kanske jag ska passa på att säga.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-31 13:40

:kaaaka!:

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-31 14:47

Intelmac

Intemac

Ta mig tusan, det är nog bara bokstäverna som skiljer! :kaaaka!:

• Oregistrerad
  • 2006-11-05 02:28
Ursprungligen av PF:

Intelmac

Intemac

Ta mig tusan, det är nog bara bokstäverna som skiljer! :kaaaka!:

Skulle inte den här tråden handla om waldorf?

Mer OT: (sorry)
oavsett, de har iaf valt att planka snyggaste modellen med det snygga tangentbordet, i min mening är TI-booken den tjusigaste powerbooken någonsin... den, och pismo..

Valet av iBook före PB var dels ekonomi, men jag tycker även att iBook är snyggare än Aluböckerna...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Jag tycker att det är rätt underhållande att Dell till och med plankat Apples bakgrundsbilder.

Och för att vara aningens OT men ändå inte: Native Instruments har flyttat fram datumet för sina UB till november/december (rätt väntat iofs, med tanke på att oktober i praktiken är slut). Det känns rätt märkligt att ett "dött" företag som Waldorf får ut sina Intelversioner före en bjässe som Native Instruments.

Ingen som sett nån svensk butik som för pluggarna? Vill inte beställa, då blir det bara en massa annat också...

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-04 20:24

Du kanske ska avakta lite... de projekt som waldorfarna är med i går inte att öppna hos mig längre, utan får ableton att krascha. Nu har jag inte hunnit göra något med de syntarna som tur var, så det känns inte som hela världen, men detta måste fixas.

EDIT: Waldorf har redan gjort en fix http://www.waldorfmusic.de/en/news

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-05 02:17

Aah det är härligt att se Waldorf "up and running" igen. Hoppas verkligen att de klarar av att stå på benen lite längre den här gången.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-06 17:23

Skitskoj att Waldorf lever igen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-06 17:25

Yepp, det rockar!

Bevaka tråden