Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt för att slippa jobba del2: Drömsynthar

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jodå! Virus Ti verkar fin. Men den är dyr och sägs ha buggar.

Tycker dock att Ti verkar lite väl avancerad och datafierad. Inbyggda ljudkort och grejer, med risk för att låta gammalmodig men jag vill helst trycka på rec och spela en trudelutt via en mixer osv. C versionen är nått av det käraste jag äger och det tar nog ett tag innan jag uppdaterar/byter ut den.

För sju-åtta år sedan gled jag förbi en musikaffär i GBG och i ögonvrån skymtade... Såg jag rätt, var det inte En apparat men två tangentbord. Visst, där inne stod den första och enda Prophet 10 jag någonsin klappat på. 22.900, glömmer det aldrig och inte heller det faktum att jag lät den bli kvar. Smaskig apparat som gärna får plats hemma hos mig.
Femton år tidigare, någonstans i mellanstadieåldern, stod jag förundrat och tittade upp (!) på en redig pjäs (som stod på högkant). Senare har jag förstått att det var en CS80, men utan åldern inne är det missade inköpet inte mycket att grina över. Kan dessutom ha stått en Synergy bredvid. Minns att jag undrade över det där facket som med någon slags kasset i. Sickna tider att var alltför ung i!
Annars lutar jag mig idag på analogsidan mot en Synthex och en minimoog, men jag vaktar mer noggrannt med vad som kan skymta förbi i ögonvrån igen.

Det där med drömsynthar ändrar sig hela tiden för min egen del. Just nu har jag några stycken som jag ska försöka att få råd - men främst plats - med under nästa år.

* Moog Voyager (som på många vis ersatt min dröm om en ARP2600...egendomligt..)
* Yamaha CS60
* Roland TR-808
* Solina String Ensemble
* En elorgel!!! Yamaha Electone E70 eller en Yamaha Electone D85

Omöjlig dröm:

* Yamaha Electone GX-1

• Medlem
  • 2006-11-23 21:32
Ursprungligen av Airwolf:

Det där med drömsynthar ändrar sig hela tiden för min egen del. Just nu har jag några stycken som jag ska försöka att få råd - men främst plats - med under nästa år.

* Moog Voyager (som på många vis ersatt min dröm om en ARP2600...egendomligt..)
* Yamaha CS60
* Roland TR-808
* Solina String Ensemble
* En elorgel!!! Yamaha Electone E70 eller en Yamaha Electone D85

Omöjlig dröm:

* Yamaha Electone GX-1

Solina string ensemble is da shit! för oss som inte har plats med en 310U:)

Drömsyntar, tjaa

Betar av dem i rask takt

• Memorymoog

• Prophet 5

• Virus TI

• Evolver

Ursprungligen av steve:

Solina string ensemble is da shit! för oss som inte har plats med en 310U:)

Precis!

Ursprungligen av Airwolf:

Precis!

Äsch, varför inte ha bägge?

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2006-11-24 09:46

Hehe.
Solinan kan låta ledsen. Eminenten låter nästan bara glad..
Jag gillar båda.

• Medlem
  • 2006-11-24 09:51

Om det dyker upp en Eminent av rätt sort i hemmatrakterna så tvekar jag inte!:kaaaka!:

• Medlem
  • 2006-11-24 09:52
Ursprungligen av mec:

Hehe.
Solinan kan låta ledsen. Eminenten låter nästan bara glad..
Jag gillar båda.

Bevaka tråden