Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten billig bassynth?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Clase: Kolla om editorn funkar på intelmac först bara. Det borde kunna funka, men jag vet inte hur kinkigt Rosetta är med midi och sånt.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-03 00:17

false messiah: Ah! Det ska jag göra! Tack för påminnelsen!

Leere: Moogfiltret är iofs ett 24db filter som är 4-poligt. Pulsen har också ett 24db.:) Eller du kanske syftade på TB-303'an (den har 18db)? Offtopic: Nu förstår jag kopplingen mellan 18db och hans nick här på forumet.

Android: Får se hur det blir egentligen...frågan är mest åt vilket håll det är som jag byter. Vill gärna ha en synt med en ratt för varje funktion, men så ska den ha en väldigt bred palett samtidigt. Skaffar jag mig en Evolver så måste jag göra mig av med både Pulsen och Neptune 2'an känns det som. 1 synt som ska ersätta 2...då ska den vara riktigt bra.

Ursprungligen av Clase:

false messiah: Ah! Det ska jag göra! Tack för påminnelsen!

Leere: Moogfiltret är iofs ett 24db filter som är 4-poligt. Pulsen har också ett 24db.:) Eller du kanske syftade på TB-303'an (den har 18db)? Offtopic: Nu förstår jag kopplingen mellan 18db och hans nick här på forumet.

Android: Får se hur det blir egentligen...frågan är mest åt vilket håll det är som jag byter. Vill gärna ha en synt med en ratt för varje funktion, men så ska den ha en väldigt bred palett samtidigt. Skaffar jag mig en Evolver så måste jag göra mig av med både Pulsen och Neptune 2'an känns det som. 1 synt som ska ersätta 2...då ska den vara riktigt bra.

Whoa!!! Om du ska sälja din Neptune2 så vill jag vara med och lägga bud! Jag är ganska trimmad på ytterligare en Pulse också. :kaaaka!:

Det är den!

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-03 00:38

Ibland är världen i väldigt bra sync. Davidb79 säljer en Waldorf Pulse tillsammans med mycket annat. Davidb79's säljtråd :kaaaka!:

• Oregistrerad
  • 2006-11-03 00:46

evolver iz da shit, microkorg iz even more da shit .. de extra fågformstabellerna som har oliga förstärkning på olika frekvansband/transienter gör att man verkligen kan hitta "the sweet spot" med dessa syntar .. microkorg är min bassynt för tillfället .. kommer skaffa en evolver så fort jag har råd

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-03 19:56
Ursprungligen av nihad:

evolver iz da shit, microkorg iz even more da shit .. de extra fågformstabellerna som har oliga förstärkning på olika frekvansband/transienter gör att man verkligen kan hitta "the sweet spot" med dessa syntar .. microkorg är min bassynt för tillfället .. kommer skaffa en evolver så fort jag har råd

Nja...vet inte om jag riktigt ska hålla med där. Visst behöver jag inte ha riktigt låga frekvenser, men tvåosc-syntar är lite klenare. Inte lika tjocka i soundet, vilket naturligtvis har att göra med att de enbart har 2 osc :rolleyes: Har synten 3 osc så blir ljudet aldrig tunnt heller för att oscilatorerna fasar aldrig ur sig mot varandra osv, vilket gör att pulseviddmod mm. är skönare med 3 oscsyntar. Framför allt om man är är som jag och gillar lite mer skitigare och modulerad bas. Jag vill dock påpeka att microkorg är kompetent dock, inget mer om det. Den låter inte bäst i min bok dock.

Ursprungligen av sawtooth:

Whoa!!! Om du ska sälja din Neptune2 så vill jag vara med och lägga bud! Jag är ganska trimmad på ytterligare en Pulse också. :kaaaka!:

Skönt att höra att det finns spekulanter på sina syntar. Får se hur det blir. Först ska jag bygga klart i min studiohörna i lägenheten. (Idag har jag köpt stol, matta, taklampa och bänkskiva...det blir så fint )

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-11-03 00:49

clase: syftade mest på 303:ans filter. vet iofs inte hur likt novans filter skall försöka vara 303:an..

vad det inte moog som grundade 24db filtret? (tog mig också ett bra tag att inse vart 18db tog sitt nick:D)

nihad: sitter med en microkorg bredvid mig just nu. den kan göra hyffsat djupa basar. med novan kan jag dock göra lägre. vet inte varför dock. microkorgen är bra annars.

börjar bli sjukt ambivalent på inköpslistan just nu. tror jag börjar bli som steve

• Medlem
  • 2006-11-03 02:33

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 07:23

FM, annars finns ju nomad, som är platformsoberoende.. http://nmedit.sourceforge.net/index.html

Ursprungligen av zthee:

FM, annars finns ju nomad, som är platformsoberoende.. http://nmedit.sourceforge.net/index.html

Den jag tipsade om i inlägg #46?

Den verkar lovande, men den är ju inte färdig än. Det ska komma en uppdatering i januari sade de på electro-music.com iallafall.

• Oregistrerad
  • 2006-11-03 07:50

domdär riktigt djupa basarna har man ingen användning av i musik, bara typ ljudläggning för film, hehe

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 08:56

Ah, jag började läsa på inlägg #57.

Det sämsta är att man inte kan högerklicka och få upp modulerna där. Men det kanske kommer?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-11-03 10:59

Sidstation är duktig på basar, knasbasar!!

Hehe, nu kanske jag börjar bli tjatig, men det låter ABSOLUT som att en Evolver vore nåt för dig... Om 3 osc är bra, vad är då 4?

Bevaka tråden